welke kinderwagen

de 3wielers zijn niet instabieler hoor. Tegenwoordig zijn er zo'n hoge eisen en standaarden, dat er echt niet op zo'n belangijk onderdeel bespaard wordt.
Wij hebben ook de maxi taxi speedu SX in blue steel (enorm populair kleurtje en daarom halen ze die eruit.........Ja, ik snap het ook niet).
Je moet voor jezelf een lijstje maken met wat jij belangrijk vind. Ik heb een slechte rug, dus moest de wagen licht zijn (zelf in de auto kunnen tillen). We hebben een kleine auto, dus hij moest hij ook compact kunnen. We wonen in de stad, dus wilden we een 3 wieler, want die zijn wendbaarder. We gaan vaak naar het strand en dan moet de wagen meekunnen, dus viel een zwenkwiel voor ons af (we hebben een 360-graden wiel). Enz enz. je moet gewoon even opschrijven wat je plannen met de kinderwagen zijn enz en dan naar de winkel gaan. Ga naar een grote zaak waar ze veel keus hebben, dan kun je je oordeel beter maken.
Succes ermee!!!
 
Wij hebben de Quinny X adventure. Een driewieler, een heerlijk wagen met één enorm nadeel (houd hier rekening mee) Hij is breder als een 'standaard' wagen. Dit houdt in dat je in sommige (veel) supermarkten niet langs kassa's komt (past niet) In het kruitvat/trekpleister je je een weg moet banen (vooral na een folder) En dat bij sommige winkels met zgn. alarmpoortjes bij de uitgang de doorgang ook te smal is voor deze wagen.
Een voordeel is dat je feilloos een Maxi-cosi op het onderstel kunt plaatsen en dat hij een hele korte draai heeft (handig als je moet keren in een kleine ruimte) De bak vond ik wat klein, mijn zoontje was er snel uit gegroeit.
 
Ik heb een rode bugaboo. Ideaal ding, wendbaar, makkelijk in- en uit te klappen en trendy! nadelen:Hij is duur, de assecoires ook. Het boodschappenbakje onderin vind ik erg laag,ik vind het lastig mn spullen er in en uit te halen.De kinderwagenbak vind ik niet klein (mijn dochter was een flinkerd bij haar geboorte, 8 1/2 pond en 54 cm) maar wel laag. Als wandelwagen vind ik m helemaal super!
 
Tenzij de kleur echt beroerd is kun je die beter negeren, dan heb je meer keus in 2e-hands.
Belangrijker zijn de combinatie prijs / eigenschappen.
Een driewieler is meestal tamelijk handig. Let wel op de capaciteit van het bagagemandje, en als jij en je partner aanzienlijk van lengte verschillen wil je weten of je de beugel handig kunt verstellen.

In ons geval met ons 2e kind heeft oma aangeboden de kinderwagen te betalen, en zij heeft meer budget dan wij. Kleur was niet onze eerste prioriteit maar het is een vierwieler geworden met een heel korte wielbasis, goed te manouvreren, bagagemand kan meer dan de dagelijkse boodschappen bevatten. En veelzijdig: van reiswieg tot buggy voor een vierjarige.

Die krengen kosten een vermogen :-(

Tip: Kijk in een babypark (bweh) wat voor wagen praktisch is en probeer er een gebruikt te kopen.

Forn (een vader)
 
Terug
Bovenaan