Werkgever vertellen

Ik heb het pas met 17 weken verteld. Kon het prima voor me houden omdat ik geen last van kwaaltjes had, en gewoon wat wijdere topjes droeg die Mn beginnende buikje verborgen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik een eerlijke beoordeling wilde hebben. Ik was bang dat ik slechter beoordeeld zou worden vanwege de zwangerschap. Achteraf gezien was dit (helaas) een goede keuze. 
Tuurlijk moet de werkgever iets gaan regelen voor de tijd dat jij met verlof gaat. En misschien heeft jouw werkgever daar niet zoveel zin in. Uiteindelijk zal het toch moeten gebeuren. Maak je er niet druk over, grote kans dat je werkgever alleen maar blij voor je is en de eigen ‘problemen’ voor zich houdt. 

Jeetje wat heftig zulke uitspraken. Ik zou het vertellen. Ik heb met 9 weken verteld ook ivm klachten en ben met 12 weken deels in ziektewet gegaan. Dat kostte me enorm veel om die keuze tr moeten maken want heb een inmens groot verantwoordelijkheidsgevoel. Maar het heeft me inmiddels ook  veel geleerd.
Hoe zouden ze het vinden als hun vriendin/ vrouw of moeder die opmerking had gehoord?dan piepten ze wel anders denk ik
Het is een geschenkdat het jou gegund is. Wees zuinig op jezelf want op het werk is iedereen vervangbaar. Maar jou gezondheid en die van de kleine is onbetaalbaar

Boh wat ben ik blij met mijn baas dan. Die weet het al. We zijn bezig met de nieuwe taakverdeling voor het nieuwe schooljaar. Dus ik heb uit plichtsgetrouw alvast wat gezegd. En hij vond het super leuk. Vertelde zelfs over dat je in week 7/8 het hartje kunt horen. 
Stelde me ook gerust wat betreft taken en vervanging. Mijn baas is echt super relaxt. Mag mezelf gelukkig prijzen geloof ik!

Gefeliciteerd! 
Niet bang zijn voor je leidinggevende. Gewoon vertellen als je er aan toe bent.
ik ben nu inmiddels 23 weken zwanger en heb het bij 6/7 weken al verteld. Dit omdat ik echt doodmoe was en gewoon een ochtend stond te shaken van vermoeidheid. Bij het beter melden heb ik het maar verteld! 
Inmiddels werk ik nog maar 15 uur i.p.v. 40 uur door mijn bekken. Je bent goed beschermt als je zwanger bent dus ze kunnen je niet veel doen op je werk.

Ik heb het met 7 weken al verteld aan mijn baas. Ik was zo bang voor zijn reactie dat het me erg veel stress gaf elke dag als ik naar kantoor ging. Ik dacht: ik kan het beter maar meteen vertellen dan nog 5 weken stress hebben! Achteraf gezien was dit een goede keuze en mijn stress nam af! Vandaag mijn echo gehad en alles was goed (12 weken) dus volgende week vertel ik het aan de rest van mijn collega's! 

Ik heb het heel vroeg op mijn werk verteld ook puur om de misselijkheid. Werk zelf in de kraamzorg, ze reageerde heel positief en nu kan ze er rekening mee houden. 

Terug
Bovenaan