Wennen aan de hond / baby

hi loesje,

een vriendin van me heeft een kat, zij legde zilverpapier in de box en de wieg als de baby er niet was. dat knispert en daar houdt haar kat niet van.

een van onze grote jongens heeft een papegaai die heel nieuwsgierig is, vond ik ook geen tof idee bij de baby,  maar die Piet  is net gisteren overleden aan een hartinfarct.  kan je zo'n vent van 21 troosten...?

gjes Miep36

Ook wij hebben een lab. Een lieve hond die gek is op kinderen, maar de kinderen niet altijd op hem(hij is behoorlijk enthosiast, zelfs voor zn 7 jaar) Toen we thuis uit het ziekenhuis kwamen, mocht hij kennis maken met onze dochter. Ze werd lekker afgelebberd en toen was t goed. Hij werd niet extra waaks ofzo. Behalve tijdens het uitlaten moet ik zeggen dat hij dominanter is geworden.
Onze dochter is nu helemaal weg van de hond(haar 1e woordje was de naam van hem), vooral nu we een een buurhondje hebben(pup) is ze erg blij met onze "groete"hond. Kleine hondjes vind ze niks meer

Zou zeggen ga op je gevoel af

Renate

He Miep(36)!
 Euh dat zilverpapiertruukje had ik al een keer eerder gehoord....en uitgeprobeerd op onze nieuwe bank.... Helaas...mijn kat vindt zilverpapier ontzettend spannend en interresant...en ze vindt het nog lekker liggen ook! hahaha fijn he!

Zou het kwaad kunnen als de kat dan bij de baby (op de kamer) kwam snuffelen (direct na de geboorte en daarna? Ik kan op internet er weinig over  vinden (wel over honden maar katten niet!)  Ik zal natuurlijk de kat wel uit de box en wieg houden!

Groetjes loesje (29w/3d en op dit moment zit ik vooraan bij een voetbalwedstrijd in mijn buik! Leuk he!? (echt, het beste gevoel ooit! Kzal het nog gaan missen na de bevalling!!)

hahaha, zo'n kat toch. gezellig knisperen bij je op de bank onder het zilverfolie.

ik kan me voorstellen dat een kat in bed bij een kindje te warm is en verstikkend kan zijn, een kattenkrab of beet is  vaak in een mum van tijd ontstoken (eigen ervaring).  een kind weet vaak niet wat een kat leuk vind (knijp knijp) en hoe zou het met toxoplasmose zitten. als zwangere mag je dan handschoenen aan doen in de tuin en de kattenbak door een ander laten doen. maar zou het voor een kind niet net zo goed ongezond kunnen zijn?

gjes Miep36

mmm

Dit is zeker een goed topic!! Ik maak me af en toe zelf ook wel wat zorgen. Ik heb mijn am. stafford al 7 jaar. Ze slaapt op bed en is eigenlijk een kind voor me. Jaloers is ze ook wel een beetje naar de katten toe. Eigenlijk lijkt het me wel verstandig haar bij mn bevalling te hebben, aangezien ze zelf ook pups heeft gehad. Maar aan de andere kant...ze beschermt mij nogal, en straks ziet ze de verloskundige of de baby als degene die me pijn doet. En dat risico wil ik eigenlijk niet lopen. Verder is ze erg lief voor andermans kinderen. Ik ga haar in ieder geval veel bij het kind in betrekken...en we zien wel hoe het gaat. Elke hond reageert anders.

Liefs janine 18w 3d

Hoi,

Wij hebben 2 labs ( een blonde en een zwarte ) en zijn allebei gek op kinderen en soms een beetje te enthusiast. Deze 2 honden zijn ook net onze kinderen maar ik denk als de kleiner er is niet veel problemen zullen zijn. Passen zich heel goed aan op alles wat nieuw is. Wij hebben ook paarden hier en daar waren ze ook zo aangewend. Ze zullen in het begin wel wat minder aandacht krijgen en daar zullen we wel op letten. Want ik vind zij mogen er niet onder lijden als de kleine komt.

groetjes
Petra
18wk, 6 dagen

Hoi,
Wij hebben dan geen hond maar wel een kat die ook de aandacht vraagt. Mijn zoon is nu bijna twee. In het begin keek de kat wel een beetje raar en lieten wij heb ook in alle rust de baby zien. In het begin huilen baby's heel zacht maar je zult merken dat dit geluid steeds harder wordt. Onze kat had hier een hekel aan en ging uit te buurt van de baby. We hebben een nieuw plekje boven aan de trap voor hem gemaakt waar hij in alle rust kan liggen (voorheen mocht hij niet naar boven). Wij zijn er altijd bij geweest als onze zoon naar de kat wilde gaan zodat hij de kat nooit gegrepen o.i.d. heeft.
De kat heeft langzamerhand vertrouwen in onze zoon gekregen. Door samen de kat te aaien en zachtjes te praten tegen de kat is het contact tussen die twee nu super.
De kat geeft nu kopjes tegen mijn zoontje en gaat rustig bij hem liggen. De kat weet heel goed dat mijn zoon de deur al voor hem open kan doen..en daar maakt hij dan ook lekker gebruik van.

Niet te veel zorgen om maken..maar houd het wel goed in de gaten. De honden hebben zeker de tijd nodig om te wennen en je wilt niet dat ze in paniek raken.
succes.

hoi

met me katten heb ik het gewoon aangekeken. omdat ik er dus 9 heb reageerden ze allen heel verschillend. al ging heel snel goed en zag ik duidelijk dat ze al aan gewend waren na een paar dagen. heb er 2 katten tussen zitten die altijd reageeden als me jochie even huilde, en gingen dan naar hem en gaven hem koppies. of keken mij aan en miauwde  van doe wat met je jong want hij heeft iets! haha was erg leuk. alleen als je kindje na een paar maandjes gaat grijpen naar dingen oa staarten en oren moet je op gaat letten. want ik had er dus een paar tussen zitten die dat erg eng vonden als ze "vast "zaten. als je dan meteen reageerd en hem los maakt van je kind kan dat een fikse krab schelen. maar nu ben ik 2.5 jaar verder met me jochie en hebben nog nooit gemeen tegen hem gedaan eerder andersom eelijk gezegd. en kunnen zo ontzettend veel van hem hebben, daar ben ik erg blij mee.
suucs groetjes esther 26 weken3 dagen

Terug
Bovenaan