welke flesvoeding vanaf de geboorte kiezen

Ik heb zelf nog geen kind, maar een vriendin van me zweert bij Nutrilon. Het is wel duurder geworden zei ze, maar het is ook het enige wat zo'n kleintje eet. Dus wat maken die paar euro's dan uit. Je wil dan volgens mij toch het beste hebben voor je kindje.
 
oja, ik weet niet wat die cb artsen zeggen, maar als je de kranten moet geloven probeert Kruidvat de melk van Nutrilon te kopieren maar lukt dat niet omdat ze het patent niet hebben. Dus volgens mij is dat niet hetzelfde...
 
Ivm diverse omstandigheden ben ik toen ons meisje 2 dagen oud was van borstvoeding overgestapt op flesvoeding. Op aanraden van de verloskundige én de kraamhulp hebben we gekozen voor Kruidvat voeding, en dat gaat perfect. Wij hebben de Extra Care voeding, was op zich niet nodig maar mijn vriend had in de haast de verkeerde gepakt   . Omdat omschakelen vaak voor darmkrampjes zorgt zijn we hier dus maar mee doorgegaan.
Als er allergieën o.i.d. in jullie families voorkomen is Extra Care wel aan te raden, maar anders is de standaardvoeding van Kruidvat prima.

Oja, de kraamhulp raadde  ons aan om flesjes van Avent te nemen, die zuigen namelijk niet vacuüm en de vorm van de  speen is voor pasgeborenen blijkbaar erg prettig. Isis begon er direct goed uit te drinken.

Succes met de laatste loodjes en heel veel geluk met je kleintje!
 
quote: Feetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-10-2006 13:44:38'));

Hoi Bianca,

Ik gebruik al vanaf de geboorte van Felina flesvoeding van nutrilon.
Inmiddels is ze 6,5 maand en ze doet het er uitstekend op.
Ik houd niet zo van experimenteren met verschillende soorten voeding omdat de een misschien 2 euro goedkoper is dan de ander.
Ik vind dat als je begint met een bepaald merk flesvoeding en je kindje het daar goed op doet, dat je niet zomaar moet overstappen naar een ander merk.

Groetjes,
Marjolein Het lijkt inderdaad wel of de mensen alleen kijken naar wat goedkoper is.Onze zoon krijgt ook al vanaf de geboorte alleen maar nutricia en doet het er prima op.
Het mag dan wel duurder zijn,maar kan je bij kruitvatmerk (bv)sparen voor leuke gratis cadeaus)
En inderdaad,als je zelf melk van Campina het lekkerste vind,dan ga je toch ook niet voor een paar centen alle andere goedkopere soorten proberen?
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

gr Sandra

 
quote: mamamyrna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2006 10:26:06'));

Ivm diverse omstandigheden ben ik toen ons meisje 2 dagen oud was van borstvoeding overgestapt op flesvoeding. Op aanraden van de verloskundige én de kraamhulp hebben we gekozen voor Kruidvat voeding, en dat gaat perfect. Wij hebben de Extra Care voeding, was op zich niet nodig maar mijn vriend had in de haast de verkeerde gepakt   . Omdat omschakelen vaak voor darmkrampjes zorgt zijn we hier dus maar mee doorgegaan.
Als er allergieën o.i.d. in jullie families voorkomen is Extra Care wel aan te raden, maar anders is de standaardvoeding van Kruidvat prima.

Oja, de kraamhulp raadde  ons aan om flesjes van Avent te nemen, die zuigen namelijk niet vacuüm en de vorm van de  speen is voor pasgeborenen blijkbaar erg prettig. Isis begon er direct goed uit te drinken.

Succes met de laatste loodjes en heel veel geluk met je kleintje!

Ik heb zelf superslechte ervaring met de flessen van Avent.Onze zoon had een hele dag door vreselijke kramp.Wij hebben toen flessen van bfree gekocht en dat waren de beste 60,00(voor 6 flesen)die we in die tijd hebben uitgegeven.
Zo zie je maar dat de flessen van Avent niet voor ieder kind geschilkt zijn.
Dat is misschien met de flessen van bfree ook wel zo,maar voor ons zoontje zijn ze geweldig
 
Even terugkomen op de voeding:
Niet iedereen heeft het even breed qua geld, dus het maakt voor sommige mensen wel degelijk uit of het 2 euro op een pak scheelt!!! Je kindje drinkt zeker in het begin enorm veel en het hakt er dus echt in vind ik. En het maakt echt niet uit, je moet de pakken maar eens naast elkaar houden, er zit echt hetzelfde in Kruidvat als in Nutrilon.
Zo, dat moest er nog even uit.
groetjes,
Sandra
 
Reactie op het stukje van Sandra:

Even terugkomen op de voeding:
Niet iedereen heeft het even breed qua geld, dus het maakt voor sommige mensen wel degelijk uit of het 2 euro op een pak scheelt!!! Je kindje drinkt zeker in het begin enorm veel en het hakt er dus echt in vind ik. En het maakt echt niet uit, je moet de pakken maar eens naast elkaar houden, er zit echt hetzelfde in Kruidvat als in Nutrilon.
Zo, dat moest er nog even uit.
groetjes,
Sandra

Ik wil geen discussie over wel of geen borstvoeding aanzwengelen hoor...
Maar als het dan toch over geld gaat is borstvoeding het goedkoopste,
het is namelijk gratis!

groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan