Welke en hoeveel luiers in huis halen?

Hoi meiden,

Ik vraag me af welke maat luiers je in huis moet halen voor direct na de geboorte en hoeveel je er minimaal moet hebben. Tevens ben ik benieuwd welke goed en handig zijn en welke niet. Ik heb er totaal geen verstand van namelijk.

x ing

Ik zweer bij Pampers. De enige die mijn dochter echt droog houden. Als je de blije doos hebt aangevraagd van Prenatal dan krijg je in ieder geval een 1 pak New baby maat 1 luiers. Dit is van 2 tot 5 kilo. Er zitten er iets van 25 of 30 in, dat weet ik niet meer zeker, heb de verpakking niet meer. Je gebruikt de eerste dagen ongeveer 7 tot 8 luiers op een dag (bij elke voeding). De maat die erop volgt is dus maat 2 van 3 tot 6 kilo. Ik heb de 1 luiers niet zolang gebruikt, misschien 2 of 3 pakken, toen overgestapt op maatje 2. Eline was een flinke baby. Zodra ze de gewichtsondergrens bereikt hebben past de gemiddelde baby erin.

Ik zou nog 1 pak maat 1 erbij kopen en een pak maat 2 (die is bijna twee keer zo groot). Dan heb je voldoende voor de eerste weken. Mocht er een aanbieding zijn (en die zijn er vaak bij drogisterijen), 3 voor EUR 25,--  tot 26,50 (normaal 3 voor EUR 30,--), dan sla ik altijd groot in. Maat 1 luiers vallen buiten deze actie (vanwege het afwijkende formaat) maar vanaf maat 2 vallen ze wel in de reclame.

Ingeborg

Hoi Inge, ik had twee pakken luiers van pampers gehaald, new born.
Deze bevielen zeer goed! Mijn dochter woog 3265 gr. en paste deze goed.
Nu zit ze in een maatje groter en varieer ik van merk.
Hoe is het met je en met de kleine??
Ik heb steeds met je meegelezen en meegeleefd.
Groetjes, Alida.

Hoi Inge,

ik heb voor mijn mannetjes altijd de luiers van Kruidvat of Trekpleister gebruikt. Diverse merken heb ik uitgeprobeerd. Van de Etos en de DA zijn echt flut. Net als die van de supermarkten. Die van kruidvat kan je ook in hele grote verpakkingen kopen. Als je één pakje newbornluiers hebt heb je voor de eerste dagen genoeg.

groetjes van Marloes

Hallo,
Bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen. Daar werden Pampers gebruikt. Ik ging er van uit, dat het ziekenhuis ze niet voor niets gebruiken, dus mijn kinderen hebben altijd pampers aan gehad. Ooit 1 keer kruidvat en huggie luiers geprobeerd, maar die lekten door. Bij de luiers van het kinderdagverblijf hebben mijn   kinderen nog wel eens last van huisirritatie. Ik heb echt nog nooit problemen met pampers gehad. Maar ik ben er vast van overtuigd, dat iedereen er op zijn eigen manier over denkt over welk merk dan ook.
New Born luiers had ik aan 1 a 2 pakken genoeg, daarna overgestapt op maatje 2. (maar ik had wolken van kinderen)
Groetjes, Yoeke

Hoi Inge,
Ik heb nu 1 pak nr 1 in huis gehaald. Gewoon eigen merk van de Etos.
Maar in het begin gaat   dat echt prima hoor.
Toen mijn zoontje ongeveer 1 jaar was ben ik pampers gaan gebruiken. Die houden
hem beter droog in de nacht omdat hij een behoorlijke woelwater is.
Maar zolang deze nieuwe baby niet uit zichzelf draait en doet gebruik ik gewoon het
eigen merk van Etos.
Bij mijn zoon heb ik vrij lang nr 1 kunnen gebruiken omdat hij prematuur was.
Maar het ligt idd aan hoe groot je kindje is. Maar als je een pak in huis hebt dan kan
er snel genoeg bijgehaald worden. Toch?
Liefs Melanie 34.3 wk zwanger van nr2

Zoals je ziet, zijn de meningen nog al verdeeld. Ik ben helemaal weg van de etos luiers en vind pampers asociaal duur! Ik heb wel veel mensen in mijn omgeving de bv alleen pampers voor de nacht gebruiken!
Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitproberen, de ene luier sluit heel anders dan de andere en idd ook afhankelijk van de huid van je kindje! Verderr heb ik 3 pakken newborn luiers (2 gekregen in de welbekende dozen) en nog 1 zelfgekocht. HEt gaat in het begin wel lekker hard hoor, maar je hebt ze ook zo weer gehaald! Nou suc6 ermee!

Groetjes

Hallo Ing,

Ik heb ook al 5 pakken met Pampers in huis gehaald,heb ik heb advies gevraagt in de winkel en ze kwamen idd uit op pampers(ik heb dus nu new born)luiers 5 pakken alvast klaarstaan ook billenpoetsdoekjes heb ik een hoop in vooraad.

Succes met het kiezen al denk ik dat jij zo n pampers mama zult worden ing.

Liefs Bernice

Terug
Bovenaan