Welke slaapzak kies je??‍♀️

Als dit je 1e kindje is dan is die onzekerheid  heel normaal. Heb ik ook gehad doe ik dit wel goed doe ik dat wel goed maar geloof me als je je kleine in je armen hebt gaat het vanzelf allemaal. Tuurlijk zullen er dingen blijven waarvan je niet weet hoe of wat maar is echt normaal en even een TIP luister niet te veel naar anderen hoe je het moet doen het is jou opvoeding advies vragen kan maar doe waar je je zelf goed bij voeld. Wij hebben gewoon dun lakentje en box pakjes ze was erg klein diw hebben ook kruiken naadt haar gehad om haar lekker warm te houden. Mijn ervaring is dus 1e maanden tot ze echt gaan rollen een dekentje fijner is ook ondat ze dan strak er onder liggen en het ze een fijn gevoel geven. Maar je hebt nog even om er over na te denken wat je wilt slaapzak is evt zo aangeschaft. 

ik wens jullie iig al vast veel geluk toe en geniet van alle momenten. 

Hoi aanstaande mama,
Je gaat de eerste dagen/wellicht weken écht wel een laken met dekentje gebruiken. ? Dit is zelfs het meest veilig als je op de goede manier instopt.
Wat hier boven al is aangegeven; strak instoppen geeft je baby een heel geborgen gevoel. ☺️

Een slaapzakje kunnen ze als kleine pasgeboren baby zelfs inzakken en dat maakt het minder veilig (ligt uiteraard aan het merk en de grote van het hoofdje van je kindje).

Inbakeren ‘mag’ ook pas vanaf 2 weken en zou ik alleen doen als je kindje het nodig heeft.
Onze dochter werd ingebakerd (niet met een puckababy maar met een pacco, had ze nodig), maar pas met een week of 4, omdat niets anders hielp.
Je weet pas na een aantal dagen/weken wat voor je kindje het fijnste is, dus ik zou niet direct dure slaapzakken aanschaffen die je wellicht niet gaat gebruiken.
Sommige ouders vinden de Puckababy piep echt ideaal, maar gebruiken deze vaak niet de eerste we(e)k(en) al.

Wellicht dat je na een paar weken direct wil overstappen op een slaapzakje, maar ik zou je persoonlijk als tip willen meegeven om wel te zorgen voor lakentjes en een dekentje in huis voor de eerste periode. ?

De kraamhulp gaat je écht alles vertellen meid, echt! Maak je geen zorgen!
Ik begrijp al je vragen en onzekerheid volledig! Ik had ook echt 100000 vragen én het is echt allemaal goed gekomen!! ❤️

Heel veel succes met de voorbereidingen!

Ik heb kraamzorg bij dezelfde organisatie als waar de verloskundige zit… niet bij stil gestaan dat ik hun nu al kan contacten met vragen, dacht dat dat pas mocht nadat de kleine is geboren?

En via markplaats of vinted kun je vaak nog hele mooie slaapzakken kopen. Mocht er eentje dan toch niet fijn zitten heb je er niet gelijk een fors bedrag voor uitgegeven.
Tip als je eenmaal een slaapzak gebruikt: zorg voor een reserve slaapzak. Baby's willen nog weleens doorlekken ;)

Ik zou gewoon even wachten tot je kindje geboren is. Je weet niet waar behoefte aan is, inbakeren, warmte.
Een slaapzakje is zo gekocht!

Heel veel slaapzakjes waren bij ins nog veel te groot met 3 maanden, daar kon zijn hoofdje zo in wegzakken door de brede halsopening. Hema en prenatal. Jollein geloof ik ook. Prenatal eentje maar 2x gebruikt die mouwen waren zo stug daar kon hij zijn armpjes amper mee bewegen. Uiteindelijk werd het toch echt te koud zonder slaapzak toen een Lodger gekocht, die zijn heel mooi aansluitend en een smalle halsopening. 

Maar..

In het begin bewegen ze nog amper en is een dekentje dus prima. Tot een maand of 3. Ik zou eerder 2 dunne dekentjes doen van ca 1 tog zodat je ze samen kunt doen als het te koud is of eentje als het wat warmer is. Maar hangt er ook vanaf wanneer je bevalt.

Ik zou ook zeker de eerste maanden voor een laken+dekentje gaan. Je kindje zal nog niet veel bewegen en je maakt het bedje kort op, zo kan de baby niet onder het dekentje komen en is het echt wel veilig. Het is ook best wel een gepiel om de kleine armpjes erin te wurmen en je moet je kindje er ook steeds (half) uithalen met verschonen. Met zo’n mini is dat best een gepruts. Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt en soms (vaak ?) moet je het gewoon even ervaren.

Terug
Bovenaan