werken of thuisblijfmama?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Ben wel benieuwd hoe jullie het doen met jullie kleintjes,werken jullie nog of zijn jullie thuis?

En hoe bevalt de keus die jullie hebben gemaakt?

Zelf ben ik kraamverzorgster en werk de ene week 5 dagen van 6uurtjes en ben dan weer ruim een week vrij.Ik vindt t heerlijk zo! Fenna gaat naar een gastouder en mijn moeder en vriend zorgen hier 3dagen thuis voor mijn meisje dus lekker in eigen omgeving.

groetjes ramona

Ben altijd blijven werken. Ik werk nu 16 uur in de kinderopvang.
De oudste gaat na schooltijd 2 dagen naar oma en de jongste is 1 dag bij oma en 1 dag gaat ze met mij mee naar de opvang.
Ik vind het heerlijk om te werken en zou het niet willen missen. Buiten het feit dat ik finacieel dus niet afhankelijk van mijn vriend ben, heb ik het ook echt nodig om er even uit te zijn.
Sil

Ik bijna na mijn bevallingsverlof terug gegaan van 32 naar 14 uur per week.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel luxe kon regelen: 1 dag ga ik naar kantoor en dan past m'n moeder op Naomi. Plus 1 x in de 4 weken een dag extra, dan is m'n man thuis of past m'n schoonmoeder op. en de andere uren kan ik thuis werken.
Het bevalt me prima zo: ik kan overval volop van genieten!

Wilmi

in pricipe ben ik allebei

ik ben overdag lekker thuis bij mijn kleine vent
en als mijn man s avonds thuis komt gaan we eten en ga ik 2 uurtjes werken
er is altijd 1 van ons 2 thuis
Mijn mening is dat wij hebben gekozen voor kinderen en niet mijn ouders of schoonouders (mijn mening)
het kan zo wie zo niet want mijn moeder werkt full time en mijn schoonmoeder ook
groetjes ineke

ik ben van 36 uur treug gegaan naar 28 uur
de enen week 3 dagen de andere week 4 dagen werken
dus ik werk 3 dagen dan 2 dagen vrij dan werk ik 4 dagen en dan 5 dagen vrij
ik moet nm ook weekenden werken

groetjes danielle

Hoihoi,

Ik ben van 32 uur naar 20 uur per week gegaan.
Als ik werk, gaat Emma naar een gastouder, dit gaat hartstikke goed.
Ik werk onregelmatig (ben verpleegkundige), dus het aantal uren dat Emma naar de gastouder gaat, varieert. Als ik bijv. het weekend werk, is mijn man thuis en hoeft ze bijna 1 week niet naar de opvang. Als ik avonddienst heb, hoeft ze maar een halve dag weg.
Ik vond het in het begin heel erg tegenvallen om weer te moeten werken. Nu ben ik er wel weer iets aan gewend, maar als ik de keuze had, bleef ik liever helemaal thuis.
Dat gaat financieel gezien helaas niet....

Groetjes Hada

Ik ben van 36 uur naar 24 uur gegaan (officieel 28 uur, maar met 4 uur ouderschapsverlof). Ik werk nu dus 3 dagen per week.
Hiervan gaat Hannah 2 dagen naar m'n buurvrouw (die is gastouder) en de derde dag is m'n man thuis. Hij werkt dan nog een paar uurtjes als Hannah slaapt, dus helemaal vrij is hij niet. Officieel werkt hij nu nog 40 uur, maar hij gaat over een tijdje ook 4 uur ouderschapsverlof opnemen en dus naar 36 uur.

Ik ben helemaal tevreden over de verhouding werken/thuis zijn.

Enige nadeel is dat ik ver weg werk en dus veel reistijd heb (op het moment zo'n 1,5 uur enkele reis met ov). Daar moet ooit nog wel eens verandering in gaan komen, maar ik heb het zo naar m'n zin op m'n werk dat ik eigenlijk ook nog helemaal geen zin heb om iets anders te zoeken...
O, ik werk trouwens als adviseur op kantoor bij een milieu-adviesbureau.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ik ben van 20 uur per week onregelmatig naar thuisblijfmama gegaan. Ik kreeg het niet gecombineerd en mijn meisje raakte in de war van de onregelmatige diensten. Het bevalt me zo prima!!

Terug
Bovenaan