Welke kinderen slapen s'middags?

Mike slaapt af en toe nog thuis 's middags. Het ligt er ook aan wat we doen die dag...weet ik dat er laat in de middag nog iets op het program staat dan gaat ie echt even op bed. Op het kdv gaat ie wel op bed maar slapen doet ie nog weinig. Hij rust dan even zegt ie dan hahahah

Stijn gaat tussen de middag ook nog met gemak een dutje doen. Hij slaapt zo in.
's Avonds daarentegen heeft ie echt geen zin om naar bed te gaan en speelt ie nog wat in bed. Zal wel iets met elkaar te maken hebben....
Als het zo uit komt dan slaan we het dutje over maar dan is ie helemaal op tegen het einde van de middag.
Op de crèche gaat ie ook nog slapen, ik vind het prima zo.
Ook wij hebben een wekkertje om aan te geven wanneer hij 's ochtends zijn bed uit mag. Dan wordt ie al om 6 uur wakker en dat is ons iets te vroeg ;-) En idd ook steeds vaker s nachts... vermoeiend man! Zal wel met de leeftijd te maken hebben want er zijn er meer lees ik > leuk topic!

Hjerre slaapt zo ongeveer 1 a 2 keer in de week 's middags. Vaak is het dan een uurtje of twee. Elize wisselt heel erg. Ze gaat wel altijd 's middags naar bed ( anders is ze echt niet te genieten voor Hjerre) de ene keer slaapt ze twee uurtjes en een andere keer speelt of leest ze een uurtje. Ze heeft minimaal 1 uur per dag nodig voor zichzelf, dat wel, anders gaat ook zij 's nachts spoken.
Beide koters duiken 's avonds tussen 6 en 7 hun bedje weer in om de volgende ochtend.....rond 9 uur half 10 wakker te worden.....in de winter dan. In de zomer zijn ze rond achten wakker, echte slaapkoppen dus...Dat is altijd megalastig wanneer ze naar de psz of kdv moeten..

Groetjes Hanneke

Danae slaapt nog regelmatig. En dan ong. 1-1 1/2 uur. Hoewel ze tegenwoordig steeds vaker het middagslaapje overslaat. Ik kijk gewoon per dag hoe de vlag ervoor staat.

Thom sliep het eerste half jaar op de basisschool nog iedere middag. Dat had hij gewoon nodig. School maakte daar geen probleem van. Hij was immers nog niet leerplichtig. De andere moeders vonden het belachelijk. Zij vonden dat hij (en ook hun eigen vermoeide kind) het maar vol moest houden. Hij was immers 4. En nog zo af en toe wil hij 's-middags even liggen. Volgens de kinderarts iets heel normaals. En als ze er behoefte aan hebben moet je het gewoon doen.

Groetjes, Cathy

Danae slaapt nog regelmatig. En dan ong. 1-1 1/2 uur. Hoewel ze tegenwoordig steeds vaker het middagslaapje overslaat. Ik kijk gewoon per dag hoe de vlag ervoor staat.

Thom sliep het eerste half jaar op de basisschool nog iedere middag. Dat had hij gewoon nodig. School maakte daar geen probleem van. Hij was immers nog niet leerplichtig. De andere moeders vonden het belachelijk. Zij vonden dat hij (en ook hun eigen vermoeide kind) het maar vol moest houden. Hij was immers 4. En nog zo af en toe wil hij 's-middags even liggen. Volgens de kinderarts iets heel normaals. En als ze er behoefte aan hebben moet je het gewoon doen.

Groetjes, Cathy

Groetjes, Cathy

Ivar slaapt in principe niet meer, ik denk vanaf zijn 3e ongeveer, maar als hij echt heel erg moe is dan leg ik hem lekker op de bank en dan wil hij nog wel eens in slaap vallen.

's Avonds is overigens ook erg handig, hij wil graag nog even spelen in zijn kamer en gaat zelf, afhankelijk van hoe moe hij is, op een gegeven moment zelf in bed liggen en valt in slaap! Heel handig, haha.

Liefs Jenneke

Terug
Bovenaan