Welke slaapzak kies je??‍♀️

Hallo allemaal<br />Ik ben nu 20+4 zwanger en wij zijn bezig alle spulletjes voor de baby te kopen en hebben al best veel. Nu blijven we een beetje hangen bij het slaapzakje, wij hebben gekozen voor een slaapzak en niet voor een dekentje… maarrr welke slaapzak hebben we nodig? Wat voor slaapzak kopen jullie?<br />Je heb inbaker slaapzakken maar ook gewone… de inbakerslaapzak die ik gezien heb is van 0-3 maanden… en daarna kan je eventueel de normale doen of nog een inbakerslaapzak van 3-6 maanden aanschaffen… Welke moeten we nu kiezen? De baby is nog niet geboren dus weten niet of hij onrustig slaapt, of is een inbaker slaapzakje sowieso een fijn gevoel voor de baby?<br />Zijn er vrouwen die hier al uit zijn? Alle tips zijn welkom?<br />

Wij hebben wel dekentjes gekocht, volgens mij begin je vaak op z'n vroegst pas met inbakeren met 2 weken dus dan heb je nog een alternatief nodig voor die weken. Wij hebben in het begin alleen dekentjes gebruikt, daarna een tijdje een slaapzakje, maat 56/62, die was haar de eerste paar weken veel te groot geweest. Inmiddels gebruiken we al enkele weken de puckababy mini. Ik vind de producten van puckababy wel een aanrader.
Als inbakeren niet nodig is, zou ik er niet aan beginnen.

Mijn ervaring is dat je dat van tevoren niet zo goed kan weten. Het heeft er ook mee te maken wat je kind fijn vind. Nu zeg je ik wil een slaapzak gaan gebruiken en geen dekentje. Maar de meeste baby’s worden rustig van strak instoppen. Dus misschien ga je straks wel een lakentje en/of dekentje gebruiken.

En ook met slaapzakken ligt het er erg aan wat je kind prettig vind. Mijn oudste 2 hebben tot en halfjaar in een puckababy gelegen. Mijn jongste wordt daar juist erg onrustig van. Die heeft een hele tijd zonder slaapzak strak ingestopt onder een lakentje en dekentje gelegen. Pas nu ze zichzelf omhoog worstelt doen we haar zo’n dunne zomer slaapzak aan. Niet gewatteerd en zonder mouwen.

Ik zou kijken of je in je omgeving wat verschillende slaapzakken kan lenen. En er pas 1 aanschaffen als de baby geboren is. Wat trouwens ook nog een dingetje is. Slaapzakken mogen niet te groot zijn ivm de kans op wiegendood. Dus is het belangrijk dat je echt een slaapzak hebt voor maat 50/56.

Puckababy hebben we toevallig ook op het oog, twijfelen tussen de piep en de newborn… dekentje wil ik echt niet.. vind ik eng.. maar jij zou dan de newborn doen? Zijn dit ook vragen die je aan je verloskundige kan stellen denk je, of zijn ze daar niet voor??

Inderdaad begin je niet gelijk al met een slaapzak. Zo'n mini krijg je daar echt nog niet lekker in gelegd. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Eerste periode lekker onder een lakentje.
En dan merk je snel genoeg of een inbakerzak of slaapzak nodig is.
Wij hebben met een week of 2 een inbakerzak gekocht en bleek uiteindelijk geen succes. Sinds dat onze zoon een week of 4 was zijn we met een slaapzak begonnen. Een puckababy van 0-6 maanden. Nu hebben wij een flinke zoon, maar hij had er als pasgeboren echt nog niet ingepast.
Dus... ik zou er pas een kopen als jullie kleine er is zodat je weet hoe ze slaapt en hoe groot ze is.

@ mana van SNL

Oef nu klinkt een slaapzakje ineens ook erg eng☹️ Vind het echt heel erg lastig!! Zou niet weten van wie ik een slaapzakje kan lenen eigenlijk… En hoe gaat het dan als je naar huis mag na je bevalling… gaat de verloskundige/kraamzorg dan mee om te vertellen welke je moet kiezen en vertellen hoe je het moet doen? Stom he, maar wordt soms zo onzeker van dit soort dingen… wil het zo graag goed doen

Mijn man wilde liever een lakentje… krijgt die dan toch zijn zin als ik dit zo hoor? Ik zal het dinsdag ook even met de verloskundige bespreken… geen idee of die daar ook mee helpen?

Kraamzorg maakt het bedje op. Ik zou dit soort vragen aan de Kraamzorg organisatie stellen, over lakens en slaapzakken.
Een strak opgemaakt bedje is niet gevaarlijk, en een pasgeboren baby kruipt nog niet omhoog in bed. Vandaar dat lakens voor de eerste periode vaak prima zijn.

Terug
Bovenaan