Welke "rusttijden" zetten jullie op t geboortekaartje

quote: miran28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-09-2007 10:18:57'));

Hoi,

bij de oudste hadden wij 's avonds geen tijd op het kaartje gezet,m.a.g. dat mensen tot 22:30 bleven zitten.

Nu hebben we erop gezet
Wij rusten van 12:00 tot 15:00 uur en na 21:30 houden we het met z'n vijven voor gezien.

Bij ons op het kaartje staat:
"Graag willen we je alles vertellen, dat doen we op afspraak daarom liever even bellen!"

Er worden geen visites gehouden de 1e week, behalve naaste familie zoals opa's en oma's.
Mijn man heeft ook pas vrij als de kraamverzorgster hier weer weg gaat na een week.
En het worden sowieso geen avond bezoekjes in het begin.

Groetjes!!!!!

Ik denk niet dat we iets op het kaartje zetten. Wij hebben geen vrienden of familie die onaangekondigd langs komen. Eigenlijk belt iedereen altijd van tevoren.
Ik denk dat ik wel vaste tijden ga aan houden maar dan trek ik gewoon de telefoon eruit.
In ieder geval 's middags wanneer mijn dochter haar middagslaapje houdt, kunnen wij ook mooi rusten. En ik heb ook weinig zin in 's avonds door de week, dat bleek voor mijn man te onrustig de vorige keer. Dan blijven er niet zo heel veel tijden over, vooral omdat andere mensen door de week gewoon werken. Maarja dan moeten ze maar even geduld hebben. Ik ben deze keer echt van plan het superrustig te gaan doen in de eerste weken.

gr. Anne

Dit  wordt onze eerste, maar had al begrepen dat je er toch wel iets van op het kaartje moet zetten of samen duidelijke afspraken moet maken. Bij ons komt op het kaartje de tekst:

Wil je de luier komen ruiken?
Graag eerst even de telefoon gebruiken!!

En waarschijnlijk zetten we er alleen het telefoonnummer van mijn vriend op (hebben geen vaste aansluiting). Ik geef hem dan een agenda mee en dan kan hij mooi de afspraken inplannen!!  De  dinsdagavond en  vrijdagavond vervallen bij ons zowiezo al want dan traint mijn vriend en ik vind het belangrijk dat hij dat dan ook blijft doen (natuurlijk niet als het echt net een dag oud is!). En vind het een goede reden om even geen visite op die avonden te hebben!! En ik denk dat mijn vriend erg goed is in ongewenste visite weg te werken en hij zal het de visite ook wel laten merken als ze te lang blijven zitten!! ha ha ha!

Groetjes
Wilma
32 wk

Wij hebben op het kaartje staan:

het hele gezin rust tussen 12.00 en 15.00 uur en na 21.00 uur

wij vinden het gezellig als u langskomt, maar laat het ons eerst even weten

Wanneer je dit soort dingen er niet opzet geef je mijns inziens mensen een vrijbrief om binnen te wandelen wanneer het hun uitkomt. Ik wil voor onszelf en de oudste echt de rust bewaren. De eerste week is echt voor de naaste familie en die is al groot zat.

groet,
Jinny

Terug
Bovenaan