werk

Ik zal op dit bericht een hoop negatieve reacties krijgen maar ik zet het toch neer;

Het valt mij op dat een hoop meiden (voornamelijk onder 25) die zwanger zijn, een relatie hebben, en voorheen werkten, niet meer werken sinds ze een paar maanden zwanger zijn, en gaan leven van een uitkering... Wie kan mij vertellen waarom???Willen ze niet meer werken of is het teveel moeite om een baan te zoeken als je ontslagen wordt? er is vast wel iemand die zich aangesproken voelt?
 
Ik voel me enorm aangesproken. Niet dat ik straks niet meer wil werken (en ik werk gedurende mijn zwangerschap meer dan 40 uur per week) maar wordt straks gewoonweg ontslagen. Na mijn zwangerschaps verlof moet ik of ik nou wil of niet op zoek naar een andere baan en dat is op dit moment geen pretje volgens mij. Kan ik straks weer 2x per week op sollicitatiegesprek, nee, daar heb ik zin in zeg. Mocht ik binnen een jaar geen baan vinden, dan krijg ik geen ww meer (hoewel ik al ruim 10 jaar werk (en belasting betaal), alleen de laatste 7 jaar pas full time) en kom je in de bijstand. Dan kijken ze naar het inkomen van je partner en krijg je dus uiteindelijk niks meer.

Waarom wil je dit eigenlijk weten? Irriteer je je er aan dat mensen 'onterecht' een uitkering krijgen? Ik in ieder geval wel hoor, maar ik erger me er ook aan dat ik straks de pineut ben en dat het allemaal maar kan. Volgens de wet kan het niet, maar er zitten altijd mazen in de wet waar een werkgever weer voordeel uit kan halen.

Een uitkering krijg je overigens niet zomaar. Er zal wel iets makkelijker gedaan worden omtrent WW als je zwanger bent en je niet goed voelt.
 
He daar,

Of de rede nou ontslag nemen of krijgen is. Het kan ook gewoon een keuze zijn geweest.
Moeder zijn is onderhand een dubbele full-time baan. Als je de mogelijkheid heb (financieel rond te komen) om je kind full-time op te voeden moet je daar vooral voor kiezen. Heerlijk de eerste basis jaren je kindje opvoeden, groot brengen en liefde geven. Met vier jaar ben je ze hele dagen overdag kwijt aan school. Daar naast heb je ook nog je huiselijke taken en in mijn geval nog een kindje van 2,5 jaar rond lopen. En wie kan je kind beter opvoeden dan jijzelf. Je maakt de keuze om een kindje te nemen/krijgen neem dan ook die taak op je en ben er voor je kind.
Niet dat ik een uitkering krijg oid want mijn inkomen van mijn partner zit niet op het minimum. Dus zoals Edith boven al meld, de centen krijg je niet zomaar. Als mijn ukkie's straks allebei op school zitten komt mijn tijd wel om te gaan werken.
Dus er spelen belangen, keuzes en mogenlijkheden mee en zo te lezen van Edith onverwachtte/onvoorzienne omstandigheden zoals ontslag.

Volgens mij is het van jou kant "een balletje opgooien" geweest, want uit verhalen hier op het forum haal ik niet:
1)leeftijd (onder 25 jaar)
2)dat ze plots stoppen met werken
3)van een uitkering gaan genieten
4)dat ze de moeite niet nemen om te solliciteren.

Dus een gok in het wilde westen geweest naar mijn mening.
Maargoed je hebt je tweedde reactie er alweer op zitten.

Succes met het invullen van jou gezinsplaatje.

Groetjes.
 
He daar,

Of de rede nou ontslag nemen of krijgen is. Het kan ook gewoon een keuze zijn geweest.
Moeder zijn is onderhand een dubbele full-time baan. Als je de mogelijkheid heb (financieel rond te komen) om je kind full-time op te voeden moet je daar vooral voor kiezen. Heerlijk de eerste basis jaren je kindje opvoeden, groot brengen en liefde geven. Met vier jaar ben je ze hele dagen overdag kwijt aan school. Daar naast heb je ook nog je huiselijke taken en in mijn geval nog een kindje van 2,5 jaar rond lopen. En wie kan je kind beter opvoeden dan jijzelf. Je maakt de keuze om een kindje te nemen/krijgen neem dan ook die taak op je en ben er voor je kind.
Niet dat ik een uitkering krijg oid want mijn inkomen van mijn partner zit niet op het minimum. Dus zoals Edith boven al meld, de centen krijg je niet zomaar. Als mijn ukkie's straks allebei op school zitten komt mijn tijd wel om te gaan werken.
Dus er spelen belangen, keuzes en mogenlijkheden mee en zo te lezen van Edith onverwachtte/onvoorzienne omstandigheden zoals ontslag.

Volgens mij is het van jou kant "een balletje opgooien" geweest, want uit verhalen hier op het forum haal ik niet:
1)leeftijd (onder 25 jaar)
2)dat ze plots stoppen met werken
3)van een uitkering gaan genieten
4)dat ze de moeite niet nemen om te solliciteren.

Dus een gok in het wilde westen geweest naar mijn mening.
Maargoed je hebt je tweedde reactie er alweer op zitten.

Succes met het invullen van jou gezinsplaatje.

