Welke en hoeveel luiers in huis halen?

Hoi meiden,

Ik vraag me af welke maat luiers je in huis moet halen voor direct na de geboorte en hoeveel je er minimaal moet hebben. Tevens ben ik benieuwd welke goed en handig zijn en welke niet. Ik heb er totaal geen verstand van namelijk.

x ing

Ik zweer bij Pampers. De enige die mijn dochter echt droog houden. Als je de blije doos hebt aangevraagd van Prenatal dan krijg je in ieder geval een 1 pak New baby maat 1 luiers. Dit is van 2 tot 5 kilo. Er zitten er iets van 25 of 30 in, dat weet ik niet meer zeker, heb de verpakking niet meer. Je gebruikt de eerste dagen ongeveer 7 tot 8 luiers op een dag (bij elke voeding). De maat die erop volgt is dus maat 2 van 3 tot 6 kilo. Ik heb de 1 luiers niet zolang gebruikt, misschien 2 of 3 pakken, toen overgestapt op maatje 2. Eline was een flinke baby. Zodra ze de gewichtsondergrens bereikt hebben past de gemiddelde baby erin.

Ik zou nog 1 pak maat 1 erbij kopen en een pak maat 2 (die is bijna twee keer zo groot). Dan heb je voldoende voor de eerste weken. Mocht er een aanbieding zijn (en die zijn er vaak bij drogisterijen), 3 voor EUR 25,--  tot 26,50 (normaal 3 voor EUR 30,--), dan sla ik altijd groot in. Maat 1 luiers vallen buiten deze actie (vanwege het afwijkende formaat) maar vanaf maat 2 vallen ze wel in de reclame.

Ingeborg

Hoi Inge, ik had twee pakken luiers van pampers gehaald, new born.
Deze bevielen zeer goed! Mijn dochter woog 3265 gr. en paste deze goed.
Nu zit ze in een maatje groter en varieer ik van merk.
Hoe is het met je en met de kleine??
Ik heb steeds met je meegelezen en meegeleefd.
Groetjes, Alida.

Hoi Inge,

ik heb voor mijn mannetjes altijd de luiers van Kruidvat of Trekpleister gebruikt. Diverse merken heb ik uitgeprobeerd. Van de Etos en de DA zijn echt flut. Net als die van de supermarkten. Die van kruidvat kan je ook in hele grote verpakkingen kopen. Als je één pakje newbornluiers hebt heb je voor de eerste dagen genoeg.

groetjes van Marloes