welke kinderwagen

Wij hebben gekozen voor de Urban Jungle van One Three Hill. Dit is een driewieler waarvan het voorwiel 360 gr. kan ronddraaien (vastzetten kan ook)

Deze wagen zie je nog niet heel veel (is ook best duur), maar hij is helemaal super!!

De keuze van kleuren en assecoires is heel uitgebreid en modern.

Kijk anders een op hun website www.onethreehill.nl

Succes met het maken van je keuze!
 
Wij hebben de X-adventure sprinter, en die kan ik van harte aanbevelen!Wij hebben de versie met dubbel draaiend voorwiel.

In hoogte verstelbaar, rijdt soepel, grote mand onderin, de reiswieg is erg lang (wij verwachtten een groot kind, viel achteraf nogal mee), makkelijk in te klappen en goed te tillen, kortom voor ons een prima wagen.

Ik zou je willen adviseren naar een grote zaak te gaan waar je veel verschillende modellen kunt uittesten, het is namelijk een heel persoonlijk keuze.
Let erop dat de hoogte goed is voor jullie allebei, dat je er soepel mee kunt rijden (ook bochtjes en achteruit), dat hij praktisch is (opbergruimte) en natuurlijk ook kijken naar wat je mooi vind en hoe de prijs is...

Succes!

N.
 
Ik heb gehoord dat 'driewielers' instabieler zijn (en sneller omkantelen als een ander kind er bv aan trekt) dan 'vierwielers'. Ik wil dus graag een vierwieler, maar dit beperkt de keuze aanzienlijk, heb ik gemerkt...
Iemand tips?
 
Mijn dochter van drie maanden 'rijdt' een Maxi Cosi Speedi SX; prima wagen.

Het was begin dit jaar een eenmalige aanbieding: onderstel + opbouw in steel blue + Quinny reiswieg in knalrood voor € 350,00.

De maat van de reiswieg valt een beetje tegen; mijn kleintje past er al niet meer in! Hoewel ze nog maar drie maanden is, nog geen 6 kilo weegt op 59 cm, dus het is niet zo dat mijn dochter gewoon te groot is ;)
Het is vooral de breedte die te wensen overlaat; mijn baby slaapt met haar handjes naast haar hoofdje. En dat wordt echt lastig nu.

Het onderstel oogt wat wiebelig, maar is toch behoorlijk stabiel, met en zonder boodschappen. Over die boodschappen; het mandje is niet groot. Je kunt precies de dagelijkse boodschappen doen.

Het zwenkwiel kun je vastzetten. Een keertje gedaan op het strand, maar het blijft ploegen hoor, door dat mulle zand...

Inklappen en uitklappen gaat supermakkelijk, en hij is redelijk compact.

Voordeel is ook dat de Maxi Cosi erop kan. Als je kindje namelijk pas in de auto in slaap valt, wil jij 'm er echt niet weer uit moeten sjorren omdat ie voor een uurtje in de reiswieg moet!

Omtrent drie of vier wielen; natuurlijk zijn ze ietsje instabieler dan vier wielen, dit omdat het gewicht over minder wielen verdeeld wordt. Weegt mijs inziens niet op tegen de wendbaarheid die een driewieler biedt, in tegenstelling tot een vierwieler.
En dat kind dat eraan trekt: een stomp voor z'n oog! Van mijn kind afblijven met je vieze vingers!! ;)

Laat je ons weten wa het geworden is?
 
Ik heb een tran4mer van Mutsaerts (net als anoniem31) gekocht. Ook vanwege mijn lengte en die van mijn vriend. Door het dubbele voorwiel is hij toch wel heel stabiel.
Bovendien is de wieg er heel makkelijk af te halen. Dit is voor ons heel handig omdat wij in een flat wonen en niet steeds de hele kinderwagen naar boven willen sjouwen.

Verder is het natuurlijk een beetje gokken, want ze lijken allemaal in meer of mindere mate op elkaar. Ik vond de koelstra ook heel mooi, maar erg duur!
Wij hadden nu een goede aanbieding bij de babystunter waarbij we een gratis maxicosi kregen. Je moet zowiezo bij verschillende zaken gaan kijken want het scheelt zo 50 euro of meer en overal vertellen ze net andere dingen.

Succes met uitzoeken! groetjes Debbie

O,ja een nadeel van de trans4mer is misschien dat al je kindje met een maand of 6 van de wieg in de wagen gaat, dat je dan niet in de wagen kunt kijken. Sommige wagens kunnen namelijk de "duwstang" over de bak heen bewegen, zodat je de eerste tijd je kindje nog naar je toe hebt kijken.
 
De "driewielers" met dubbele voorwiel is inderdaad strict genomen een vierwieler, maar deze 'tel' ik als driewieler hoor. Drie steunpunten, eigenlijk.

De wagen die wij gaan kopen moet voldoen aan een aantal eisen: Vier wielen, stevig zodat we ook naar het bos kunnen etc. en niet zo'n klein bakje als van bv. de Mutsy of Bugaboo. En de bugaboo met die 2 miniwieltjes aan de voorkant lijkt mij niets. Persoonlijk vind ik het bijna geen vering geven, erg oncomfortabel.
Maar ja, zie dan maar eens een echte vierwieler te vinden?! Gaat nog lastig worden denk ik!
Wel willen we graag naar zo'n baby dump of baby stunter, minder betalen voor zo'n bak is altijd goed natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan