welke babyverzorginsproducten gebruiken jullie?

das mooi om te weten, ik ga dan voor de producten van weleda.
liefs linda

Hoi,

Ik gebruik  meestal babyverzorgingsproducten van   Natusan. Maar in het begin eigenlijk alleen een beetje zeepvrijewasgel en na het bad soms bodylotion.
Zelf ben ik erg allergisch voor Zwitsal, daar schijnt heel veel parfum in te zitten. Ik heb een poosje terug een flesje zeepvrije wasgel van de Hema uitgeprobeert bij mijn jongste, daar krijg ik in ieder geval geen zere (kapotte)  handen van en het ruikt ook lekker. Natusan gaat nl. ook niet altijd goed. Dus voor de a.s. baby heb ik maar wat spullen van de Hema gekocht.

Francien

mijn zoontje kon absoluut niet tegen zwitsal, er zit gewoon teveel parfum in, hij kreeg er gewoon een super droge huid en uitslag van.

heb weleda gekocht en dat was perfect, ook seba med baby heeft lekker dingen. Ik gebruikt badzeep, shampoo en body lotion. geen haarlotion trouwens of talk poeder (schijnt niet zo goed te zijn, ademen ze in).

Ik heb dus nu weer seba med baby gekocht, moet weleda nog in huis halen. Zag dat ze nu een nieuw product hebben voor huid en haar, die ga ik dus nog kopen. Zwitsal koop ik deze keer echt niet en wat er gratis binnen kort gaat meteen de prullebak in.

groetjes,
lia

Hoi!

Leuk topic!

Ik zal mijn verzorgingsproducten erbij zetten, sommige hebben anderen al genoemd..

Voor de haren: lotion van Switsal
Voor het badje: Balneum Hermal. Mijn dochter had een vrij gevoelige huid, en dit spul is ook lekker vettend, na het badje hoef je niet eens meer
Voor als ze verkouden zijn/hoesten: Babyluuf, smeer je en vingertopje van op de borstkas en ze kunnen veel fijner ademen
Voor de billen: SUDOCREME!
Voor het lichaam: creme van Switsal
Voor het haren wassen: Switsal..

Groetjes
Marane

Het lekkere babyluchtje van Zwitsal komt door de toevoeging van vanille-geurstof... sommige kinderen zijn daar echter allergisch voor.
Om die reden heb ik bij mijn zoon geen Zwitsal gebruikt. Eén keertje insmeren met Zwitsal in 't zonnetje op het KDV was goed voor enorme dikke rode jeukende vlekken!
Ik heb de producten van het eigen merk van Etos altijd heel prettig gevonden en ik gerbuik in de winter nog steeds Etos-babycreme als mijn zoon last heeft van schrale plekken.

Etos verkoopt overigens tegenwoordig biologisch afbreekbare wegwerpluiers: Nature babycare, beter voor het milieu dan de  gewone wegwerpluiers. Ik geloof dat ik die ditmaal maar ga gebruiken!

Hoi Gea,

ik gebruik veel producten van Weleda. Het is  wat duurder maar de producten zijn wel zuinig in gebruik. Badcrème, iedere-dag-olie (lekker voor de babymassage), billenbalsem en weer-en-wind balsem. Shampoo heb ik nog nooit gebruikt (zoon is nu 13 mnd.), maar ja, hij heeft dan ook geen enorme bos met haar...
Bepanthen is ook heel goed, net als balneum hermal  en natuurlijk sudo-crème.
Ik heb een aantal zwitsal producten kado gekregen, maar gebruik ze niet. Veel te geparfumeerd.  Talkpoeder heb je echt niet nodig, haarlotion vind ik persoonlijk ook overbodig, hij ruikt lekker genoeg van zichzelf.

Groetjes,
Margrethe

Hoi hoi,

ik heb eens gepolst en in het moederhuis krijg je producten van Galenco mee...
Ook heel goede producten, verkrijgbaar bij apotheek...
Dit wilde ik toch even vertellen...

Liefs,
van ons...

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb net de verzorgingsproducten van Weleda gekocht.
Er waren positieve ervaringen over te lezen in jullie reacties.

Ik kreeg zelf een allergische reactie na het gebruik van Zwitsal mama creme, dus dat zou het zeker niet worden.

Bedankt voor jullie advies!!

Groetjes van Gea

Terug
Bovenaan