Ik zweer bij Pampers. De enige die mijn dochter echt droog houden. Als je de blije doos hebt aangevraagd van Prenatal dan krijg je in ieder geval een 1 pak New baby maat 1 luiers. Dit is van 2 tot 5 kilo. Er zitten er iets van 25 of 30 in, dat weet ik niet meer zeker, heb de verpakking niet meer. Je gebruikt de eerste dagen ongeveer 7 tot 8 luiers op een dag (bij elke voeding). De maat die erop volgt is dus maat 2 van 3 tot 6 kilo. Ik heb de 1 luiers niet zolang gebruikt, misschien 2 of 3 pakken, toen overgestapt op maatje 2. Eline was een flinke baby. Zodra ze de gewichtsondergrens bereikt hebben past de gemiddelde baby erin.
Ik zou nog 1 pak maat 1 erbij kopen en een pak maat 2 (die is bijna twee keer zo groot). Dan heb je voldoende voor de eerste weken. Mocht er een aanbieding zijn (en die zijn er vaak bij drogisterijen), 3 voor EUR 25,-- tot 26,50 (normaal 3 voor EUR 30,--), dan sla ik altijd groot in. Maat 1 luiers vallen buiten deze actie (vanwege het afwijkende formaat) maar vanaf maat 2 vallen ze wel in de reclame.
Ingeborg