Werken in de kinderopvang en zwanger zijn

<p style="text-align: left;">Dag dames,</p><p>ik was benieuwd of er nog meer meiden zijn die werkzaam zijn in de kinderopvang? <br />momenteel ben ik 30 weken zwanger en ik moet zeggen dat ik het toch een beetje spannend vind om straks de groep weer op te moeten met een naderende bevalling.. </p><p>mop internet en bij het rivm wordt ik niet veel wijzer het kan niet kwaad/mogelijk wel boven de 28 weken.</p><p>hoe staan jullie erin? <br />alvast bedankt </p>

Daar vind ik het rivm dus niet duidelijk in. 
Ze geven aan er is weinig kans op problemen maar als je boven de 28 weken hoge koorst krijgt heb je wel degelijk kans op vroeg geboorte (overigens ook bij normale ziekte met hoge koorst) 
ga zeker het nummer bellen, Thanks! 
vind het heerlijk om weer aan het werk te gaan maar wel op een veilige manier er is naar mijn idee teveel onduidelijkheid over .

Ik werk zelf in de zorg en om mij heen wordt nu de een na de ander positief getest. Ik maak me er zelf niet zo druk om. Bij heel veel verloopt het vrij mild en hebben ze vaak maar 1 dag echt verhoging. Daar hou ik me aan vast. In de supermarkt of op straat kan je het ook oplopen. Bij een gewone griep heeft je baby er ook geen last van tenzij je hele hoge koorts hebt. Maar ik neem aan dat je in de griep periode ook niet thuis blijft. Daar komt bij dat de overdracht van kinderen heel klein is, dus de kans dat je het daar oploopt is vrij klein. En ik neem aan dat de organisatie afspraken maakt over het breng en haal beleid. Zolang je op 1,5 meter van de ouders blijft ben je dus wel veilig. En kinderen die verkouden zijn mogen toch al niet komen in deze tijd. 

Persoonlijk vind ik dit niet te vergelijken met een gewone griep periode..
waar het mij om gaat dat het wel degelijk risico’s met zich mee brengt vanaf 28 weken en hoe is het bij andere gesteld in een soort gelijke situatie? Thuis ga ik ook niet naar een supermarkt toe alles om te voorkomen dat er geen besmetting plaats vindt. 
hoe kan je 1,5 meter afstand houden van zowel ouder als collega’s oudere kinderen kunnen lopen maar baby’s pak je over..
daarnaast geven ze aan dat er mogelijk weinig besmetting plaats vindt van kind op leidster.. het woordje mogelijk is mij erg vaak gebruikt gister. 

misschien ben ik iemand die zich er meer druk over maakt maar zo in de laatste fase en daarbij komt het dag ik jaren over dit kindje heb moeten doen miskraam en veel verdriet. Maar ik neem aan dat er meerdere er zo in staan maar misschien dus ook niet ? ga iig kijken hoe die laatste 5 weken veilig door te komen

Ow wat spannend voor je! Voor jullie ook vervelend zo weinig echo’s..
ja ga ik zeker even doen, deels kan ik al dingen op kantoor doen misschien nog meer.
succes met je zwangerschap en pas goed op jezelf

@happys Jaa.. Ik vind het erg bizar allemaal. Vooral omdat ik dan overal alleen heen moet.. Het is helaas niet anders!
Fijn dat je dingen op kantoor kan doen! 
Jij ook succes met dd laatste loodjes tot je verlof.. Het komt goed!
Liefs

Ik snap heel goed dat je je er niet prettig bij voelt. Hoe wordt er op jouw werk gereageerd verder? Gezien je termijn is natuurlijk iedereen op de hoogte dat je zwanger bent, is er begrip voor het feit dat je huiverig bent? 

Ik ben momenteel 8+3 weken, niemand is nog op de hoogte. Ik sta voor de kleuters op 2 verschillende scholen, op de ene school groep 2 dus je zou kunnen hopen dat die nog redelijk “hygiënisch” zijn, op de andere school een gemengde groep 0,1,2. Ik vind het helemaaaal niet prettig. Ja ja, er wordt gezegd dat we geen risicogroep zijn, is allemaal leuk en aardig maar de vrouwen die zwanger waren in 1e en 2e trimester toen ze covid krijgen zijn nog niet eens bevallen. Ik neem dat dus met een behoorlijk korreltje zout. En over “je kunt het ook in de supermarkt krijgen”, ja, daar ga ik dus ook niet naartoe. Ik kom nauwelijks buiten en bescherm mezelf, ik vind het enorm gek dat ik straks weer naar mijn werk moet alsof er niks aan de hand is..
Ik weet ook echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. Dus sorry, weinig advies, maar veel begrip voor je overweging !

Terug
Bovenaan