Welke fopspeen?

<p>Hoi mama’s/ mama’s to be,  ik wil graag al een speentje in huis hebben voor als de kleine komt. Welke kunnen jullie aanbevelen? Nu ziet zo’n Bibs speen er heel leuk uit met al die kleuren. Maar is deze dan ook goed? Of toch liever een fopspeen van Avent/ Difrax/ Bibi of? Lees graag jullie ervaringen ? </p>

Mijn ervaring is dat mijn baby heel kieskeurig is als het gaat om spenen, ik denk dus dat je zal moeten uitproberen wat voor jouw kindje werkt. 
Wij zijn uitgekomen op de Avent spenen, maar dan niet de ultra air of ultra soft. Je zou denken dat die hetzelfde zijn, maar nee dus want die spuugt mijn dochtertje uit. 
Bibs vindt ik ook heel leuk met al die kleurtjes, maar wordt hier ook niet geaccpteerd.. 
Maar het kan voor jouw kindje weer heel anders zijn, dus misschien wat verschillende in huis halen en kijken wat jouw kindje fijn vindt?
succes!

OnE dame was ook heel kieskeurig. We zijn begonnen met een bibs speentje en dat ging prima. Toen ze 12 weken was wilde ze echter geen enkele speen meer en het liefst alleen kalmeren en in slaap vallen aan de borst. Mijn tepels waren daar niet zo blij mee en toen hebben we een klein kapitaal uitgegeven aan allerlei soorten speentjes. Uiteindelijk wilde ze wel weer een speentje. Natuurlijk de oude die we al hadden van bibs. De rest ook maar meteen opgeruimd.

Zoals hierboven al gezegd wordt, het is altijd afwachten welke spel je baby pakt. In de zwangerschapsdozen, babydozen zit vaak een speen. Ik had 2 spenen in huis. Een difrax kers vorm en een avent die bij de flessen zat. Avent wilde ze niet en de speen van difrax wel. Zou dus een paar aanschaffen en dan kijken welke je baby pakt.

Idd uitproberen welke jouw kindje pakt ;)

Koop er gewoon 1 van Bibs, 1 van Difrax en 1 van Avent. Zo heb je genoeg keuze en zo kun je uittesten welke jouw kindje het fijnst vindt.

Mijn oudste had de difrax en dat zijn echt fijne spenen. Alleen als newborn paktte ze ze nog niet zo goed. Bibs bestond toen nog niet. Voordeel van difrax vond ik dat er vanaf 18 maanden een 'harde' speen is, die ze onmogelijk kapot kunnen bijten. Ideaal voor dreumessen en peuters.

Mijn jongste is nu 21 maanden en heeft de bibs. Voordeel is dat ze die als newborn al goed pakte, maar nu ze ouder wordt vind ik ze onhandig. Ze gaan snel stuk, ze zuigen ze namelijk groter en dan worden ze plakkerig en zacht en dan wil ze ze niet meer. Ik koop best vaak nieuwe en bij difrax kocht ik nooit zo vaak nieuwe spenen, die gingen veel langer mee. En bij Bibs bestaat er geen peuter variant. Wel een 'maat 3', maar deze is extreeeeem veel groter dan 'maat 2' en die weigert mn dochter ook.

Met een pasgeboren baby denk je daar nog niet zo over na, maar als ik dit van tevoren wist, had ik geen bibs gekocht maar gewoon weer Difrax of Avent...

Het ligt echt aan het kind inderdaad, onze oudste heeft bibs spenen maar de jongste moest daar écht niets van weten. Wij hebben nu MAM spenen, heel fijn want hij drinkt ook uit MAM flessen. Werd dus meteen geaccepteerd. Difrax spenen vond ik persoonlijk heel klein en hij kreeg daar een afdruk van in het gezicht. Even uittesten dus!

Terug
Bovenaan