Werkgever vertellen

<p style="text-align: left;">Inmiddels ben ik 10 + 4 weken zwanger van ons eerste kindje!</p><p>En ongeveer elk kwaaltje waar je last van kan hebben, heb ik. Het is het allemaal meer dan waard, maar beïnvloed toch mijn dag en daarmee ook mijn werk. Ik heb het nog niemand op het werk verteld, omdat ik bang ben voor de reactie van mijn leidinggevende. Ze vindt het waarschijnlijk alleen maar lastig.</p><p>Wanneer hebben jullie het op het werk verteld? </p>

Hoi,
Gefeliciteerd!
Ik heb het verteld bij iets over de 10 weken. Was erg misselijk wat mijn functioneren ook beïnvloedde.
Jij en je kleine zijn op dit moment het belangrijkst! Wat iemand anders daar over kan denken, tja daar moet je lomp gezegd gewoon even poep aan hebben :)
Misschien reageert ze wel helemaal niet zo en maak je je druk om niks. Heeft ze zelf kinderen? Dan kan ze helemaal weten hoe het voelt.
Ik zou het in vertrouwen tegen haar zeggen dat je in verwachting bent maar dat het helaas niet zo rozengeur en manenschijn is door de misselijkheid etc.
Grote kans dat je hier straks vanaf bent. Ik was er van af na de 16 weken en zat toen echt in een tropen periode!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! ?

Hier hetzelfde probleem wbt de kwaaltjes.. Zei vanmorgen nog tegen manlief, als ik het vertel op het werk zullen ze vast zeggen dat ze het al wisten.. 

Wij hebben vanmiddag de 2e echo, ben nu tussen de 8.4 en 9.1 weken. Volgend weekend gaan we het tegen onze zoon (7) zeggen en daarna mag hij het tegen de opa’s en oma’s gaan zeggen. Maandag daarna vertel ik het op mijn werk. 
Ik verwacht op het werk alleen maar positieve reacties te krijgen, dus daar zie ik niet tegen op. Ik lees veel over negatieve reacties van de werkgever, raar, want een zwangerschap kost ze niks.. Dat zou ik ook lekker in je achterhoofd houden en vertellen moet je toch een keer.. Misschien kan je op steun rekenen van je collega’s? Succes! 

Ik heb het redelijk snel verteld aan mijn directe collega's en leidinggevende. Vooral omdat ik het niet prettig vond om te liegen als ik bijvoorbeeld later was omdat ik 's ochtends nog wel eens misselijk was in de eerste weken. Na de eerste echo omet 7 weken aan mijn kantoorgenootjes (hele hechte groep) verteld en na de 2e echo met 10 weken aan mijn baas.
Ik vond het redelijk spannend om aan mijn baas te vertellen omdat ze soms best bot kan zijn. Maar ze had het ook wel aan zien komen (ik ben 30, stabiele relatie e.a.) dus toen ik een meeting inplande met haar zonder duidelijke omschrijving had ze het eigenlijk al meteen door. Ze vond het hartstikke leuk. :)

Openbaar aan de rest van mijn collega's (en andere mensen) heb ik het trouwens na de termijnecho van 12 weken verteld. Dus mijn directe collega's en baas hebben het nog even geheim gehouden, voor mijn gemoedsrust.

Proficiat!

Ik was zeer vroeg met het melden op mijn werk ivm de doelgroep waar ik mee werk (Gevangeniswezen). Hoewel mijn leidinggevende heel blij voor me was zag ze natuurlijk ook wel de onpraktische kant van mijn zwangerschap. Maar hey, daar kom je wel weer uit! Belangrijkste: Jij en je kindje!

Ik ben nu 9,5 week en wil het eigenlijk pas bij 15 weken vertellen. Weet niet of dit gaat lukken. Er is nu iemand in ons team die ons in de weg zit en extern is. Contract van diegene loopt tot 1-4 en ik ben bang dat als ik het eerder vertel mn leidinggevende niet blij is omdat die ander dan waarschijnlijk aan wordt gehouden door de directie.  
Ergens ook de zot voor woorden als ik mn eigen verhaal zo lees, maarja. Vind het ergens ook niet erg dat ze het niet weten. Als straks mn familie het weet bij 12 weken gaat het even goed ook weer snel.

Ontzettend bedankt voor alle reacties! 
Wij werken met z'n tweeën in de winkel en 3 mannen in de buitendienst. Echt steun van collega's is er niet en als ik het vertel is dat aan iedereen tegelijk.
Ze heeft al een keer aangegeven het eigenlijk alleen maar onhandig te vinden, toen was ik al zwanger en wist ik dus meer dan zij. 
Mijn vriend wacht liever nog even tot na 12 weken, maar ik heb het gevoel dat het me rust geeft als ik het vertel.

Terug
Bovenaan