Werken met hittegolf

<p>hallo allemaal,</p><p> </p><p>Volgende week word het bloedheet. Bij ons  geven ze woensdag 40 graden aan. </p><p>Ik werk in een winkel waarbij onze werkkleding bestaat uit dichte schoenen, lange donkere broek en een vrij dikke polo. Andere kleding mag niet. De airco gaat maar 5graden onder de buiten temperatuur. Niet te doen natuurlijk.</p><p>ik ben volgende week woensdag 9.5 weken zwanger. Online kan ik alleen vinden dat bij hitte het niet goed is om te werken ivm bloeddruk. </p><p>Hebben jullie enig idee wat mijn rechten zijn?</p><p>bedankt!</p>

Ik weet echt niet wat je rechten zijn hierin. Ik moet zelf ook 3 dagen werken met die hitte en werk zelfs in de zorg.
Ik ga maar gewoon werken en probeer er het beste van te maken.

Je werkgever moet rekening houden met je zwangerschap op het moment dat hij/zij er van op de hoogte is. Dus dat is vraag 1 heb je je baas al verteld dat je zwanger bent. 
Het punt wat je maakt is dat warmte niet goed is voor je kleine. Dit is tot op zekere hoogte natuurlijk waar. Daarom wordt de sauna ook afgeraden aan het begin. Echter gaat het hier dan om een stijging in lichaamstemperatuur van een halve tot hele graad. De vraag is of je dit overkomt op je werk ( dat zou betekenen dat je verhoging krijgt door het werken). Ofwel zoek naar manieren evt andere om te koelen die dag, zorg dat je iets van ijsklontjes in de buurt hebt, drink veel koel water, sowieso veel ;). En luister die dag heel goed naar je lichaam, die geeft het echt aan als het te veel wordt! 

Tja ik sta komende week met die temperatuur ook voor de klas met 28 weken zwangersvhap. Niet prettig maar denk dat iedereen die m

Ik heb deze week een 40-u werkweek, ook in de zorg. Gewoon rustig aan doen en naar je lichaam luisteren, dat is wat ik van plan ben iniedergeval. 
Mijn leidinggevende weet wel van mijn zwangerschap, dus als ik mij niet goed voel zal ik iom deze eerder mijn werkzaamheden kunnen stoppen. 

Zelf ben ik 33 weken zwanger en ik werk op een kinderdagverblijf. Dus veel rennen, tillen etc. Komende week 3 dagen werken. 
T is niet anders he.. ik denk dat veel zwangeren balen dat het zó warm wordt.. maar dat hoort er gewoon bij? Je kunt je moeilijk de hele zomer ziek melden ofzo. Vorig jaar zomer hield die hittegolf wel 3 maanden aan, tot nu toe hebben we veel geluk gehad deze zomer dat het nog niet zó warm is geweest. 
Wees blij dat je nog maar 9 weken bent. Je kan je wel beroerd voelen, maar geloof me... 33 weken zwanger is wel even andere koek met zo'n dikke buik! 
Dus hop, gewoon werken! Je komt je dag echt wel door hoor. s Avonds op tijd naar bed, lekker slapen en de dag erna lekker niks doen! 

Ik moet ook komende week gewoon werken, 4 dagen van ruim 8 uur. Vrijdag begint mijn verlof (ik ben dan 36 weken zwanger). Ook bij ons is geen airco en is het niet geoorloofd kleding aan te doen die té zomers is (netjes sluitend jurkje kan, maar niet hele losse fladderkleding zeg maar). Ik zorg dat ik een fles in de diepvries heb liggen met water, die pak ik dan. En gewoon sowieso genoeg drinken en rust nemen als het nodig is. 
Er is niets aan te doen maar zoals meerdere hierboven ook al zeggen je komt de dag echt wel door hoor. Wees inderdaad blij dat het nog 'maar' 9 weken is en dat je niet met deze hitte zonder airco hoeft te bevallen!

Terug
Bovenaan