Werken met hittegolf

Niet lullig bedoeld, maar je bent (pas 9 weken) zwanger en niet ziek. Ik wens je nu vast succes want de zomer moet nog beginnen!  Iedereen zal komende dagen zo veel mogelijk proberen om een standje minder hard te werken, bij het ene werk is dat wat makkelijker dan het andere. Veel water drinken, op tijd naar bed en er vooral niet te veel aan denken. Ik ben vorig jaar rond deze tijd bevallen. Iedereen herinnert zich de zomer van 2018, maandenlang (van half april tot oktober) was het vaker wel dan niet boven de 25 graden. Ik stond twee weken voor m’n bevalling (te vroeg bevallen) nog fulltime vol in de zon les te geven aan klassen van 30 leerlingen op het sportveld. Geen pretje, maar je krijgt er niks van (ik had een hoge bloeddruk, maar dat kwam absoluut niet van het werken of de warmte). Je bent hooguit extra vermoeid, maar dat ben je sws aan het eind van je zwangerschap. 
Het gaat de komende maanden (jaren) wel vaker niet helemaal meezitten, nooit leuk maar het kan ook niet altijd feest zijn. En ook in tropische landen worden gewoon vrouwen zwanger en kindjes geboren, zij hebben het ook heus warm! 

Neemt niet weg dat het ruk is, maar wij vrouwen kunnen kinderen in onze buik laten groeien!! Dan zijn we toch ook niet vies van een beetje werken en warmte ? 
Wat ook ruk is? As we speak op een heel warm kamertje zitten met een heel zielig warm kindje... #hetisnietaltijdeenfeestje 

Hee snap je wel heel goed, vorig jaar met de hittegolf was ik hoogzwanger. Maar ik ging toen ook gewoon werken. Heb tot 35 weken 6 dagen pw gewerkt van ochtend tot avond. Dus ik snap dat het vervelend is maar vind wel dat je je een beetje aansteld met 9 weken.. 

9 weken en werken in een winkel met airco pff zou er een moord voor doen op het moment!!
34 weken en werk buiten in de horeca en ja in uniform met lange broek, mouwen en dichte schoenen. Ff op je tanden bijten hoor meid :) 

Snap best dat je er tegen op ziet ! Ik ben zelf nu 32 weken zwanger maar ik voelde me tot week 14 zo veel beroerder dan nu. Dus opmerkingen als je moet blij zijn dat je nog 'maar' 9 weken bent; kijk er mee uit iedereen voelt zich anders. Luister naar je lichaam, en ja voor iedereen ligt de grens anders... Sterkte en geniet ook van het wondertje ! 

Ik ben 28 weken zwanger en werk in een tomaten en komkommers kwekerij. Daar binnen is het nu in de middag zo heet dat ik het niet trek. Ik heb ook een hele lage bloeddruk, waardoor ik af en toe flauwval als het zo warm is. Mijn collega's zijn ervan op de hoogte en allemaal heel behulpzaam. Maar ik kan me niet iedere keer zien melden als het warm wordt. In de kassen is het nou eenmaal snel heet. 
Wees maar blij dat je nog geen dikke buik hoeft mee te sjouwen. Sterkte van de week voor iedereen!

Ik leef heel erg met jullie allemaal mee iig!
Ik ben 34+3 en moet nog anderhalve week werken, maar op mijn werk is er juist fantastische airco (je moet eigl nog lange mouwen aan nu). Ik baalde dat ik vandaag later begin, omdat ik nu thuis in de hitte zit! 
Ik zou gewoon heel veel drinken en goed naar je lichaam luisteren! Maar ik moet wel zeggen... Pfff, ik heb het door die zwangerschap sowieso al continu heet, ook als het koud is buiten, dus ik ben wel benieuwd hoe die komende weken worden hoor, hahahaha

Terug
Bovenaan