Wennen aan de hond / baby

Hallo! Wat goed dit onderwerp. Ook wij hebben een hond (Golden Retriever) en 2 katten. Onze hond is echt een schat en doet nooit een vlieg kwaad. Onze katten zijn ook echt de baas over haar. En over hen maak ik me ook wel eens zorgen. Mijn katten zijn niet altijd even lief en echt onvoorspelbaar. Ben ook bang dat de kleine straks een keer een haal krijgt... Ik laat ze absoluut niet alleen met de baby en de hond ook niet, maar daar maak ik me minder zorgen om. Vind het ook heel belanrgijk dat je ze allemaal aandacht blijft geven. Het zal heus wel iets minder zijn dan voorheen, maar je moet echt regelmatig even flink knuffelen met ze denk ik.
Ik kreeg als tip ballonnen in  de box te leggen en in het ledikantje/wiegje omdat dit natuurlijk erg veel lawaai maakt als de katten er op springen. Dan schijnen ze het wel uit hun hoofd te laten om er in te springen. Ik ga het wel uitproberen straks als alles staat want ik wil niet dat de katten daarin komen.
Onze kat maakt trouwens ook deuren open door aan de deurklink te hangen (heel grappig maar niet handig), dus die hebben we al omhoog gedraaid...

groetjes Cindy (15wk, 2 dg)

Hier een aanvulling. Wij hebben 2 grote honden ( rhodesian ridgebacks voor de kenners)
Ik heb al verschillende tips voorbij zien komen.
maar dit is heel belangrijk.

Leer je honden nu dat zij minder aandacht krijgen. En vooral goed een eigen plek geven zodat jij dan rustig met de baby kan zitten. MAAR betrek ze overal bij ook voor hun is dit nieuw en ook zij moeten wennen. Als je je honden kent kan je een beetje bepalen hoe ze reageren. Laat ze kennismaken met de baby. laat ze zien wat je doet. Leer ze het commando Lief. ( dat ze zachtjes doen en niet met poten gaan slaan om te spelen en zachtjes kusjes geven)

Het zijn kleine dingen maar voor hun belangrijk. Zorg er ook voor dat ze zien dat het niet eng is een baby. Zorg ook dat je wel tijd overhoudt voor de honden. Als is het even knuffelen ofzo.

Begin echt alvast met het minderen van aandacht als ze nu veel aandacht krijgen. Maak een bepaalde tijd vrij voor hun elke dag. een speel half uur ofzo. Dat is dan aandacht voor hun alleen buiten het wandelen om. Zo leren ze dat het niet elke minuut tijd voor hun is.

Oja leer ze duidelijk wat speeltjes zijn voor de hond en wat voor de baby. Als je kind oud genoeg is dat ie dat ook kan leren meteen doen. Je krijgt dan geen "ruzie" over speeltjes tussen hond en kind. maar dat is voor later.

neem je tijd maar betrek ze erbij je kent je honden zelf het beste. Zorg dat ze niet jaloers hoeven tezijn.

succes
sacha

Hoi,

Nou meiden erg bedankt voor alle reacties !!

Wij hebben dus 3 duitse doggen, formaatje kleine pony zeg maar. Ze zijn ontzettend lief en echte knuffelberen.
We zijn al wel begonnen met wat strenger te worden ed, maar idd zullen ze de aandacht moeten gaan delen tegen die tijd. Voordeel is natuurlijk wel dat je idd na je bevalling nog lekker thuis bent en dat ze dan in principe meer aandacht krijgen als wanneer je de hele week aan het werk bent.

Ook zullen ze het natuurlijk in de komende tijd steeds meer gaan merken dat er iets is veranderd bij t vrouwtje..

Bedankt !!

Marjolein,
Cas, Fester & Merle v Rosherta
( www.rosherta.nl)

Ik heb ook een hond en een kat. Laat de hond ruiken aan de gedragen kleding ruiken van het kind.  Zodoende leert hij de geur van de kleine herkennen. En als je met de kleine beneden komt geef hem dan wat lekkers als hij netjes naar zijn plaats gaat en straf hem niet als die bij de kleine te dicht in de buurt komt. Zo denkt hij dat als de baby beneden is dat het dan niet leuk is. Zet hem op zijn plaats en als die luistert geef hem dan wat. Zo vind hij het fijn als die kleine er is. Mijn hond is gewent aan baby's omdat mijn beste vriendin kwam toen haar kind nog een baby was en mijn schoonzusje ook. De methode heeft voor mij dus gewerkt en mijn hond is enorm lief naar kleine kinderen toe. Is ook niet wild of zo. En speelt heel lief met ze

Voor prisje,

Mischien dat je hier wat aan hebt.

Ik heb zelf 3 duitse doggen, 2 reuen van 5,5 en 3,5 en 1 teefje van 5 mnd. Ze zijn idd erg druk als er iemand binnenkomt. Je moet ze daar nu al aan laten gewennen. Mijn ervaring is dat D doggen wel mee vallen met verharen, maar voor het schone kun je het beste toch 2x pdag stofzuigen. Aan de andere kant ben ik ook van mening dat je ze niet te steriel op moet voeden, dan kunnen ze dalijk nergens meer tegen.

Succes,
Marjolein

hallo allemaal

Ik hoorde dat het heel goed zsou zijn om de hond de eerste luier van de kleine aan de hond te geven   buiten en dat de hond dan je baby heel goed beschermd?????

Wie weet of dit waar is?

Groetjes Cindy

Terug
Bovenaan