Welke "rusttijden" zetten jullie op t geboortekaartje

Hoi,

Wij hadden geen rusttijden op het kaartje staan. Wel: Als je beschuit met muisjes wil komen eten, laat het ons dan even weten.
Dat is prima bevallen. En als we geen zin hadden in telefoontjes trok ik gewoon de stekker eruit en mijn mobieltje ging uit.
Ik plande niet meer dan 2 kraamvisites per dag en liever niet 's avonds. Om 21:00 uur was ik bekaf.

Groetjes

wij hebben op t geboortekaartje mama en t ukkie doen van 12.00tot 14.00 een tukkie en na 22.00 doet papa met ons mee...

verder ben ik ook zo typ die duidelijk dr grenzen aangeeft dus dat zal wel goedkomen....

Hoi,

Gewoon zeggen wat je wil!

Wij hadden altijd wel erop staan van 12-15.00 uur rusten moeder en kind.

Maar ik moet je zeggen, hoe meer kinderen hoe minder visite. Dat viel
ons wel een beetje tegen want je wil toch graag je geluk delen en
pronken met je kindje.

Mensen kunnen ook een beetje teveel rekening houden met je rust.

Dus nu denk ik erover er toch weer op te zetten: bezoek graag in de kraamtijd.

Lekker gezellig!!!

Ik zou willen dat mijn schoonmoeder en moeder elke dag op visite konden komen. Gelukkig heb ik met beiden een goede band.

Groetjes,

Vanessa 23,1 van de vierde

wij zetten geen tijd in het kaartje, omdat je niet weet hoe en wat, we hebben er wel in gezet dat ze even van te voren moeten bellen en zodoende kun jij je eigen tijd bepalen, want de ene dag is niet het zelfde als de andere dag.

mvg bernadette

wij hebben er op gezet: van 12-15u en na 21.30u. Ook hadden we erop staan voor bezoek graag even bellen. Komt ook omdat we een geplande ks hadden en ik niet wist hoe het herstel me zou afgaan. Volgende keer zetten we ook iets dergelijks erbij, het is wel goed bevallen (mensen maakten rond 21.30u uit zichzelf aanstalten om te gaan. En anders ging ik gewoon voeden op slaapkamer of alvast slapen).
Succes ermee, groeten mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hoi,

Ook ik ben inmiddels bevallen, maar lees nog wel regelmatig mee op dit forum.

volgens mij kun  je beter op je kaartje zetten dat mensen moeten bellen voor een afspraak. Daar zijn leuke gedichtjes voor. wij hadden zelf "wilt u ons zoontje komen zien, belt u even anders slaap hij misschien". Ik heb namelijk het idee dat als je in het kaartje zet wij rusten van 13.00 tot 15.00 bijvoorbeeld, dat mensen dan zonder afspraak langskomen op de tijden dat je niet rust.

Groetjes

Hoi,

Bij een eventuele tweede kindje gaan we voor een kraamfeest. Ik vond het helemaal niets die visite gelijk al in de eerste week. We hadden deze tijden erop staan 1300 tot 1500 en na 2000. Maar mensen kwamen vaak tegen 1530 en bleven dan tot 1700 maar ja dan moest we nog eten maken etc en Eva heeft s,avonds haar huiluurtje dus in de eerste week volop hectiek. En dan waren we s.avonds echt compleet gesloopt en dan was er altijd nog wel iemand die dan alleen s.avond kon komen en dat vergat dat er 2000 uur op het kaartje stond. Opdit moment zijn we echt visitemoe dus mijn advies zou wel zijn plan het niet allemaal achter elkaar en hou het de eerste weken rustig zodat je niet teveel door anderen geleefd wordt. Oja ik wil niet negatief overkomen hoor maar, ik had zelf wat assertiever moeten zijn tegen de visite.

Liefs Linda mv Eva.

Terug
Bovenaan