Groetjes.
 
Ik denk dat er tegenwoordig niet meer veel ' te leven' valt van een uitkering. Het is niet meer zoals het vroeger was.

Op zich is het wel zo dat mensen die beroeps steuntrekker zijn moeten maar eens aan het werk net als iedereen. Maar ik kan me voorstellen als je ontslagen word tijdens je zwangerschap dat je dan al helemaal geen baan krijgt (wie neemt nu een zwangere aan) en daarna moet je ook nog maar kijken waar je je kind ondergebracht krijgt.

Ik heb zelf het geluk dat ik niet meer hoef te werken, ik heb ontslag genomen en krijg verder niks van een uitkering wat ook logisch is. Maar ik denk dat je je vergist als je denkt dat mensen die hun ontslag krijgen lekker thuishangen en geld innen. Mensen in de bijstand hebben bar weinig en kunnen zich volgens mij echt niet veel permitteren. lijkt me heel erg, vooral met een kindje.

groetjes, Jane
 
Zucht...... Ja, ik ben onder de 25 (23 jaren jong) en ja ik heb een uikering (WW) & en ik ben zwanger. Dus Joke, je kan lekker je stempeltje op me drukken.
Ik moet zeggen dat ik niet vaak hoor dat zwangere meiden onder 25 lekker van een uitkering gaan leven, maar ja ik weet niet wat jij bij je theekransje bespreekt en/of in wat voor omgeving jij leeft. Ik had een baan en toen ik zwanger was is mijn contract niet verlengt (weeeeer de bezuinigingen). Als ik nu met een mooi 6mnd-buikje bij uitzendbureaus kom willen ze me niet eens inschrijven, terwijl ik nog best call-center werk of iets anders zou kunnen doen. Het probleem, waar ik zelf dus steeds tegen aan loop, is dat er gewoon heeel weinig werk is. En als je werkt krijg je pas later een vast contract. Waar je eerder na je proeftijd een vast contract krijgt aangeboden, krijg je nu soms eerst 3 x een jaarcontract. En je hoort op dit moment (misschien komt dat bij jou niet over) dat er in veel bedrijven mensen er uit moeten. En wie gaan als eerst: (jonge) mensen met tijdelijke contracten.
En wat dan nog stel dat je gewoon bij je kindje thuis wil blijven en je vriend werkt: wat is het probleem???? Waarschijnlijk heb je dan echt geen recht op uitkering omdat ze ook echt wel naar inkomen vriend kijken. Hoef je ook niet bang te zijn dat je belastingcentjes daar aan opgaan!
Ik vind het echt een stereotype, zeikerig topic van je. Get a life. Of een hobby ofzo. Val een eenzame buurvrouw lastig maar dit soort gezeur heeft niemand wat aan!
 
Zucht...... Ja, ik ben onder de 25 (23 jaren jong) en ja ik heb een uikering (WW) & en ik ben zwanger. Dus Joke, je kan lekker je stempeltje op me drukken.
Ik moet zeggen dat ik niet vaak hoor dat zwangere meiden onder 25 lekker van een uitkering gaan leven, maar ja ik weet niet wat jij bij je theekransje bespreekt en/of in wat voor omgeving jij leeft. Ik had een baan en toen ik zwanger was is mijn contract niet verlengt (weeeeer de bezuinigingen). Als ik nu met een mooi 6mnd-buikje bij uitzendbureaus kom willen ze me niet eens inschrijven, terwijl ik nog best call-center werk of iets anders zou kunnen doen. Het probleem, waar ik zelf dus steeds tegen aan loop, is dat er gewoon heeel weinig werk is. En als je werkt krijg je pas later een vast contract. Waar je eerder na je proeftijd een vast contract krijgt aangeboden, krijg je nu soms eerst 3 x een jaarcontract. En je hoort op dit moment (misschien komt dat bij jou niet over) dat er in veel bedrijven mensen er uit moeten. En wie gaan als eerst: (jonge) mensen met tijdelijke contracten.
En wat dan nog stel dat je gewoon bij je kindje thuis wil blijven en je vriend werkt: wat is het probleem???? Waarschijnlijk heb je dan echt geen recht op uitkering omdat ze ook echt wel naar inkomen vriend kijken. Hoef je ook niet bang te zijn dat je belastingcentjes daar aan opgaan!
Ik vind het echt een stereotype, zeikerig topic van je. Get a life. Of een hobby ofzo. Val een eenzame buurvrouw lastig maar dit soort gezeur heeft niemand wat aan!
 
Je hebt helemaal gelijk Joke.Jonge meiden die maar kindjes maken.Dan hoeven ze niet meer te werken en wij maar werken om dat soort te onderhouden.Je vraagt nu om een mening, maar denk je echt dat die profiteurs hier op gaan reageren?.Ze zullen misschien met een flauw argument komen van O, ik ben zo ziek zwak en misselijk etc.Bah bah bah en nog eens bah. Een luie hond is nog fitter vergeleken bij dat soort slome slakken die niet willen werken. Dit bericht dan ook ECHT voor de meiden die van zich zelf weten dat ze profiteren. Sommige kunnen er natuurlijk niets aan doen helaas, maar ik zie er genoeg rondlopen die genieten van het heerlijke werkloze leven.
 
Terug
Bovenaan