welke babyverzorginsproducten gebruiken jullie?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,

Ik ben nu ruim 32 weken zwanger en bijna alles is gereed voor de baby.
Ik moet alleen nog de zgn verzorgingsproducten kopen.
(voor in bad e.d. voor de baby)
Nu is mijn vraag (voor de misschien wat ervaren moeders) wat raden jullie mij aan te kopen.
Wat ruikt lekker, is eigen merk ook goed te gebruiken, wat heb je precies nodig. (dit om te voorkomen dat ik heel veel ongebruikte flesjes/potjes in de kast krijg te staan)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten van Gea

Goede vraag zeg, ben nl ook zeer benieuwd!

Liefs.........

Ben zelf, vooral voor de eerste tijd, voor zo natuurlijk mogelijk; dus geen parfum!
Daarom heb ik voor weleda gekozen; dit ruikt heel licht naar de producten waarmee het gemaakt is zodat het dat heerlijke babygeurtje niet verbloemd!
Verder kan ik iedereen de zalf Bepathen aanraden; geweldig bij stukkehuid, zoals luieruitslag en tepelkloven!
En om de eerste dagen de meconicum (eerste, zwarte, plakpoep) makkelijk van de billetjes te krijgen heb ik een potje natuurlijke vasaliene gekocht.

Ook heb ik na ervaring van de eerste besloten de kleine de eerste twee a drie dagen niet in bad te doen; zo kan het natuurlijke vetlaagje goed in de huid trekken. Bij mijn eerste liet ik me nogal veel vertellen door de kraamzorg en heb ik hem de dag na de geboorte al in bad gedaan; hierna begon ie te vervellen!!! Dus dat doe ik niet meer, laat eerst de natuur zijn  werk maar goed doen!

Liefs Nika    

Oja, van weleda (baby, calendula) heb ik de cremebad, de iedere dag olie en de weer en winter balsem. Ze hebben van deze lijn ook een haar en body shampo, maar die heb je de eerste tijd niet echt nodig. Ook hebben ze een billencreme (heb ikzelf een proefverpakking van), maar ik weet uit ervaring dat Bepathen echt onwijs goed is, dus ik geef de tester een kans, maar anders ga ik toch weer over op mn vertrouwde middeltje!

Oja, van Weleda hebben ze ook  een proefverpakking met drie  producten; kan je eerst kijken of het je wat lijkt!

Liefs  

Ik gebruik hier alles van de Mylene. Bij de oudste had ik alles van zwitsal in huis gehaald, en daar was hij allergisch voor omdat dat veel te geparfumeerd was, toen heb ik alles van Mylele aangeschaft, en daar ben ik heel tevreden over. Moet zeggen dat ik dat voor mezelf ook altijd gebruik. groetjes Wendy

Ik ben nogal fan van Zwitsal, maar er zijn wel producten die ongebruikt in de kast staan.

Wat gebruiken we:
- haarlotion (ruikt echt verrukkelijk) van Zwitsal
- zachte creme  Zwitsal(zowel in tube als in pot), gebruik ik als bodylotion en gezichtscreme
- de wasmousse van Zwitsal, ideaal, zo op de hand en schuimen maar
- de badschuim van Zwitsal, vaak met een extra luchtje
- voor de billen: altijd sudo creme
- handig om ook te hebben: bepanthen, voor droge lippen, tepelkloven enz.

Zelden of nooit gebruikt:
- bodylotion
- badolie
- talkpoeder

Groetjes,
Tamara

hoi, ben begonnen met zwitsal maar gebruik nu kruidvat, zeker nu ik op hyves heb gelezen dat zwitsal hun spullen testen ed op dieren. no way. kruidvat dus op dit moment want van hun weet ik dus niet of hun dierproeven doen. het is wat neutraler qua geur niet zo sterk.

liefs linda

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2007 11:56:14'));

hoi, ben begonnen met zwitsal maar gebruik nu kruidvat, zeker nu ik op hyves heb gelezen dat zwitsal hun spullen testen ed op dieren. no way. kruidvat dus op dit moment want van hun weet ik dus niet of hun dierproeven doen. het is wat neutraler qua geur niet zo sterk.

liefs linda

Nee het kruidvat teert op testen die het zwitsal uitvoert dus iedereen test op dieren of heeft OOIT getest op dieren, hoe zeer ik een dierliefhebber ben, ben ik wel realistisch.

Zwangerschapstesten doen ze ook op dieren testen (of de  pil, spiraaltje noem maa op)  Alles wat gemaakt word is OOIT op dieren getest helaas alleen zeggen sommige dat ze het ZELF niet doen, vaak word het dan uitbesteed aan andere bedrijven OF teren ze op "oude" onderzoeken van bv een zwitsal.

Het is erg maar helaas de werkelijkheid, mijn zusje werkt bij Organon en er word helaas nog heel wat afgetest :( hopen dat ze snel andere methodes vinden!

Kruidvat vind ik trouwens ook lekker hoor een vriendin van me heeft het en is helemaal niet verkeerd alleen de doekjes van kruidvat vind ik beetje "droog" en dat smeert niet lekker af als die hele kont onder zit haha

Terug
Bovenaan