Welke zorgverzekering 2020?

Hoi hoi,
Hangt misschien ook af waar je nu al verzekerd bent. Ik zat al bij cz heb daar nu een paar maanden geleden mijn pakket omgezet naar aanvullend gezinnen. Krijgt je volledige kraamzorg vergoed en ook veel extra's als 200 euro cursus vergoeding en nog wel meer maar weet niet precies. Dit is wel alleen mogelijk als je er al verzekerd bent scheelde voor mij wel dat ik niet al vanaf f het begin van het jaar dit hoefde te sluiten.
Kijk vooral naar wat voor jou belangrijk is.
Succes

Het ligt er ook aan wat je belangrijk vind. Ik zit bij zilveren kruis ziezo. De spullen van het kraampakket heb ik zelf gekocht, was ik goedkoper uit en had ik geen dingen erbij die toch niet gebruikt worden. Verder ben je gewoon verzekerd als je in het ziekenhuis gaat bevallen en medisch bent. De kraamzorg moet je een deel zelf betalen, maar ook daarbij was ik alsnog goedkoper uit. Wij hebben dan wel weer een extra tandartsverzekering erbij, omdat ik tijdens de zwangerschap en erna veel vaker naar de mondhygiënist moest. Door de hormonen had ik veel sneller tandsteen en moest ik om de 3 maanden heen. Maar ook dat verschild natuurlijk per persoon. 
Zet op een rijtje wat je belangrijk vind dat er vergoed wordt en of je met aanvullende pakketten niet uiteindelijk duurder uit bent. 
Succes!

Haha Oh Ja dat is ook zo. Volgens mij bestaat er geen verzekering die alles 100% dekt behalve als je heel veel betaald per maand.  17.85 pm vind ik nog wel meevallen, bij sommige betaal je veel meer en krijg je veel minder. Vooral omdat ik als het kan in ziekehuis wil bevallen zonder medische noodzaak, je weet nooit of je wel onder medische noodzaak moet bevallen. Dus ik gok het er liever niet op voor die premie. 24 uur vergoed is beter dan niks en denk dat bij bij de meest zorgverzekeraars zo is tot 24 uur vergoed. @lentekindje dat is denk ik de basis verzekering? Bij aanvullende dekkingen kan je dat vinden. De verloskundige en echo's enz. vallen onder de basisverzekering en je kan uit 3 soorten basisverzekering kiezen of je alleen naar gecontracteerde zorgverleners kan of eigen keus, dus ook niet gecontracteerde zorgverleners. Bij de aanvullende verzekering moet je wel naar een gecontracteerde zorg verlener, maar bij mij in de buurt zijn waar ik eventueel heen moet allemaal gecontracteerd, dus dat scheelt al. Pff heel gezoek en ik hoor graag van iemand anders als je een goede en betaalbare zorgverzekering kan vinden haha.   Groetjes SV  

Zet ook eens de collectiviteit uit.... kwam er net achter bij hetzelfde pakket dat het met collectiviteit maar letterlijk 17 cent scheelt per maand. De prijs van enkele aanvullende pakketten ging spontaan een paar euro omhoog na toevoegen collectiviteitskorting. Hoezo 15% korting op aanvullende pakketten? Dit was trouwens bij cz... op sommige pakketten scheelt het wel en was op zich wel tevreden met cz, maar dit lijkt wel oplichterij.....?

Ik ben al jaren verzekerd bij DSW en dat naar volle tevredenheid. Aangezien ik graag wil bevallen in het ziekenhuis zonder medische reden, is het voor mij voordeliger om over te stappen naar een verzekering waar de voorwaarden qua zwangerschap meer opgenomen zijn.
Zelf ben ik uitgekomen op Menzis extra verzorgd 2, als je die verzekering afsluit via PMA dan krijg je een leuke collectiviteitskoring. PMA is voor iedereen toegankelijk, de verzekering is identiek en je communiceert en regelt alles via Menzis. Via Menzis krijg je ook je polis en kun je alles digitaal regelen met een app. Ik blijf dit jaar nog hier verzekerd en stap daarna weer over op DSW. 

Mocht je gaan voor Menzis extra verzorgd 2, dan is het echt de moeite waard om dat via PMA te doen. Behalve de korting krijg je van PMA aan het eind van het jaar nog een bonus (35,-) of een cadeau, daarvoor moet je zelf inloggen bij PMA aan het einde van het jaar en krijg je geen herinnering

Ik zat net inderdaad te kijken voor Menzis. Ik wil waarschijnlijk in het ziekenhuis bevallen dus het is fijn als de at volledig vergoed wordt. En de kraamzorg ook. En Menzis is goedkoper als mijn huidige zorgverzekering, terwijl mijn huidige dus geen ziekenhuisbevalling vergoed en kraamzorg niet. 

@SV je krijgt bij het zilverenkruis 2 sterren krijg je minimaal 24uur vergoed. Het aantal uren dat je vergoed krijgt is afhankelijk van wat het kraamcentrum zegt dat je nodig hebt. Ik geloof dat dat standaard 45uur is, en bij een thuisbevalling en bij het geven van borstvoeding 49uur.
Met de aanvullende 2 sterren verzekering bent je dus goed verzekerd en komen er geen kosten bij. (Bloedonderzoek heb je geloof wel iets of wat eigen bijdrage maar dat is dus nog tijdens je zwangerschap en dan praat je echt over een paar euro)

@M aria ja dat weet ik, maar bij sommige verzekeraars is het aanvullend pakket best duur. Dan betaal je meer premie dan dat je zelf due 24 uur eigen bijdrage zou moeten betalen. Dat vind ik zonde, hoor graag als iemand een betaalbare aanvullende verzekering gevonden heeft die alles dekt. 

Terug
Bovenaan