Welke "rusttijden" zetten jullie op t geboortekaartje

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik vroeg me op welke tijden jullie de kraamvisite laten komen. Ik heb nl echt geen zin in de hele dag inloop hier. Maar nu twijfel ik dus over de tijd die ik op het geboortekaartje zal zetten.
Dacht eerst aan van 09.00 tot 12.00 (anders komen ze smorgens vroeg al aan je deur) en na 20.00 uur.. maar het lijkt me zo lang want dan hebben ze 8 uur de tijd en ik zie het nu al gebeuren dat sommige echt 8 uur lang blijven zitten hahaha..

dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr angela

Hoi,

Wat je zelf prettig vind is belangrijker dan wat anderen mensen doen. Het is zowieso verstandig om op het kaartje te zetten dat ze eerst moeten bellen dan voorkom je dat ze voor je deur staan.

Wij hebben als tijden 12.30 - 15.30 uur en na 21.30 uur als rusttijden aangegeven. Onze twee andere kinderen slapen tussen de middag nog dus dan kunnen wij ook even rusten en wij willen 's avonds pas visite als zij op bed liggen (anders wordt hun ritme zo verstoord) dus dat is dan vanaf 20.00 uur ofzo. Dan is het nog wel te doen als mensen tot 21.30 uur blijven.

Een een tip, mensen die blijven hangen moet je gewoon op een gegeven moment echt vragen weg te gaan. Als iedereen dat doet en je zegt er niks van dan ben je binnen no-time helemaal kapot.

Syl
36+2

Ja, het gaat voornamelijk om mijn schoonmoeder waarvan k bang ben dat ze te lang blijft hangen en ook nog eens elke dag langskomt!! ik heb daar echt weinig trek in,...en daarom heb ik besloten iets op het geboortekaartje te zetten,
maar ik kan moeilijk erop zetten: niet elke dag langskomen aub hahaha!
Daarom maar tijden want heb er geen zin in :p

in ieder geval bedankt voor je reactie..het is indd beter om gewoon te vragen of ze weg willen gaan want sommige mensen snappen het echt neit denk ik.

Gr angela

Hoi,
Wat ook helpt is duidelijke afspraken met de kraamverzorgster en je partner te maken. Vooral de eerste heeft verder toch geen binding met de mensen. Dat werkt bij mij heel goed. Voel je je een dag niet lekker, spreek je af, niet meer  dan 2 bij mijn bed en dan kort, dan doet ze dat. En tot nu toe (da's al 5x) stuurt de kraamverzorgster zelf rond 12 uur iedereen weg en laat ze voor 15 uur/15.15 uur geen mensen boven. Wij zetten nooit tijden op het kaartje. En 's avonds is 't aan je partner. Echt duidelijk zijn. Dat werkt goed.
Francien

Wij zetten geen rusttijden op het kaartje, maar wel het verzoek of mensen willen bellen voor bezoek. Dan regelen wij zelf wanneer het ons uitkomt.

Zelf heb ik geen moeite met 'spontane' aanloop, maar ik ga wel aangeven als het me niet voegt. En ook voor het aangekondigde bezoek geldt: kraamvisite is geen verjaardagfeest waar je de hele middag of avond blijft hangen. Een uurtje is lang genoeg.

Je moet zelf aangeven wat je wensen zijn; mensen zullen je er heus niet raar op aankijken (en anders maar wel, so what?).

Succes ermee!
Dee

Hoi hoi,

Bij ons komt de volgende tekst op het kaartje:

Mama en ik rusten van 13.00 - 15.00 uur en na 21.00 uur doet papa ook mee.
Wil je vingertjes en teentjes komen tellen, dan graag eerst even bellen!

Groetjes Marleen

Hallo

We zetten op ons kaartje:
Kom je kijken naar ons zoontje? Graag eerst een telefoontje.
We rusten van 12 tot 15 uur en na 21 uur

We  doen 2 kraamfeesten organiseren ( 2keer 15 mensen), al alles goed verloopt word het 2de en 3de zondag naar de bevalling. Iedereen wil komen als mijn vrind thuis is ( het is of s'svond of in de weekend) en ze zouden gaarg ook onze dochter wilen zien ( dus blijf alleen maar de weekend over) en iedere weekend alleen maar kraamvisite ontvangen?
Onze huis is niet zo groot daarom 2 kraamfeeste en lijk me ook veel gezelieger.
Ik heb al kaartjes voorgedrukt en die doe ik in de envelop met gebortenkaartje.Daar op staat: Omdat ik nul geworden ben en nog niemand ken
                  wil ek een kraamfeest geven, kom je ook even?
                  Op zondag ........ van 15 tot 17 uur

Iedere geval niet bang zijn om de kraamvisite afzegen als je geen zin in heb, of naar huis sturen als ze te lang blijven plakken.

Al vast iedereen fijna kraamtijd.
Het gaat in eens zo snel, ik nog maar 40 dagen te gaan

Groetjes boontje

Dat zijn leuke tips!!

Zeggen dat papa ook meedoet na een bepaalde tijd :)
En ik vind wil je kijken naar ons zoontje, graag eerst een telefoontje ook erg grappig.
Zo hou je een beetje de humor erin maar zeg je wel wat je wilt!!

Dank jullie wel!! Erg leuk..hier heb ik zeker wel wat aan!
En ik moet idd gwn zeggen als mensen te lang blijven..

Gr angela

Terug
Bovenaan