Welke "rusttijden" zetten jullie op t geboortekaartje

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik vroeg me op welke tijden jullie de kraamvisite laten komen. Ik heb nl echt geen zin in de hele dag inloop hier. Maar nu twijfel ik dus over de tijd die ik op het geboortekaartje zal zetten.
Dacht eerst aan van 09.00 tot 12.00 (anders komen ze smorgens vroeg al aan je deur) en na 20.00 uur.. maar het lijkt me zo lang want dan hebben ze 8 uur de tijd en ik zie het nu al gebeuren dat sommige echt 8 uur lang blijven zitten hahaha..

dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr angela

Hoi,

Ik laat de volgende rusttijden op het geboortekaartje zetten.
1200- 1530 en na 2100 uur.
Zo heb je allemaal korte afgebakende stukjes. Namelijk 's ochtends tot 12uur en
dan 's middags vanaf 15.30uur tot het avondeten. En 's avonds na het avondeten tot 21uur.
Ook ben ik van plan om maximaal 2 dagen achtereen visite te ontvangen en dan een dag lekker niet. Dan heb ik ook lekker een dagje alleen met de beeb.
Ik hoop dat ik je op wat ideetjes heb gebracht.
Doe echt wat jezelf het prettigst vind.

Groetjes Rinszz 38,4 wk

Hoi! Ik heb op het kaartje laten zetten dat we graag bezoek op afspraak doen. Zo hebben we nooit in één keer het hele huis vol gehad en konden we per dag beslissen hoe laat we de mensen wilden hebben.
Nadeel van deze manier is dat mensen het minder als kraambezoek zien en dus rustig een paar uur blijven, i.p.v. het normale half uur kraambezoek. Maar ik vond het wel gezellig en hier kun je natuurlijk over de telefoon ook al iets over zeggen.

Groetjes,
Noa (m.v. Quintijn 27-07-07)

Wij hadden bij de eerste tussen 12en15 uur en geen avondtijd aangegeven. Dat lukte in de praktijk prima. Wij hadden ook niet aangegeven dat men eerst moest bellen.

Nu bij de tweede zetten wij er op dat mensen even moeten bellen, omdat wij graag voldoende tijd met onze oudste willen hebben. Dus als hij uit school komt, wil ik geen kraambezoek in huis hebben.
Wij zetten er nu geen rusttijden op, omdat toch iedereen moet bellen van te voren.

gr mama van MD

bedankt!

Ik kan het natuurlijk ook in tweeen splitsen indd!! Dus van 12.00 tot 15.00 en na 20.30 bijvoorbeeld. Of gewoon op de kaartjes zetten dat ze een afspraak moeten maken. Ik vind dat altijd zo raar staan maar ja :p ik heb er echt geen zin in...

En ik hoop ECHT dat mijn schoonmoeder ook snapt dat dat voor haar OOK geldt!! Want ik zie het nu al gebeuren dat ze elke dag op mijn lip zit.
hebben jullie daar geen last van??

Gr an

hihi, tja schoonmoeder, daar zie ik nog niet zo tegen op maar ik verdenk mijn moeder nu al dat ze ieder uurtje dat kan hier bij ons zal zijn. maar goed we zien het tegen die tijd wel, misschien vind ik het dan ook wle lekker als manlief aan het werk is om toch even iemand erbij te hebben.

je ozu het ook kunnen overwegen om bijv. met een week of 6 een groot kraamfeest te geven. directe naasten kunnen daarvoor al komen maar het overgrote deel komt op een middag. wel dan heel druk, maar dan heb je tussentijds wel alle tijd voor jullie zelf.

nou mijn ouders wonen nog in Rdam en ik ben verhuisd naar Ijmuiden dus die zitten hier niet elke dag haha... al zou ik dat wel leuk vinden hoor mijn eigen moeder hier over de vloer..
Maar ik heb een schoonmoeder en schoonzusje die denk ik een beetje teveel willen..
en ik nodig natuurlijk ook iedereen uit van mijn familie uit Rdam en ik heb geen zin dat ze de hele dag met haar neus bij die visite zit!

en mijn schoonzusje is nog jong, 15, en die is echt nog kind zeg maar, Niet zoals de andere meiden van 15 tegenwoordig helaas.
Die wilt dus de hele dag baby vasthouden, flesje geven, blijven eten enz enz.. en daar moet ik wel voor oppassen dat dat niet gebeurd. En ook dat mijn schoonmoeder hier elke dag komt bemoeien!!

hopen dat alles mee blijkt te vallen achteraf!!

gr an

Heel makkelijk: geen. Ik ga ervan uit dat mensen het goede fatsoen hebben om even te bellen voordat ze langs willen komen. En verder ben ik mans/vrouws genoeg om mensen weg te sturen als het ongelegen komt (dat zeg ik nu, ik hoop dat het gaat lukken!)

Terug
Bovenaan