welke kinderwagen voor lange vrouw?

Hoi,

Beetje rare titel, maar ik wist het niet zo goed anders te omschrijven.... Ik ben zelf 1.87m, wat tegenwoordig niet meer heel erg lang is, maar wat me nog steeds problemen geeft bij het aanschaffen van kleding en vele andere dingen...

Wat ik me afvroeg is of hier andere lange vrouwen zijn die uit ervaring weten bij welke kinderwagens het handvat op goede hoogte afgesteld kan worden om maar niet de hele tijd krom te hoeven lopen??

Groeten,

Eghosa

hoi egosha,

Ik vind dat heel persoonlijk, de een is de ander niet. De een vind de ene kinderwagen makkelijk en de ander niet.
Ik zou gewoon naar de winkels gaan en gaan passen en meten en advies vragen.

Ik ben bij babyplanet geweest en daar hebben ze gewoon staan in de winkel welke je ook mee mag oefenen.

succes

Wij hebben de Mutsy Urban Rider, mijn man is nl 2 m. en deze kwam als een van de hoogsten eruit 3 jaar geleden. Hij bevalt ons allebij erg goed.

succes met uitzoeken!

Hoi,

Wij hebben ook een mutsy. Deze is inderdaad lekker hoog te verstellen. Als buggy hebben we een maclaren. Wel een van de duurste maar na veel googled te hebben bleek het de enige te zijn die in de hoogte verstelbaar was...

Wij zijn ook gewoon gaan proberen. En mocht er niets bij zitten er schijnen ook handvaten te koop te zijn die je dan weer bovenop de stang van je wagen kunnen waardoor je alsnog niet gebukt hoeft te lopen. Maar dan moet je even googlen want ik weet niet hoe het precies heet.

Succes!

Hoi,

Ikzelf ben ook 1.87 lang, en heel toevallig heb ik het een en het ander aan kinderwagens uitgeprobeerd vandaag. De musty is inderdaad super prettig omdat ook het kindermandje ( zeg maar waar je kind de eerste paar maanden in ligt, kan niet op de naam komen :) ) hoger is dan de andere kinderwagens. Je hoeft dus niet steeds diep te bukken om je kind erin en er weer uit te kunnen halen. Wat wel erg prettig is.

Wilde eerst graag een easyrider, maar die is echt stukke lager dan de musty. Je kan altijd even langs een baby winkel om zelf even te kijken, wij hebben besloten om hem via internet te kopen, omdat dat toch wel scheelt in de prijs.

Unaniem geloof ik...hier ook een Mutsy. Wij hebben dan wel een (inmiddels)  oudere versie maar het was de enige wagen waar mijn man van 1.94m fatsoenlijk achter kon lopen. Ook de kinderwagenbak zit tenminste lekker hoog. Succes ermee!

Bedankt voor de tips!! Tuurlijk ga ik nog naar de winkel om zelf te proberen, maar ik vind het ook erg prettig om te weten hoe andere lange mensen er over denken.... die ervaring is vaak meer waard dan 1 minuut achter een wagen te lopen, dat is toch niet hetzelfde als met je kindje ergens heen gaan en er dan alsnog achter komen dat je giga rugpijn hebt van het voorovergebogen lopen...

Nog een fijne zondag allemaal!!!

Eghosa

Ha, ha, misschien een beetje overvloedig... maar wij hebben ook een mutsy (4-rider) omdat dit de enige was waar mijn man (bijna 2.00 m) comfortabel achter kon lopen...
Succes met het kiezen!

Terug
Bovenaan