Welke slaapzak kies je??‍♀️

Nee ik heb geen intake gehad bij de kraamzorg ? Met hoeveel weken word je daarvoor uitgenodigd? Zitten al een tijdje in het systeem bij ze… daar waar ook de verloskundige zit.. is zelfde organisatie.. ik heb zoveel vragen! Lijkt me heel fijn een intakegesprek of gewoon een gesprek met kraamzorg

Het is idd mijn eerste kindje en dus super spannend nog allemaal?

Ik las ook iets over een dekentje… 29 juni ben ik uitgerekend… heb ik dan evengoed een dekentje nodig of is lakentje genoeg??‍♀️???

Als het goed is, heeft de kraamzorg een informatiebrochure waar precies in staat hoe je het bedje moet opmaken. Dus dat is sowieso een idee. Vaak heb je rond de 30 weken een intakegesprek met de kraamzorgorganisatie.
In juni heb je een lakentje, dekentje en kruiken nodig in het begin! Baby's vinden het vaak lastig om zichzelf op temperatuur te houden. Dus warme dingen zijn belangrijk :) geniet van alle voorbereidingen!

Wij hebben ook laken en dekentje gebruikt. Ook vanaf dag 1 in ziekenhuis ingebakerd. Maar ook vrij snel puckababy (winter kindje dus ging mét slaapzak onder het laken). 
Als je een lakentje toch akelig blijft vinden kun je een Nunki laken overwegen. Prijzig, maar geen gedoe met strak instoppen of los te schoppen, geeft evengoed de geborgenheid. Staan ook regelmatig op marktplaats.

Ik zou niet zomaar inbakeren als het niet nodig is. Dit moet je ook weer afbouwen als je kindje gaat rollen en dat kan best lastig zijn.

In het begin is een dekentje handiger. Als je kindje gaat rollen is een slaapzakje handiger. Of je nou een slaapzakje van de hema koopt of een duurdere waar je langer mee doet zoals pucababy is je eigen keus. Het maakt uiteindelijk niet veel uit.

Bespreek het morgen nog even met verloskundige en dan kopen we gewoon dekentje plus lakentje en voor later een slaapzakje? Goeie tips hier gelezen?

Mijn dochter heeft de eerste week onder 2 dekentjes en een wollen trui van mij met 2 kruiken geslapen want ze kon zich niet op temperatuur houden zonder dekentjes hebben de kruiken weinig effect voor extra warmte zou zeker een dekentje en lakens in huis hebben al gebruik je ze alleen de eerste weken

Terug
Bovenaan