Werken in de kinderopvang en zwanger zijn

Het risico vanaf 28 weken is een risico voor de zwangere en geldt voor alle ziektes waar je benauwd van kunt worden. Doordat je buik gegroeid is hebben je longen minder ruimte, vanaf 28 geeft dat een groter risico op ademhalingsproblemen bij de zwangere. Voor zover we nu weten is er geen risico voor het ongeboren kind. 

Als je je veel zorgen maakt kun je een preventieve afspraak met de bedrijfsarts maken. Die kan je informeren over eventuele risico's en met je meedenken of en hoe je veilig aan het werk kan. 

@roze tompouce,
gelijk heb je dat je voor die twee ochtenden ook gewoon thuis blijft, goed je rust pakken en voor de kleine zorgen! Lijkt me vreselijk bekkenpijn, heb je nog een ander kindje of kan je wel thuis je rust pakken?
succes de aankomende tijd!

@tante was,
ja, zeker de eerste en de 20 weken echo is super spannend! 
hopelijk heb je straks een goede eerste echo en zijn de regels versoepeld bij de 20 weken.. dit is toch iets wat je samen wilt delen..

@rozenmeisje,
dank je voor je heldere verhaal, genoeg stof om over na te denken!
ga het van de week aankaarten en hopelijk kan er een oplossing tot me verlof komen... Idd je weet nog niet wat het doet!

@mimi,
gefeliciteerd met je zwangerschap, bijna je eerste echo:) 
mop het werk is er onder de andere leidsters zeker begrip en ik denk van hogere hand ook wel.. alleen als ze 1 iemand van de groep afhalen moet de rest ook.. dus ik weet niet of ze er al een lijn in gevonden hebben hoe er mee om te gaan of vanaf welke week. 

spannende tijd ook voor jou pas goed op jezelf 

@dpl,
Thanks voor je advies, voor mezelf ben ik niet zo bang alleen het zou vervelend zijn als je met 35/36 weken voor de bevalling het nog oploopt, moet er niet aan denken.. 
Succes allemaal en genieten van het mooie weer maar :)

@happy s 
Nee is zeker geen pretje. Heb goede dagen maar als ik dan weer is enthousiast iets ga doen dan is de volgende dagen weer  een hele slechte dag. Echt zoeken naar evenwicht. Helaas is de fysio natuurlijk ook uitgevallen. Thuis nog een dochtertje van 2 jaar en 4 maanden. Gelukkig een schatje maar wel pittig zo zonder opvang van opa's en oma's. Mn man komt vaak wat eerder thuis om te helpen (die werkt nog wel in een vitaal beroep)
Jij ook succes komende weken. Hopelijk vind je rust in wat je ook gaat doen, blijven werken of thuis blijven.

Als iedereen die zwanger is zo zou denken heb je een probleem in alle beroepen die nu nog doorgaan. In mijn omgeving zijn er mensen die positief waren getest en alleen neusverkouden zijn geweest. Lijkt me niet dat het dan schadelijk is voor je baby. Komt nog bij dat je ook een auto ongeluk kan krijgen of van de trap kan vallen. Ga je dat dan nu ook allemaal vermijden. 
In de kinderopvang kan de ouder de baby ook in een box leggen en daarna de overdracht op 1,5 meter doen. Dus ook daar zijn er mogelijkheden. Voor de wat grotere kinderen maakt het niet uit dat ze bij je komen, want de besmettingen komen bijna nooit van kinderen. 
Maar ja ieder zijn eigen mening erover. Ik vind alleen dat zwangeren zichzelf en elkaar zo opjutten nu in deze periode. Ga gewoon werken en houd je aan de gepaste afstand. De kans dat je het krijgt is niet zo groot, zolang iedereen zich aan de voorschriften houdt. Dus dus denk na bij wat je doet en gebruik je verstand. Angst is een slechte raadgever zeggen ze niet voor niks.......

Terug
Bovenaan