Welke verzorgingsproducten?

Nou, als ik het zo lees meiden dan zal ik maar niet teveel aanschaffen. Het is uiteraard ook zo gekocht als we het alsnog nodig hebben......

Ik zal nog bodylotion ofzo bijkopen en een tube/potje Vaseline en een tube Bepanthen en de rest zie ik wel dan......

Die billendoekjes heb ik trouwens ook gekocht (zo'n doos van 6 pakken voor 7.50 bij de Etos) Al mijn collega's gebruiken deze en dat gaat eigenlijk bij iedereen wel goed. En ik zal er flink wat verslijten...hahaha!!

Bij mn zoon de hele uitzetlijst gekocht (de bedenkers hebben denk ik een deal met zwitsal..) en heb alleen gebruikt;
- sudocrem
- zwitsal zeepvrije wasgel
- zwitsal badolie (alleen in t begin, bij eczeem overgestapt op Balneun badolie)
- zwitsal bodylotion (alleen in t begin gebruikt)
- zwitsal haarlotion (ook ter voorkoming van 'berg')

Niet teveel kopen dus en het is allemaal zo gekocht. Koop desnoods monstertjes.

Ik gebruik voor Thijs voornamelijk shampoo en douchegel van neutral.
Billendoekjes van het kruidvat en sudocreme.
Bodylotion heel af en toe van zwitzal, maar voor dit merk is hij heel gevoelig.
Ik heb zelfs wasmiddel van neutral. (wasmachine)
de haargel van zwitzal gaat wel goed.
Bepanthen is ook heel fijn spul, maar gebruik ik nu niet meer. thijs heeft soms last van eczeem, toen hij 5 maanden oud was, moesten we al naar de dermatoloog met hem. Deze zalven hebben toen heel goed geholpen, dus ben sinds dien wel voorzichtig met allerlei smeerseltjes.

Ik ga het lijstje van familie en vrienden gebruiken:
-badschuin en douchegel (zwitsal)
-haarolie (zwitsal)
-bodylotion (zwitsal)
-billendoekjes (zwitsal
-shampoo (zwitsal)
-sudocreme
-nog even geen spul tegen krampjes, ben daar zelf niet zo dol op. Daarbij, preventief geven heeft niet echt nut heb ik gezien bij een vriendin van me. Ik koop het wel als het nodig is.
-Extra voeding voor als borstvoeding niet lukt denk ik
-Luiers ga ik in elk geval de eerste maat van Pampers kopen. Ik hoor van iedereen dat de indicator die erop zit (geeft aan of er geplast is) zeker in het begin heel fijn is :) Dan sta je niet voor niets je kindje uit en aan te kleden ;)

Ik ga in elk geval van niks een hele grote voorraad inslaan.
Het kan nog best zijn dat ik mijn lijstje ga bijstellen. In alle boekjes en info van de vk staan lijstjes zat, maar daar staan echt dingen in die ik onzin vind. Waarom bijvoorbeeld EN bodylotion EN babyolie :s
Ik ga gewoon met gezond verstand de winkel in denk ik :).

O ja en Cinababy en Infacol!

Mn zoontje heeft gevoelig huidje maar de zwitsal billendoekjes ( de gewone) gebruiken we nog steeds. Koop ze altijd in de aanbieding, 12 pakjes in een doos. Wat ik wel deed en is wel een giede tip: na t afvegen even droogdeppen met een katoenen doekje (bijv spuugdoekje oid). Dan gingen de billen in ieder geval droog weer de luier in, anders lijkt t me zo broeien...

Cloewja: wat gek joh overgevoelig voor vaseline, omdat daar niks in zit. Vervelend lijkt me!

Groetjes

Hoi Lynn,

ik heb inderdaad ook wat dingen van Zwitsal bij het badje gekregen. Dat hebben we ook gebruikt. Ik gebruik verder vaak sudocreem en bepanthen. Beetje afhankelijk hoe de plekjes eruit zien. Puur op gevoel. Om Liesbeth lekker in te smeren gebruik ik de babylotion van Weleda. Heerlijke producten, gebruik ze zelf ook. De zwangerschapsolie van Weleda is ook heerlijk voor jezelf.

Groetjes Silvia

Terug
Bovenaan