Welke autostoel kopen?

Wij hebben de autostoel van de hema. Heeft een officieel veiligheidskeurmerk van de ANWB en is echt heel makkelijk in gebruik! En hij was maar 65 euro!!!!

Liefs Trudi

Hallo,

ik denk ik reageer ook even op dit topic. Ik ben een tijdje niet actief geweest en ondertussen een andere gebruikersnaam doordat wijzigen van mijn e-mailadres niet lukte.
Wij hebben vandaag voor Bente een tobi gekocht. We hadden er al één voor onze oudste en aangezien deze zo goed beviel. We wilden eerst voor Tijn een volgende stoel kopen, maar hier was hij nog net niet groot genoeg voor, dus hebben we dit maar niet gedaan, veiligheid voor alles.

@ Tijgetje, ik wil je niet aanvallen hoor, maar zoals jullie meisje in de stoel zit, is niet veilig! Ze zit namelijk veel te los in haar stoel. De hoofdsteun moet nog een stukje naar beneden, zodat dit even hoog is als haar kruin (staat ook in het boekje), op deze manier beginnen de gordels net achter haar schouders en zit ze als je de gordels goed aantrekt voor je gevoel té strak in de stoel, maar dit is goed! Je moet net met je hand tussen haar borst en de gordels kunnen schuiven.

Wij wonen in Duitsland en hier in het boekje van de Adac (duitse ANWB) stond een stukje over autostoelen, en daarin stond dat ook al is een autostoel nog zo veilig, het altijd nog op aankomt hoe de ouders de kinderen in de stoel vast zetten. Pas als ze dit op de juiste manier doen, zitten de kinderen op hun veiligst in de stoel.

Groetjes Danielle, mv Bente 13,03

Hier nog ff een foto van Zifjon in zijn nieuwe maxicosi Tobi. Vinden jullie niet dat je soms wel heeel hard moet trekken aan d egordels om hem op groen te krijgen. Soms heb ik echt het gevoel dat het een beetje TE strak is. Maar ja er kunnen wel twee vingers tussen en dat is de test om te kijken of hij goed zit toch.

De verkoopster zij dat dit ook nog kan komen omdat het nieuw is, hebben jullie ook daar last van. Voor de rest een super stoel, vandaag was Zifjon bekaf helemaal in slaap gevallen en bungelde zijn hoofdje naar voren dus de slaapstand maakte even niets meer uit voor hem :) :) :)

gr van Mariska en Zifjon 10,5 maand

Terug
Bovenaan