werk

was het maar allemaal zo makkelijk als jij zegt Ik werkte voor mijn zwangerschap ook via een uitzendbureau en toen ik zei dat ik zwanger was kon ik meteen op rotten.
Ik ben toen opnieuw werk gaan zoeken maar zodra je zegt dat je zwanger bent haken ze meteen af wat een werkgever eigelijk niet mag doen maar ze doen het toch ze hebben ten slotten keuze genoeg omdat er zoveel werkeloze zijn. Maar ik ben nu ook zwanger van een tweeling dus of ik nu na de bevalling ga werken dat weet ik nog niet want ik heb mijn handen wel vol en ze naar een kinderopvang brengen dat doe ik niet dat is helemaal niet te betalen en daar ik ik dus niet voor werken.
En werkgevers denken op vandaag alleen maar aan hun eigen je moet jong zijn en 10 jaar ervaring hebben, en dan denk ik ook alleen maar aan mezelf want ik heb het echt gehad met die zakken allemaal, sorry dat ik zo zeg.
Als je op vandaag een vaste baan krijg dan mag je heeeeeeel blij zijn, en dan gooien je ze je nog buiten.
Dus ik weet niet waarom jij zo reageert
als iemand een uitkering krijgt. je moet eens meer naar de economie kijken dan weet je dat ook.
 
Mijn contract werd niet verlengt toen ik 4 mnd zwanger was,vond ik verschrikkelijk vooral omdat ik altijd hard gewerkt heb voor het bedrijf.Omdat ik een lagere functie wilden na mijn bevalling konden zij mij heel simpel niet meer gebruiken.
In mijn zwangerschap heb ik toen gewoon gesolliciteerd maar de meeste bedrijven zijn niet zo dol op vrouwen aannemen in hun zwangerschap.Na mijn bevalling/zwangerschapsverlof heb ik mijn ww stop gezet en ervoor gekozen om thuis te blijven met ons dochtertje en rond te komen van 1 loon.
Ik ben in de ww gekomen omdat ik geen keus had!!Ik ben niet thuis gaan zitten(na mijn ontslag)omdat ik daar nu zo;n zin in had of omdat ik lui ben.Achteraf ben ik blij dat dit gebeurt is omdat ik nu lekker geniet van ons dochtertje en over 6 mnd de volgende,als ik gewoon gewerkt had had ik deze keus niet gemaakt denk ik maar was ik gewoon minder gaan werken.
 
Ook ik kan je vertellen dat ik niet voor m'n lol thuis zit sinds ik zwanger ben. Mijn contract werd niet verlengt omdat er veel mensen ontslagen werden en ik had toen net ontdekt dat ik zwanger was. Solliciteren als je zwanger bent is zo ongeveer onmogelijk, je wordt wel uitgenodigd voor een gesprek maar zodra je meld dat je zwanger bent ben je niet meer interessant. Nou snap ik het wel, maar dat maakt het niet minder vervelend. En ja: ik kan nu rusten zoveel ik wil en rustig aan het kamertje opknappen. Maar zoals Edith ook al schreef: moéten solliciteren met een kleintje is ook lastig, je moet vaak voor even een oppas regelen. En ík kan nu nog geen opvang regelen, waardoor het ter zijner tijd veel lastiger is.
Waarschijnlijk is dit stukje wat warrig geworden en behoeft het hier en daar wat extra uitleg, maar anders werd het zo lang......
Voor de duidelijkheid ik zou graag aan het werk gaan (secretarieel medewerker, 24-32 uur, omgeving Enkhuizen, N-H)

Groet, Plonie
 
Hallo Joke,,Ik kan me wel voorstellen dat er vrouwen zijn die heel graag bij hun kindje willen zijn en misschien daarom vor deze oplossing kiezen.Heel vaak is het oook zo dat deze meiden na een jaar of 2 toch weer gaan werken omdat hun kindje dan wat groter is.Maar ja je kan nou eenmaal niet in iemands hoofd kijken om te zien of het gemakzucht is of een zeer sterke moederliefde.Ik vind dat er voor alle gekozen oplossingen wel iets voor te zeggen is.Ja toch?
 
Ik vind het een beetje een vreemde stelling hoor, ik ben 21 jaar en werk al vanaf mijn 15e fulltime. Ik heb zelfs een jaar lang ruim 60 uur gewerkt.

Je kan niet iedereen over een kam scheren. Als ik terug kom ga ik wel minder werken (20 uur) maar stoppen, waarom zou ik. En al zou ik het willen ik heb er de afgelooen 6 jaar ook flink voor betaald als ik me niet vergis.

Hoop dat je de gewenste reacties hebt ontvangen. Fijne zwangerschap!
 
Ook ik voel mij aan gesproken, je doet nu net alsof wij allemaal die zonder baan zitten hier bewust voor gekozen hebben om te leven van ww, maar als er bewust voor gekozen zou hebben dan kan je dus niet in aanmerking komen voor WW. Toen ik vertelde dat ik zwanger was vertelde ze mij dat ze gingen reorganiseren en dat ik ontslagen zou worden, erg aangegenaam om je te vertellen dat ik minimaal 1 keer pw moet solliciteren om mijn ww te behouden, en elke keer als ik op gesprek kom zien ze mijn buik... en de rest hoef ik je niet te vertellen denk. Ik heb 8 jaar dienstverband erop zitten dus het is niet zo zoals jij uitlokt dat ik er geen zin meer in heb, beter gezegd de werkgevers hebben geen zin in zwangere vrouwen.
Ik vind dat je gevaarlijke uitspraken doet om te oordelen over vrouwen die er zogenaamd geen zin meer in hebben, er zullen zeker vrouwen zijn die hier idd geen zin meer in hebben, maar moeten ontslag nemen en hebben dan geen recht op WW. En ook al ben je zwanger ik kreeg niet zomaar ww, je bent nml niet ziek vlgs de wet.
 
een beetje een starre mening naar mijn idee, heb je enig idee hoe moeilijk het is om van ene uitkering te leven? hoe "veel"gel;d je krijgt? mijn zus werd met 3 kids in de steek gelaten door haar man, als ze zou gaan werken zou ze erop toe moeten leggen ivm kinderopvang. nee dat is een stimulans. je hebt allerlei regels en wetten waar je je aan moet houden als je ene uitkering hebt, makkelijk is anders, ja er zijn altijd mensen die het wel makkelijk vinden, maar er is ook wat voor te zeggen als mamam thuis is bij de kids, ik vindt dat veel beter.
ik ben mijn baan verloren net na mijn verlof, door bezuinigingen, ben nu 6 maanden thuis solliciteer me rot, mar kan nix krijgen, ben te oud 27 en heb voor winkelwerk een te hoge opleiding al vraag ik daargeen extra geld voor. over 3 maandne loopt de ww af, waar ik 14 jar hard voor gewerkt heb! dus geen mening over anderen tot je zelf in de situatie gezeten hebt, iedereen doet wat hij of zij voor zijn kindje het beste vindt!!
 
Hoi Edith,
Heb je je ontslag niet aangevochten? Je baas kan je toch niet zomaar ontslaan omdat je zwanger bent? Een vriendin van ons werd ook ontslagen om economische redenen terwijl ze net verteld had dat ze zwanger was. In die periode mag je geen ontslag krijgen, dus heeft ze het aangevochten en gewonnen. Je zegt zelf al dat er veel mazen in de wet zijn, maar geef je dan zomaar toe? Of wilde je toch al een andere baan?
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan