Welke kinderen slapen s'middags?

Nu iedereen weer wat actiever is ben ik even benieuwd naar het slaapritme van jullie kinderen.

Isa sliep met 3,5 zo nu en dan nog s'middags. Zij leeft intensief en had gewoon een keer of 3 in de week echt 1,5 uur nodig.

Meike wilt sinds haar tweede absoluut niet meer in haar bedje slapen op de middag. Geen punt voor ons of de oppas want ze valt toch in slaap, op alle plaatsen.

Maar goed, hoe gaat dat bij jullie. Wie heeft er s'middags nog echt een tuk nodig en wie heeft (net als Meike) een kind dat zelf bedenkt wat goed is?

Wat heel opvallend is; als Meike s'middags zo'n 3 kwartier slaapt dan word ze s'nachts niet wakker. Slaapt ze overdag niet dan wel 3x op de nacht.
Ze droomt dan en huilt. Gek hè.

In de periode dat de dametjes tegelijk hun middagslaapje deden was het echt heerlijk stil in huis, soms denk ik daar aan terug..... dat was echt genieten.

Liefs Renske

Julian besloot met 2 jaar en 7 maanden dat hij niet meer wilde slapen smiddags. Hij deelde het van de een op de andere dag mee en sindsdien slaapt hij niet meer smiddags. Ik was hoogst verbaasd omdat hij voorheen nog minstens 2 uur, en vaak nog wel 3 uur sliep. Het middagslaapje overslaan had (helaas) geen invloed op de uren nachtslaap; rond 20 uur op bed en rond 7 uur weer wakker.
En ook opvallend: sommige nachten erg onrustig en soms zegt hij voor het slapen gaan: nu ga ik niet huilen vannacht, ik slaap door tot morgen vroeg. En dat gebeurt dan ook.

En die stille middaguurtjes...die mis ik ook hoor! Maar ik vind het aan de andere kant wel lekker dat we nu veel flexibeler zijn met weggaan.

Groetjes,
Ellen

Lukas slaapt nog zo'n twee à drie keer per week. Hij slaapt dan twee uur. Terwijl hij voorheen net anderhalf uur haalde. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hem meer voor mezelf naar bed doe, dan dat hij het echt nodig heeft. Deze week zal er niet veel terecht komen van slapen smiddags en dat zullen we niet echt merken. Als hij smiddags slaapt dan duurt het savonds veel langer voordat hij in slaap komt.

Hij slaapt van 19.00 tot 6.30 uur of in het weekend tot ongeveer 7.30 uur. Maar dat is dankzij de Nijntje wekker die bij ons perfect werkt en Lukas komt echt zijn bed niet uit als Nijntje niet wakker is

Milan slaapt hier nog praktisch elke middag !! Ik vind het soms heerlijk maar ook vaak erg lastig. Want hij is ook nog iemand die niet wakker gemaakt moet worden want dan is hij vreselijk sjagerijnig. Als Milan tussen de middag slaapt, dan slaapt hij ongeveer 2 uurtjes en gaat rustig s'avonds om 19.00 uur weer op bed en komt de volgende morgen rond 7 uur zijn bedje weer uit.
Wij zeggen al vaak tegen elkaar dat Milan strakkies 2x op een dag basisschool waarschijnlijk niet gaat redden, die kleine slaapkop maar ach hij heeft nog tot eind september 2010 !!

Lyanne stopte met haar middagdutje toen ik net zwanger was van Vince, errug fijn dus, NOT, hahaha!!

Vince slaapt gemiddeld van 12 tot 3/half 4.

Als Lyanne naar het kdv is op vrijdag, duikt deze mama ook nog wel eens even het bed in als Vince gaat slapen, heerlijk!

Groetjes, Marieke

Merel slaapt niet meer smiddags.

Daar is ze mee begonnen tijdens de laatste 2 maanden van mijn zwangerschap, was erg vermoeiend toen! (jan-feb 2009)
Wilde ik tijdens mijn verlof smiddags slapen, wilde Merel dit niet meer.

Nu ben ik er aan gewend dat ze smiddags wakker is, en Thomas slaapt nog wel 2-3 uur en dan hebben wij lekker tijd voor z'n tweetjes.

Kian slaapt nog elke dag 1,5 a 2 uur. Een paar weken geleden meldde hij ook dat hij niet meer hoefde te slapen. Ik vond het prima en heb het goed gevonden, maar hij was smiddags verschrikkelijk! En snachts heel veel wakker geweest. Het heeft een week geduurd hem weer in het ritme te krijgen, en nu slaapt ie weer lekker. Snachts slaapt ie van 19.00 - 7.00 (soms duurt het een uurtje voor hij in slaap valt, dan horen we alle opvoedkundige lessen van die dag uitgelegd worden aan beer). Hier ook een wekker gekocht waaraan hij kan zien wanneer hij eruit mag, want hij ging steeds vroeger roepen.
Liefs Nelleke

Ik kan me niet eens meer heugen dat Sophie 's middags sliep hahahaha. Ik denk dat ze 2,5 was toen ze het wel genoeg vond......

Gijs sliep tot vlak voor z'n vierde verjaardag nog elke dag 2 uur, hij is ermee gestopt een maand of 2 voordat hij naar school ging van de een op de andere dag (toen werd ie ook van de een op de andere dag zindelijk, sans problem).

Ik vind het heerlijk dat ze niet meer slapen. De vrijheid die je er in de dag mee terugkrijgt vind ik erg fijn. Maar wat heb ik genoten toen ze wel nog sliepen (en zeker toen ze allebei tegelijk nog 's middags sliepen.... maar dat is al erg lang geleden).

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan