Werkgever vertellen

Ik heb het met 5 weken al verteld. Gewoon omdat ik heel open ben en ik het echt onzin vind om te wachten tot de termijnecho. Dit is ook echt iets wat nederlanders ooit hebben verzonnen en is niet gangbaar in het buitenland.
Ze reageerden heel positief op mijn werk. Ik was er zeker blij mee dat ik er zo vroeg bij was want vanaf 6+3 weken begon ik met overgegeven en was ik hele dagen super misselijk. Ik heb vervolgens 10 weken niet kunnen werken. Ik was heel blij dat ik toen niet meer hoefde uit te leggen waarom ik er niet kon zijn. 
Sinds vorige week (16+4) weer een paar uurtjes per dag gaan werken, maar ik ben nog zeker niet vol terug. Ze waren allemaal heel blij mij weer te zien, maar zeiden dat ik het best rustig aan mocht doen. Dus het kan echt gewoon heel goed verlopen bij je werk. 

Ik heb het bij 12 weken verteld. Dit viel toevallig gelijk na 2 weken kerstvakantie. Anders had ik het wel zwaar gehad om het te verbergen ivm vermoeidheid. Toen reageerde m'n werkgever positief etc.
Afgelopen week echter gesprek gehad over m'n verlof en het daarna....ik had het heel goed bedacht en alles geregeld. Ik wil 4 dagen blijven werken (man ook 4 dagen.)...maar werkgever is erg conservatief (bijbelbeld, terwijl ik zeer geëmancipeerd ben opgevoed).... Nou heb opmerkingen gehoord en mag alleen 4 dagen blijven werken onder voorbehoud van allerlei onzin. (Hij vindt dat te veel terwijl we hebben veel te veel werk. Echt ongelijk behandeld. (Mannen bedrijf) lang verhaal, maar laat het er niet  bij zitten...

Ik heb het mijn baas ook erg vroeg verteld. Met 5 weken ongeveer.
Ik was al erg moe en had de week erop een dienst van 12 uur op de planning staan. Daarom heb ik maar gebeld met uitleg dat ik dat niet ging redden i.v.m. vermoeidheid. 

Hier alleen maar positieve reacties. De baas heeft zelfs een kaarsje gebrand in de hoop dat alles goed zou gaan. Ik heb eerder 3 vroege miskramen gehad.

Ik meteen maar dat komt omdat ik meteen van de agressie cliënten en nachten af moest worden gehaald. Anders had ik het na termijn gedaan gezien de eerste keer t met 10weken mis ging en op werk ze dat Dus ook wisten. Dat is opzich niet zo erg tot er na die tijd collega is die dat niet mee kreeg en doodleuk vraagt hoe t met de kleine gaat 

Terug
Bovenaan