Werken in de kinderopvang en zwanger zijn

Beste gebruiker,

volgens mij heb je niet gelezen waar het om ging! 
Zwangerschappen vanaf 28 weken en werken in een beroep sector waar je contact heb met andere mensen kinderen. 

bedankt voor je reactie maar die is niet medisch onderbouwd of van toepassing! 
Misschien werk je zelf niet in een sector waar je het niet kan vermijden? Of ben je niet zwanger? Knap dat je er zo in staat maar beetje kort door de bocht.
een kind neerleggen in de box is niet mogelijk ouders mogen de groepen niet op dus bij de deur afgeven!

Ik ben en zwanger (33 weken nu) en ik werk in een ziekenhuis waar ik patienten contact heb. Dus ik weet heel goed waar ik over praat. Daarom vind ik het ook allemaal gezeur van iedereen. Als je zorg nodig hebt ben je ook blij dat er iemand aan je bed staat. En ook daar zijn de zwangeren nodig, aangezien er anders helemaal geen personeel meer is. En als je goed hebt geluisterd naar de risico’s die er zijn, dan zou je weten dat het wel meevalt met de overdracht van kinderen. Maar ja ieder zijn ding. Ik kan me er alleen maar boos om maken om al die angstige mensen die het liefst ondergedoken in de kelder gaan zitten. Dat vind ik vooral kort door de bocht. 

Hier wil ik toch even op reageren. In dit topic is naar mijn mening niks "angstigs" gezegd, wel realistisch. Als het allemaal zo mee zou vallen, kon er wel gestopt worden met onderzoeken naar Covid19 en de gevolgen voor het ongeboren kind. Niemand zegt hier dàt het schadelijk is maar wel dat het onbekend is òf het schadelijk is. Behalve dat inderdaad vanaf 28 weken alles aan de luchtwegen risico meebrengt wat Happy s zegt. 
In het ziekenhuis zijn de mensen nu hard nodig inderdaad en als je daar werkt en zwanger bent zul je weinig keuze hebben. Dat wil niet zeggen dat ineens iedereen maar moet blijven doorwerken toch?!
Natuurlijk kun je een andere mening hebben en het zwaar overdreven vinden allemaal maar dat was de vraag van Happy s niet. 

Ons Kdv heeft alle zwangere en oudere werknemers zelf al op de bank gezet, uit voorzorg. Ik zou overleggen met je werkgever/teamleider; je gevoel uitleggen en je angst. 

Ons Kdv heeft alle zwangere en oudere werknemers zelf al op de bank gezet, uit voorzorg. Ik zou overleggen met je werkgever/teamleider; je gevoel uitleggen en je angst. 

Beste gebruiker, 
knap dat je er zo in staat.. maar niet iedereen staat er zo in en zoals rozenmeisje uitlegt (Thanks) 
verder wens ik je een prettige zwangerschap en hopelijk loop je niks op.
En nee ik zit niet onder gedoken ben met veel plezier aan het werk maar niet tegen elke prijs zoals iedere moeder wel kan begrijpen gezondheid voorop.

Dank je voor je reactie fishy,
ga er zeker mee om de tafel, denk dat er vast wel een middenweg in is te vinden, of goede afspraken en regels mbt tot gezondheid en hygiëne. 

Terug
Bovenaan