Werk en kinderen

Ik sta nu fulltime voor de klas (groep 4), en mijn man werkt 4 dagen. Na mijn verlof wil ik 2 of 3 dagen werken, dus dan gaat ons kindje 2 dagen naar kinderdagopvang. Maar misschien is er ook nog wat te regelen met ouderschapsverlof, dus helemaal duidelijk is het nog niet.

Ik werk nu 36 uur, mijn vriend 38. Hij gaat straks 4x9 dus 36 uur werken en ik 28. En de kleine gaat dan 2,5 dag naar de opvang. Helaas geen opa/oma die op kan passen :-(

Dat is inderdaad jammer Syllie.
Dat geluk hebben wij gelukkig wel, maar ons kindje moet alsnog 2 dagen ( of 1.5 dag) naar de opvang. Mijn neefjes zijn superkinderen hoor, en die zaten 4 dagen in de week bij de opvang!

ik werk nu 24 uur, wil graag naar de 22
en mijn man werkt 36

ik wil wel heel graag blijven werken, dit omdat ik dat echt nodig heb
klinkt gek

ben graag moeder, maar denk dat ik leuker ben als ik ook werk

onze zoon ging eens per week naar de kinderopvang en nu naar school, onze dochter gaat straks 2 dagen naar de kinderopvang, vanaf 1-1- heeft ze een plekje gelukkig...

opa's en oma's willen best wel eens per maand maar niet meer vast... zoals 4 jaar geleden en gelijk hebben ze ;-)

Ik werk nu Full-time ( 40 uur) op kantoor.
Mijn man is chauffeur en heeft onregelmatige tijden.
Ik werk nu in ploegen dienst Dag en avond.
Ik weet nog niet wat ik wil.
Ik wil ook wel blijven werken en het voordeel is dat ik dit vanwege mijn ploegendienst goed kan aanpassen aan het kind.
Mijn schoonouders en mijn eigen ouders hebben al aangegeven dat ze als ik ga werken voor het kind willen zorgen.

Wie weet hoe dat zit met ouderschapsverlof?
Krijg je dan als je bv een dag minder in de week gaat werken daarvoor betaald verlof????

Lisa

Je krijgt bij ouderschapsverlof niet betaald voor wat je minder gaat werken maar je behoudt wel je contracturen. Je kunt wel ouderschapsverlof korting krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld een contract voor 32 uur. Straks ga ik 24 uur werken maar mijn contract blijft gelijk. Het voordeel is dat ik straks gewoon weer terug kan naar 32 als ik dat zou willen. Je hebt per kind recht op 26x je contracturen en dit kun je i.o.m. je werkgever invullen zoals je dat zelf wil.

Je kunt er meer over lezen op http://www.tipswerkendeouders.nl/Ouderschapsverlof/Ouderschapsverlof/

Ik kom ff inbreken in het septemberforum...wie weet hoor ik ook wel bij dit forum aangezien ik op 3-10-11 ben uitgerekend :)

Ik werk nu nog 38 uur (om de week middag vrij) maar ga starks naar de 24 uur toe.

Mijn vriend heeft met zijn werk niet echt de mogelijkheid om een dag minder te gaan werken en ik vind 3 dagen werken ook wel genoeg met een kleintje...als al het wel wennen zijn om met minder salaris te moetne rondkomen.

Terug
Bovenaan