welke pap bij 7 maanden?

krijgen ze daarbij tussen de middag dan een boterham met fles?
haha wat een vragen he...

Lukas zijn schema sinds hij ongeveer 7,5 maand is

7 uur pap fles 210 met 4 grote scheppen bambix
10.00 sap met soepstengel
11.30 hele boterham daarna fles 180 cc
15.00 fruit, heel appeltje bijv of een 8 mnd potje
17.30 avondeten met een klein toetje (meestal een paar happen fruit heel soms een danoontje).
19.00 uur 180 cc met 1 schep bambix

Annemieke

Dank je annemiek. Wij zullen dus binnenkort ook over moeten/gaan op de bambix.
Yoëll eet vanaf 6 maanden al een boterham tussen de middag en de ene keer drinkt hij zijn fles van 230cc er achter aan helemaal leeg en de dag erna laat hij gerust 100cc over.
Dus ik dacht misschien als je met die bambix aan de slag gaat moet de middag fles eraf, maar dat vond ik eigenlijk ook weer vreemd.  hihi

Pauline

Van het CB moet ik eigenlijk wel de middagfles minderen. Ze zeggen daar dat 500 cc melk op een dag nu genoeg is. Maar hij drinkt het nog met smaak op dus ik heb zoiets van minderen...waarom?

Annemieke

Ik doe smiddags bij de boterham nog maar 100 cc erbij.
Wil toch wel een beetje gaan afbouwen.
Merel krijgt namenlijk om  16.00 uur nog een fles.
(4 flessen per dag)

Moeten straks maar eens gaan kijken hoe we het gaan doen als er nog een fles af gaat.
Ze krijgt nu 700 cc per dag, en ook ons cb heeft gezegd dat ze minstens 500 cc moet krijgen!
Merel doet het goed op 700cc.

Hoi,

Hier krijgt Tess nog steeds rijstebloem, al die andere soorten pap vindt ze echt niets! Heb alle smaakjes al geprobeerd. En heb dus ook een hele verzameling in de kast. Ook rijstebloem met vanile vond ze erg vies. Ze krijgt het maar 1 keer per dag, 's morgens in een fles, heb echt geen trek om op die tijd met pap te kliederen en dan eet ze nog minder.

Verder krijgt ze het volgende:

0630 Rijstebloem pap 200cc
0930 Fruit hap
1200 Boterham (eet  ze niet beide helemaal op, meestal)
1245 180cc melk (drinkt ze niet beide helemaal op, meestal)
1600 Sap met kinderkoekje
1800 Warme hap + toetje
2300 Extra fles, anders drinkt ze helemaal niets (180cc)

Nou dat was het wel zo'n beetje, soms krijgt ze nog wel iets tussen door, koekje, fruit stukje krentenbol

Groetjes Nands

Hoi!

Ik lees dat sommige van jullie die bambix in de fles geven...nou vraag ik me af wat voor speen jullie dan gebruiken?
Ik gebruik nu de spenen van het Kruitvat en dan de kers 3+ mnd
(Volgens mij heeft het kruitvat alleen 0+ en 3+ mnd  kers spenen)

De melk met rijstebloem gaat hier makkelijk doorheen, maar ik vraag me af of die bambix 7mnd er ook door heen kan...ff uitproberen natuurlijk maar ben ook wel benieuwd welke jullie dan gebruiken

Alvast bedankt!
babbelaartje

Ik gebruik advent flessen en voor de papfles in de ochtend (vier eetlepels) heb ik in een gewone twee speen door het gaatje heen een flink kruis gezet met een mes. De bovenkant van de speen ligt dus in feite open. Gaat echt super goed.

Terug
Bovenaan