welke flesvoeding vanaf de geboorte kiezen

Hallo allemaal
Ik ben nu 37 weken zwanger en weet zeker dat ik geen borstvoeding ga geven. Met welke fvoeding kan ik het beste beginnen. Er zijn zoveel soorten en ik moet toch wat in huis hebben. Gr Bianca
 
Hoi,
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk merk je kiest. Ze zijn allemaal qua kwaliteit volgens mij even goed, want ze moeten gewoon aan bepaalde strenge eisen voldoen.
Alleen als er allergieen voorkomen in de familie, of je kindje heeft daar om een andere reden meer kans op heeft, dan zou je hypo-allergene flesvoeding in huis kunnen halen. Deze kan allergie in zekere mate voorkomen. Deze melk heeft ook bijna elk merk.
Je zou wel bij het ziekenhuis waar je misschien gaat bevallen kunnen vragen welk merk ze daar gebruiken. Als je kindje dan daar haar/zijn eerste flesje krijgt, kun je daarna thuis tenminste hetzelfde merk blijven geven.
Heel veel succes met je bevalling!
Ivy
 
Beste aanstaande moeder
Zelf ben ik begonnen met een duur merk voeding Nutricia.
Wat bleek mijn zoontje was er allergies voor, dit komt vaker voor.
Dat hoorde ik pas op het consulatie bureau. Hij kreeg bultjes en was erg huilerig en had vreemde ontlasting.
Ik ben toen overgestapt op Simulac. Een goedkoop merk. I.p.v. de 15 euro die Nutrilon gemiddeld per pot vraagt betaal je voor Simulac   6 euro.
Als ik jou was zou ik beginnen met een goedkoop merk. Doet je kindje het hier niet goed op kun je altijd nog overstappen.
Bedenk wel dat je nog lang flesvoeding gaat gebruiken en alle bezuinigingen zijn welkom niet dan?
Nu doet mijn zoontje het trouwens prima, hij is lekker vrolijk en tevreden. En na drie dagen andere voeding waren alle klachten verdwenen.
Groetjes Laura
 
Hoi Bianca,
Ik heb ook geen borstvoeding gegeven. Wij hebben toen Nutrilon in huis gehaald omdat ik dacht dat dat wel het beste voor ons kindje zou zijn. Maar een pak kost zo'n 9 euro en dat werd ons toch iets te gek. Daarom zijn we na ong. 3 maanden overgestapt op Kruidvatvoeding (5,75)  en dat is praktisch hetzelfde en daar doet onze jongen (nu 7 maanden) het erg goed op.
Ik denk dat er over het algemeen weinig verschil in zit, en het is maar afwachten hoe je kindje op de voeding reageert.
Veel succes met de bevalling en daarna genieten hoor, het gaat allemaal zo snel!
Groeten
Sandra
 
Na drie maanden zijn wij de borstvoeding af gaan bouwen en over gegaan op flesvoeding. Bij het consultatiebureau had ik geinformeerd over het merk flesvoeding. Ik had ook gedacht dat je het beste Nutrilon kon kopen, maar zij vertelden mij dat  zij totaal geen voorkeur hebben  of je Nutrilon of Kruidvat voeding koopt. Als we merkten dat Jisca niet goed zou reageren op gewone flesvoeding zouden we Hypo Allergeen moeten gaan geven. Vol goede moed zijn we met Kruidvatvoeding gestart en ze doet het er geweldig op! En het bespaard inderdaad aanzienlijk.
 
Hoi Bianca,

Ik gebruik al vanaf de geboorte van Felina flesvoeding van nutrilon.
Inmiddels is ze 6,5 maand en ze doet het er uitstekend op.
Ik houd niet zo van experimenteren met verschillende soorten voeding omdat de een misschien 2 euro goedkoper is dan de ander.
Ik vind dat als je begint met een bepaald merk flesvoeding en je kindje het daar goed op doet, dat je niet zomaar moet overstappen naar een ander merk.

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Bianca,

Na zes weken borstvoeding ben ik overgestapt op Friso. Dat is een stuk goedkoper dan nutrilon en onze Mirte (nu 5 1/2 maand) doet het prima op friso. Nutrilon claimt het beste te zijn, maar ik hoor van verschillende mensen uit de medische wereld dat het helemaal niet uitmaakt.

Groetjes,
Linda
 
Hoi,
Ik geef (na 3 maanden borstvoeding) al bijna 6 maanden eigen merk Kruidvat. Bevalt prima, klont niet (gekookt water wel goed af laten koelen) en is erg voordelig! Kruidvat staat gelijk aan de dure merken, vraag maar na bij het cb.
Succes met je keuze!

 
Terug
Bovenaan