Welke verzorgingsproducten?

Hey lieve meiden,

Nu het kamertje van de twins af is, ga ik me natuurlijk bezig houden met de laatste dingen qua aanschaf maar ik vraag me af wat jullie allemaal gaan aanschaffen voor de kleintjes?

En dan bedoel ik meer de verzorgingsproducten en gaan jullie voor bv Zwitsal of andere merken?
Ik heb bij de aankoop van ons badje 2 Zwitzal producten gekregen (badschuim/shampoo) maar wat nog meer.......Haarlotion? Bodylotion? Sudocreme? Bepanthencreme?

Ben even benieuwd, of bestaat daar ook een lijstje van?

Liefs Lynn.

Gebruik zelf Zwitsal, maar vaak hoor je dat kindjes daar heel gevoelig voor zijn. Mijn zus gebruikt Weleda producten.
Ik vind de Bepanthen geweldig werken en bij mijn kindjes werkt de Sudocreme niet echt. Verder heb ik nog Bodylotion voor ze. Verder vind ik nog handig:
Vaseline (voor thermometer en paracetamol in te brengen)
Infacol en/of Cinababy(tegen darmkrampjes)
Poedermelk hypoallergeen in kleine verpakking (als borstvoeding even niet lukt)
Kan nog wel een hele waslijst schrijven aan producten.

liefs Dominique

Ik heb nu ook zwitsal haar en buik wasspul. Zinkzalf hebben we altijd al in huis net als vaseline. Voor de rest koop ik het wel als het nodig is. Bij mijn andere kids ook niks anders gebruikt. Ze hadden het niet nodig, gelukkig.

een lijstje heb ik daar idd nog niet voor gevonden.

hier ook een paar zwitsal producten gekregen, maar hoor dat veel kindjes daar niet goed op reageren.
natusan ben ik me nu op aan het orienteren, ook schijnt eigen merk kruidvat goed te zijn.
voor in bad heb ik nu badschuim en haarlotion.
daarnaast heb ik sudocreme, bodylotion en idd vaseline.

@ dominique; heb jij goede ervaringen met cinababy?
ben ik erg naar benieuwd, wil nl het liefste vsm gebruiken.

liefs, x

Bij Marjolein heb ik Cinababy gebruikt. Zij had net als Thijmen meestal een keer per dag een uur of twee buikkrampjes. De Cinababy vond ik als een soort afleiding werken, Marjolein vond het wel lekker smaken. Maar had niet echt het idee dat de buikkrampen ermee stopte. De Infacol vond ik effectiever, maar nadeel daarvan vind ik dat je het preventief geeft.
Uiteindelijk vind ik het beste werken de kleine lekker tegen je aan te houden en harde klopjes op de billen te geven. Benieuwd of dat dit keer weer werkt!
lfs

bedankt voor je uitleg dominique.
ik ben zelf erg fan van vsm producten, maar ervaringen lezen is altijd beter.
denk dat als hij er last van krijgt we dan gaan kijken wat we doen.
je tip ga ik zeker onthouden, dank je wel.

xxx

Ik heb nog geen idee., vooral omdat ik zelf erg gevoel ben voor allerlei producten ben ik een beetje bang dat ons kleintje dat ook is.

Ik dacht eigenlijk gewoon zwitsal, maar als ik het bovenstaande zo lees wacht ik daar misschien maar even mee. Ik wacht jullie tips denk ik even af.

Liefs

Voor persoonlijk gebruik heb ik altijd al Zwitsal zeepvrije wasgel, dus die hou ik onder handbereik denk ik :)

Verder ben ik van plan om de proefverpakkingen eerst op te maken om te kijken wat er echt bevalt. Hoef niet perse een gele rij op de kinderkamer klaar te hebben staan, meeste mama's zeiden er weinig van gebruikt te hebben...

Man heeft hele gevoelige huid (eczeem, uitslag enz) dus ik gebruik niet meer producten dan nodig. Volgens mij ben je er met iets van vette creme (van de bekende opties) en iets van wasgel/zeep/badspul er wel zo'n beetje, toch?

Of mis ik nu grandioos iets?

Terug
Bovenaan