Welke crème gebruiken jullie tegen zwangerschap striae?

Rituals heeft een fijne, redelijk zooi-vrije lijn met producten voor moeder en kind. Niet goedkoop overigens. Ik heb de 'striemencreme' wel gebruikt maar meer om de huid te hydrateren en tegen eventuele jeuk. Striemen krijg je of je krijgt ze niet. Mijn moeder heeft aan 4 zwangerschappen niets overgehouden en ik heb nu met 38 weken ook geen striae.. 

Volgens mij kun je niet echt iets doen tegen striae, omdat je huid scheurt van binnenuit. Voor het trekkende gevoel kun je wel gewoon lekker je buik insmeren denk ik. Ik zit met 12 weken al onder de striae.

Ik smeer aloe vera gel, olie, cacaoboter, allerlei crèmes en dat meerdere keren per dag. 36 weken zwanger en onder mijn navel een slagveld aan striae en sinds kort ook aan de zijkant van mijn buik. Wat hierboven al wordt genoemd. Je krijgt het of je krijgt het niet. Aangezien ik ook in mn puberteit striae had, vreesde ik het ergste en idd. Echter een geweldige oplossing om het straks zo onzichtbaar mogelijk te maken is wat mij betreft nog steeds welkom dus als daar iemand een tip voor heeft ? 

Haha eens, je kan striae niet voorkomen, maar omdat de huid oprekt is smeren wel prettig! Ik zou gebruiken wat je fijn vindt, of wissel het af. Ik heb wel eens gelezen dat gevoeligheid voor striae genetisch bepaald is. Je kan proberen zo gezond mogelijk te eten om niet te snel aan te komen, omdat striae uiteindelijk wijst op een te snel oprekken van de huid, maarja als je veel vruchtwater hebt bijv.. je hebt het niet altijd in de hand..

Het is wel grappig want de titel van je topic wordt in het overzicht afgekort naar "Welke crème gebruiken jullie tegen zwangerschap "
Ik gebruik zo'n olie van Weleda, maar ik ben niet zo'n trouwe smeerder... Vindt het ook best heftig ruiken. 

Ik heb kokos olie van de Jumbo gebruikt. Zo’n hele grote pot wat je inprincipe ook gewoon kan eten, maar heeft bij mij perfect gewerkt!
Ik heb het steeds ‘s avonds voordat ik naar bed ging gesmeerd en de volgende ochtend was mijn buik nogsteeds lekker soepel van de olie, echt een aanrader! Geen striae nu (of gewoon geluk gehad ;) haha). 

Terug
Bovenaan