werken of thuisblijfmama?

Hallo,

ik werkte voor mijn zwangerschapsverlof 36 uur per week en nu 27 uur verdeeld over 3 dagen van 9 uur. Oma woont om de hoek en past 1 dag per week op Emre (klopt: zij heeft niet voor een kleinkind gekozen, maar vindt het fantastisch om op te mogen passen: k heb d'r niet omgevraagd, maar zij wil het zelf erg graag). Emre gaat ook 1 dag naar het kdv (vindt ie hartstikke leuk) en om de week is mijn man een dag vrij. De andere week gaat Emre dus 2 dagen naar het KDV. Prima geregeld zo. Ik zo het werk niet willen missen en vind deze balans prima. Eigenlijk zouden wij het perfect vinden als we allebei 4 dagen per week zouden werken, maar dat kan niet op mijn man zijn werk, dus werk ik er 3 en hij 5. Daar staat tegenover dat ik wel zowat het hele huishouden doe!!

groetjes
Mie

Hallo allemaal,

Leuk om het allemaal te lezen.
Ik heb twee banen. Ik heb nu een halve baan (de rest gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof) in het onderwijs: ik geef wiskunde aan de bovenbouw havo/vwo. En ik werk als auteur voor een wiskundemethode voor het voorgezet onderwijs.
Het voordeel van het onderwijs is dat ik lekker snel weer thuis ben. Het zijn eigenlijk 1 hele dag en 2 halve dagen. Maar ik werk dan natuurlijk ook veel thuis 's avonds en in het weekend. Voor de uitgever ben ik een middag en avond aan het vergaderen en nog heel wat uren thuis, vooral 's avonds.
Maar overdag kan ik vaak (2 dagen  plus 2 of 3 middagen) bij mijn meisje zijn. Maar als ze gaat slapen dan ben ik vaak weer aan het werk achter mijn computer.
Mijn vriend werkt 3 dagen en is dus twee dagen thuis bij onze dochter. Hij doet ook grotendeels het huishouden. Mijn moeder past een dagje (tot 14.00 uur) op.
Mijn vriend en ik doen het echt samen. Ook al zeggen mijn moedergevoels wel vaak: thuisblijven! Maar ik vind dat niet eerlijk tov mjin vriend. Hij wil ook graag thuis zijn bij onze dochter en we verdelen het dan ook eerlijk.
Ik kan me niet voorstellen dat mannen graag de hele week willen werken zodat de vrouwen grotendeels thuis kunnen zijn. Het lijkt me ook niet eerlijk. Een kindje is veel te leuk!!

gr,
Sabine

Ik ben thuisblijfmoeder. Misschien ga ik ooit wel weer werken maar tot nu toe vind ik het heerlijk...Ik heb me nog geen seconde verveeld.

Hoi hoi,

Voor de zwangerschap werkte ik 40 uur per week als intercedente bij een uitzendbureau, toen in mijn woonplaats. Nu werk ik 24 uur per week, nogsteeds als intercedente, maar nu helaas niet meer in mijn woonplaats, moet nu steeds een half uur reizen.

Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. Maandag en woensdag gaat Stijn naar het kdv. Op vrijdag werkt mijn man thuis en is hij dus lekker bij Stijn. Maar dit wordt wel steeds lastiger aangezien hij bijna niet aan weken toekomt, maar goed dat haalt hij in het weekend wel in.

Ik ben ook echt blij dat ik nog werk. Klinkt misschien stom maar ik heb het echt nodig om ook wat voor mezelf te doen.

Carina

Ik werk 3 dagen,om de dag ben ik vrij.
Maandag en vrijdag gaat Teun naar het kdv en woensdag past mijn moeder op.
Die woont een uur bij ons vandaan dus ze wilde dat heel graag!
Ik vind het heerlijk om te werken,even wat andere gesprekken!
Ik vind het dan ook heerlijk om weer een dag thuis te zijn.
Voor mij de ideale combinatie!!

Groetjes Mikkie.

hey memmies!!!

Ik heb met mn familie een zaak dus mn tijden wisselen nogal!! Meestal rond de 28 uur per week!! Ik wil ook niet teveel, dat heb ik ook aangegeven!! Het meste werk ik in het weekend en s avonds dus overdag ben ik er voor mn meisje!! Heb trouwens nu vakantie!! Oleeeeeeeee 14 graden!!!!!!!!!!!!!!!!

x memke

ik werkte 40 uur als administratief medewerkster in een ziekenhuis,maar nu 24 uur.
meer dan die 3 dagen zou ik echt niet willen en ik wil eigenlijk heel graag dichter bij huiswerken dus ben druk op zoek naar ander werk.
maar als ik dekeus had dan zou ik thuisblijfmoeder worden en later weer gaan werken als kids op school zitten.
maar manlief denkt toch echt dat het beter is dat ik blijf werken (financieel).

helaas.

Mejon

Hoi Ramona,

Ik werk drie dagen in de week. 1 dag is mijn vriend thuis en 1 dag mijn moeder (wilde dat zelf erg graag!) en de andere dag mijn schoonvader (opppasopa zijn is voor hem de leukste dag van de week). het gaat echt supergoed zo. Ik vind het werken erg prettig en de twee dagen thuis zijn ook heerlijk!

Susan

Terug
Bovenaan