Welke zorgverzekering 2020?

Hmm Menzis is ook nog wel een optie inderdaad kan via mijn werkgever ook collectiviteits korting krijgen daar. En 100% vergoeding eigen bijdrage kraamzorg en zelfs dezefde prijs als zilveren kruis

Gewoon basisverzekering.  Die aanvullende pakketten kunnen niet uit. Mijn zussen zijn beide vorig jaar bevallen en hebben gewoon basis gedaan en hoefden bijna niets bij te betalen . (Bij de Friesland)

Ook gewoon de basis verzekering.  Ben dit jaar bevallen, en de extra kosten van een aanvullende verzekering had ik er echt niet uitgehaald. 
Ik wilde thuis bevallen, maar kreeg uiteindelijk een medische bevalling, kraampakket moest ik zelf regelen maar is niet zo duur. Kraamhulp eigen bijdrage was bijna 5 euro, en ik heb maar 10 uur kraamhulp gehad omdat we weer terug moesten naar ziekenhuis.  Ik kreeg mijn afrekening, en ik moest mijn eigen risico betrachten en dan eigen bijdrage kraamhulp, dat was 385 en 50 euro.  De rest is allemaal vergoed uit de basis

Ik ben verzekerd bij CZ en aanvullend gezinnenpolis. Okay het is best prijzig maar ik wilde geen omkijken hebben naar de extra kosten. 

Kraamzorg 100% vergoed
Bevalling in het ziekenhuis (poliklinisch) 100% vergoed
Kraampakket 100% vergoed
Fysiotherapie die ik nodig had na de bevalling 100% vergoed
Verblijf in geboortehotel 100% vergoed op kleine kosten na zoals linnenkosten (klein bedrag per dag) 

Ik ben dit jaar bevallen en ga wel het eea aanpassen zodat ik volgend jaar goedkoper uit ben. 

Terug
Bovenaan