Welke en hoeveel luiers in huis halen?

Hoi meiden,
tja hier een heel ander verhaal, maar ik wil het toch even kwijt!  Wij hebben voor de eerste dagen het pak pampers uit de blije doos gebruikt en daarna de katoenen luiers van Bambino Mio. Ik had een 'van geboorte tot potje' pakket gekocht en dat vond (en vind ik nog steeds)  fantastisch. Dochter twee krijgt ze straks ook weer aan na een paar dagen (i.v.m. de substantie die een pasgeboren kindje uitpoept kan je de eerste dagen beter geen katoenen luiers gebruiken).
Je hoort het niet vaak, mensen kijken me vaak vreemd aan als ik zeg dat ik katoenen luiers gebruik, maar wij zijn er erg enthousiast over. Katoen is echt het overwegen waard!

Liefs, Elly

hoi Inge,

leuk al die verschillende ervaringen ik denk gooi de mijne er ook maar bij.
Ik had newborn in huis gehaald maar wat bleek mijn dreumes was te klein hij verzoop zowat in die dingen hahahaha (hij was dan ook wel erg klein)ik heb nou 1 maand zeker prematuren luiers van kruidvat gebruikt enorme goeie luiers moet ik zeggen.....toen hij eenmaal in maatje 1 kon had ik nog zoveel pampers liggen van alle dozen die we hadden gekregen dat ik die allemaal op kon maken en nu zit meneertje in maatje 2 en ik gebruik nu AH eigen merk want ik heb dus niet zoals bijna iedereen de ervaring dat Pampers dus goed zijn...mijn boy blijft droog in een luier van de AH en niet in de pampers helaas en ik verschoon hem toch best vaak zowiezo voor elke voeding en vaak ook nog tussendoor omdat (en ik weet niet of dat aan mij ligt) maar ik vind babyplas enorm ruiken iekssssss ik heb vaak naar 1 plas al zoiets van gedverdemme ..........maar leuk om te zien dat dus de meningen en ervaringen zo anders zijn

groetjes MamavanTimo(8jaar) en Renzo(3maanden 10-01-07)

hoi inge,
ik heb voor marijn nu nog steeds pampers newborn,hij is nu bijna 4 weken.
hij was namelijk erg klein 2394 gram en dit was de enigste pamper waar hij in kan.
ik had newborn van verschillende merken gekocht maar daar zit enorm verschil in kwa pasvorm.ik dacht newborn is newborn,dus niet die van huggies en het albert hein merk past hij nog steeds niet,veel te groot!
dus daar moet hij nog echt ingroeien sucses ermee!
groetjes ammarins

Voor Isabel heb ik ongeveer 6 pakken van Pampers newborn maat 1 gebruikt, daarna overgestapt op newborn 2 omdat deze toen in de aanbieding waren.
Ik gebruik nog steeds Pampers en ze bevallen uitstekend.
Ik koop vaak 3 pakken voor 20 euro en dan zijn ze dus helemaal niet duur.

Groetjes Sharon

Ik ben nog geen moeder (bijna....!!) maar ik heb bij ETOS in de aanbieding van die Nature's Care luiers gekocht, maat 2. De verloskundige verwacht dat ik een grote baby krijg (8 pond ongeveer), en dat zit ook in de familie, dus ik denk aan 1 pakje NewBorn maat 1 (gekregen in zo'n doos) wel genoeg te hebben. En zo niet, dan stuur ik mijn man erop uit, haha!

Wat me wel opvalt, is dat er maar weinig mensen luiers van gerecycled/natuurlijk materiaal gebruiken. Ik zie mezelf nog geen katoenen luiers wassen - ik ben toch al niet zo'n wasfanaat - maar er is toch ook nog een tussenweg? Maar ja, ik weet ook nog niet wat ik ga doen als mijn kindje straks "spuitluiers" blijkt te hebben... Misschien zwicht ik dan alsnog voor de Pampers!

Het is volgens mijn zus (moeder van 2) trouwens aan te raden om de aanbiedingen goed te volgen - dat scheelt al gauw 2 tot 6 euro per pak luiers!! Op de Etos site kun je je inschrijven voor een digitale nieuwsbrief - dan waarschuwen ze je als de luiers en billendoekjes in de aanbieding komen! Wel een goede tip, vond ik. Dat inschrijfformulier vind je hier.

Hoe zit het eigenlijk met luierdoekjes? Mijn zus vindt de Etos sensitive doekjes erg goed - volgens mij zijn die deze week in de aanbieding! Dan kun je ze per doos kopen. Maar ik zag dat de Hema ook sensitive luierdoekjes had, en volgens mij zijn die goedkoper in de aanbieding. Handig, hoor, internet! :)

~Hilde 40w6d en wachtende....

P.S. Ik zag dat je je pas voor die  Etos  nieuwsbrief kunt inschrijven als je baby al geboren is - ze vragen nl. naar de   naam en het geslacht! Tja, dat weet ik dus nog niet, haha!

Hoi Ueberhilde,

mijn jongste zoon kon niet zo goed tegen de vochtige doekjes. Daarbij maakte het niet uit welk merk ik gebruikte, dus heb ik een stapel oude washandjes op de commode gelegd voor plasluiers. Bij poepluiers heb ik het ergste steeds met wc-papier verwijderd en de rest met een vochtige washand. Met een kleintje heb je toch enorme bergen was en dan maken die paar washandjes ook niet uit.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan