Welke "rusttijden" zetten jullie op t geboortekaartje

Ik deed s'morgens niet aan bezoek!
S'middags na 3en,en s'avonds tot 9 uur!
Beviel goed!
Grtz An

quote: mandarijn78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-09-2007 14:42:58'));

Heel makkelijk: geen. Ik ga ervan uit dat mensen het goede fatsoen hebben om even te bellen voordat ze langs willen komen. En verder ben ik mans/vrouws genoeg om mensen weg te sturen als het ongelegen komt (dat zeg ik nu, ik hoop dat het gaat lukken!)

same here, dean is nu  3 weken en lekker rustig :)

Hoi,

Ik  ga geen rusttijden in mijn geboortekaartje zetten. Alleen neergezet dat ze  vantevoren moeten bellen, maar dan op een leuke manier; bijvoorbeeld 'Graag even  bellen als u vingertjes en teentjes wilt komen tellen'.    

Je weet vantevoren niet wat het ritme van je kindje gaat zijn. Ik ga bijvoorbeeld borstvoeding geven en moet er niet aan denken om dat te doen als de collega's van mijn man op kraamvisite komen, haha. En het lijkt me wel leuk voor de kraamvisite als ze hem even wakker zien, toch?

Let wel op dat je niet teveel mensen op dezelfde dag gaat plannen en plan ook af en toe even een dag dat je niemand laat komen. En mensen die 's avonds willen komen, zeg dan al als ze bellen dat ze maar tot bijvoorbeeld 9 uur kunnen blijven. Wees duidelijk, mensen kunnen je gedachten niet lezen, dus zeg het gewoon als je wilt dat ze weggaan.

Groetjes Saskia

Wij hadden tussen 12 en 15 en na 21.30 op het kaartje staan.

Moet zeggen dat iedereen zich daar aardig aan gehouden heeft.

Heerlijk hoor, vooral 's avonds nog een poosje samen zonder drukte.

hoi hoi
ik heb er op gezet van half een tot half vier.aangeizen mijn kids gewoon naar school moeten vindt ik dat een prima tijd.
s,avonds maakt me niet zo heel erg veel uit want de kleine moet dan toch nog de laatste fles en daar moet je toch op wachten.
liefs sil

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan het ritme van je kindje eigenlijk he..maar ik zou t niet weten wanneer ie slaapt natuurlijk haha en ik ben onervaren dus heb geen idee wat me staat te wachten!

Ik wil wel de kaartjes meteen versturen dus dat wordt wat moeiljker om een tijd erop te zetten. Ik volg sowieso het advies van op de kaartjes zetten dat ze moeten bellen en natuurlijk als mensen te lang blijven dat ik moet zeggen dat ze wg moeten...ik ben namelijk niet zo dat ik dat snel durf maar ik moet natuurlijk ook aan mezelf denken.

Wel grappig dat iedereen t dus echt anders blijkt te doen. De 1 vind de inloop wel gezellig en de ander zit er niet op te wachten.
Ik moet heel eerlijk zijn en zeggen dat ik er helemaal niet op zit te wachten de eerste weken omdat ik het gevoel heb dat ik zelf nog zo moet wennen aan mijn leventje zo...
Misschien loopt het allemaal gesmeerder dan gedacht..ik maak me nu overal te druk om denk ik :)

angela

Ik bemoei me even met een discussie op een forum waar ik niet meer thuis hoor.  .
Na drie kinderen heb ik wat kaartjes ervaring.
Bij de oudste hadden we het verzoek erop staan om te bellen. Deed iedereen keurig, alleen ook op de momenten dat wij aan het rusten waren....
Bij de tweede dus de rustmomenten erop. Van 13-15.30u en 's avonds na ...
Bij de derde het middagmoment vanaf 12u genomen zodat we rustig konden eten tussen de middag. Onze ervaring is dat mensen nog snel even bellen voordat je rustmoment begint.
Over het algemeen zal je verloskundige en kraamverzorgster je aanraden om in het begin van de middag te gaan rusten. 's Avonds heb je je slaap in het begin hard nodig, en hadden wij niet zo veel zin in telefoontjes laat.
Het rusten 's middags heb ik nog wel een aantal weken zo vol gehouden. De beste tip, niet teveel bezoek in het begin. Goed verdelen en als ze bellen al erbij zeggen dat het voor een uurtje is. Vooral de eerste twee weken is dat lang genoeg. Kinderen zonder kinderen hebben niet in de gaten hoe moe je bent.

Groetjes
Judith

bij mij scheelde wel dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Vele vrienden zijn toen tijdens het bezoekuur in het ziekenhuis geweest de eerste twee dagen.
Daarna zijn in het weekend dat ik thuis was heel veel mensen geweest, maar gelukkig liep de kraamhulp toen lekker rond en was mijn man thuis.
Daarnaast had ik veel hulp van mijn moeder toen, die nu helaas ziek is.

Ik laat dus wel zoveel mogelijk mensen in de kraamweek komen, zodat ik de weken erna meer rust heb als ik het alleen moet doen, vooral als het weer een keizersnede wordt.

Maar ik vind het wel leuk om mensen de kans te geven om even te komen kijken naar je kindje en de mensen in mijn omgeving weten allemaal wel dat je nieuwe ouders rust moet gunnen.

En over mijn schoonouders maak ik mij geen zorgen......die komen nu nauwelijks, kwamen met de geboorte van onze eerste ook maar beperkt en dus verwacht ik dat die nu ook niet teveel komen. Ze wonen overigens dichtbij.
Mijn moeder kwam echt elke dag, maar dat vond ik heerlijk! En nu ze ziek is, weet ik niet of ze dat kan, maar ze is van harte welkom op elk moment van de dag (mijn vader ook hoor).

En de rest....we zullen zien.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan