Welke kant gaan die van jullie op?

Leuk onderwerp.

Jeske is een echte rauwdauwer. Pakt alles vast en begint ermee te zwaaien, rammen, slaan. Ze lijkt wel een bouwvakker. Verder maakt ze veel contact. Ze kijkt gefascineert naar pratende mensen en kletst terug. Ze kwebbelt echt de hele dag door en zingt ook liedjes mee. Ze is heel alert en  kan ruistig een tijd naar iets kijken.  Tijgeren, kruipen, zitten. Dat doet ze allemaal niet. Maar kleine pluisjes van de grond pakken en door haar vingers laten gaan doet ze dan weer wel.

Wat een leuke topic weer! Echt heel leuk om te lezen over al jullie kindjes! Dat verstoppen is echt geweldig, ik lig nu al in een deuk alleen al als ik eraan denk dat Joran dat soort fratsen ook gaat uithalen.
Joran gaat ons eigenlijk ook iets te snel... Hij gaat zelf zitten en staan, kruipt de hele kamer door, als hij achterover 'valt' zegt hij soms... boe... (boem) en als hij naast de hondenmand gaat zitten zegt hij 'eh eh' en kijkt dan naar mij van, mag niet he... want dan zeg ik vaak 'eh eh' of  'nee'... pedagogisch verantwoord? ik weet het niet maar de laatste tijd zit hij er niet meer aan... (kan ook toeval zijn) Gisteren viel ik zowat van de bank toen ik zag wat hij nu weer kan... hij pakte een figuurtje van zijn chicco loopwagentje en deed die door het gat bovenin, dit herhaalde hij een paar keer! Zo grappig, dit had ik nog lang niet van hem verwacht... wat hij nu ook heel leuk vindt (en dan houd ik op hoor) is iets aan je geven. Hij geeft iets, gaat dan met zijn armpjes zwaaien en heel hard lachen om het vervolgens weer op te eisen...!
Welke kant hij opgaat? Ik heb geen idee, maar het blijft geweldig om te zien hoe zo'n kleintje zich ontwikkeld!
Xus Susan

heej,
Dani is ook echt een ontdekker..
hij kruipt heel de kamer rond.. zowel ook achter onze hond dat vind ie helemaal geweldig..
hij wilt echt van alles gaan pakken hij trekt zich omhoog aan de tafel en loopt dan met losse handjes naar de bank en loopt dan verder.. hij vind lopen rond de tafel ook erg leuk en zit zn moeder altijd uit te dagen.. vanmorgen had ie weer een nieuwe kunstje.. hij zit altijd vast in zn wipstoeltje(die kan trillen) trekt ie zich eigen op aan de tafel en hoe hij eruit komt weet ik niet maar hij staat er op in zn wipstoeltje!! en lacht hij vrolijk en kijkt zn moeder aan van Heej kijk is mama wat ik nu weer kan!
ook kijkt hij graag naar bumba en zwaait hij als het afgelopen is.. zo lief!
Hij roept heletijd eten als ik voor hem eten maak.. hij maakt er echt een leuke melodietje van!
als dani wat pakt en niet mag.. zegt mama eh eh nee dani dat mag niet.. dan gaat ie keihard lachen Maar pakken doet hij het dan niet meer!!! Jaja dat weet ie onderhand nu wel.. in zn eetstoeltje zitten vind ie dus niet zoleuk wel dat kroelen wat ie altijd daarna mag om het goed te maken als dani niet geluisterd heeft dat vind ie wel leuk!
Veel liefs,
Manuela

OOk laat hij zich altijd hard vallen!! op zn kont.. of voorover!! ik denk dan ahjee arme ventje,, maar nee hoor hij begint dan te lachen en gaat vrolijk verder...
Met andere kindjes kan hij het goed vinden.. maar zodra moeder het kindje oppakt en gaat knuffelen begint ie in het begin te lachen maar later vind ie het niet meer leuk.. of het is huilen.. of veel aandacht trekken..
Wat ook leuk is..als ik zeg papa centjes aan het verdienen lacht hij en doet hij mij na met zn handje!!

Terug
Bovenaan