Ik snap heel goed dat je je er niet prettig bij voelt. Hoe wordt er op jouw werk gereageerd verder? Gezien je termijn is natuurlijk iedereen op de hoogte dat je zwanger bent, is er begrip voor het feit dat je huiverig bent?
Ik ben momenteel 8+3 weken, niemand is nog op de hoogte. Ik sta voor de kleuters op 2 verschillende scholen, op de ene school groep 2 dus je zou kunnen hopen dat die nog redelijk “hygiënisch” zijn, op de andere school een gemengde groep 0,1,2. Ik vind het helemaaaal niet prettig. Ja ja, er wordt gezegd dat we geen risicogroep zijn, is allemaal leuk en aardig maar de vrouwen die zwanger waren in 1e en 2e trimester toen ze covid krijgen zijn nog niet eens bevallen. Ik neem dat dus met een behoorlijk korreltje zout. En over “je kunt het ook in de supermarkt krijgen”, ja, daar ga ik dus ook niet naartoe. Ik kom nauwelijks buiten en bescherm mezelf, ik vind het enorm gek dat ik straks weer naar mijn werk moet alsof er niks aan de hand is..
Ik weet ook echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. Dus sorry, weinig advies, maar veel begrip voor je overweging !