Welke kinderen slapen s'middags?

Jamie slaapt ook nog regelmatig smiddags. niet meer elke dag, maar toch wel een paar keer per week. ik vind het heerlijk en als ik echt moe ben ga ik ook nog weleens liggen. Zolang hij het nog nodig heeft laat ik hem lekker slapen hoor. Hij kan er trouwens ook wel tegne als hij een keertje nieet gaat. Maat wakker maken halverwege zijn slaapje kan ik beter maar niet doen. Berg je dan maar het eerste uur, hihi.

gr. Natasja mv Jamie

Ook hier slaapt Chloë al vanaf Rowan geboren is niet meer. 's middags. Alhoewel ze wel een poosje heeft gehad dat ze nog wel eens op de bank in slaap viel. Ook al ben ik van mening dat ze best eeen uurtje kan gebruiken ;s middags (begint vaak rond 5 uur echt vervelend te worden) zal ze nooit toegeven dat ze moe is en dus ook echt blijven vechten tegen de slaap. 's avonds ligt ze tegen half 8 in bed en slaapt ze binnen no time.

De laatste tijd vind ik wel dat ze veel meer moe is dan normaal dus ook een stuk vervelender!
Vandaag was ze me echt aan het uitproberen en wilde totaal niet luisteren en dit al om 12.45 uur.
Uiteindelijk was ik zo kwaad dat ik haar in bed hebt gelegd. Na ongeveer 20 min hard brullen en 1 x uit bed te zijn gekomen is ze in slaap gevallen en heb ik haar een uur later wakker gemaakt omdat we nog op visite moesten. Toen ze ghoed wakker was zei ze ook tegen me, "zo en nu ben ik weer lief".. Hahaha..

groetjes pally mv Chloë en Rowan

Thijs slaapt ook nog regelmatig 's middags een paar uur. Meestal onder protest want hij is niet moe maar als hij in bed ligt slaapt hij meestal direct.
Soms heeft hij genoeg aan een uurtje maar 2 uur komt ook nog met regelmaat voor.

groetjes

Thom slaapt meestal nog wel 's middags, al zegt hij tegenwoordig steeds vaker dat hij niet moe is. Als we thuis zijn leg ik hem gewoon op bed en slaapt hij vrijwel direct in. Als we weg zijn blijft hij op, maar als het een eindje rijden is met de auto valt hij daarin meestal alsnog in slaap.
Groetjes

Noa slaapt ook regelmatig en als ze niet slaapt dan wordt ze wel heel moe aan het eind vd middag. Maar kan haar wel ophouden dus dat is wel relax. Delia (2 jaar en 3 mnd) heeft nog wel echt haar middagslaap nodig!

gr
Marielle

Onze dochter slaapt sinds 9 maanden niet meer.
(Dus vanaf maart 2009, ze was toen 3 jaar en 7 maanden).
Eerst wel wennen, want zo'n paar uurtjes voor jezelf was heerlijk. Maar het wende snel dat ze een hele dag om me heen was. In het begin hield ze het nog niet zo goed vol dat was wel pittig, maar nu ze het de hele dag goed vol kan houden is het ook heerlijk.
Praktisch is het ook wel, ik hoef niet meer haar middagslaapje af te wachten om weg te kunnen gaan.
Wij merkten het toen ze 's avonds slecht/laat in slaap viel. En de avond wil ik echt voor mezelf hebben na zo'n dag. Dus hebben we steeds vaker de slaapjes ingekort en af en toe overgeslagen. Toen sliep ze 's avonds veel sneller en beter in.

Dean slaapt ook niet meer 's middags. Afgelopen zomer mee gestopt. Als hij bijvoorbeeld in de auto een tukje doet, dan slaapt hij 's avonds pas om 23.00 uur. Geen goed idee dus. Hij slaapt ongeveer van 19.00-8.00 uur.

Lynn (14,5 mnd) slaapt nog 2 uurtjes 's middags.

Ilse slaapt vanaf het moment dat ze 2 is niet meer 's middags. Ze kwam toen iedere keer haar bed uit en het was een gevecht met het terugleggen. ik ben er mee gestopt en sinsdien gaat het prima.

Stan slaapt nog wel ongeveer 3 uur. hij is nu ruim 1,5 jr. Hopelijk duurt het nog even, want als de baby er straks (eind april) is dan vind ik dat wel rustig: Ilse naar school, Stan op bed, baby op bed en moeders op bed...het ideale scenario (zal vast niet doorgaan...)

Liefs Jeske

Terug
Bovenaan