Werkloos (weinig geld) en zwanger zijn???!!

Graag even jullie advies of ervaring indien jullie hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb een contract van 5,5 uur per week bij een schoonmaakbedrijf en maak soms overuren. Ik verdien hier niet veel mee. Wij willen graag een kindje en ben nu volop aan het solliciteren voor een andere passende baan op administratief/secretarieel gebied, dit is nu heel lastig! Ondanks het vele solliciteren lukt het nog niet helemaal, mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het solliciteren als je zwanger bent ( ik ben nog niet zwanger, maar wil wel heel graag zwanger worden) Is dat lastiger of kan ik beter wachten met mijn kinderwens in deze tijd?? Ik vind het heel moeilijk want ik wil dolgraag een kindje en mijn lichaam schreeuwt er ook om (hahaha).

Please reacties!

Groetjes Vic
.
 
hey hey

ik ben wel zwanger en ben voordat ik wist dat ik zwanger was werkloos geworden, mijn contract werd niet verlengd.
nu is het heel lastig om nog een baan te vinden, ik wordt vaak afgewezen door mijn zwangerschap ook al zeggen ze dat niet "we hebben iemand nodig voor langere periode" en "je moet wel de hele dag staan" krijg ik vaak voor mijn kiezen. bij uitzendbureau s wordt ik bij binnenkomst alweer de deur gewezen omdat ze mijn buik zien.

nu je nog niet zwanger bent is het makkelijker om en baan te vinden, ze zien je buik nog niet.
de kinderwens is aanwezig, maar al zou je een half jaarcontract full time krijgen dan is dat wel lekker meegenomen en je hebt recht op een ww uitkering!
je kinderwens op korte termijn hoef je niet uit te stellen maar hoef je ook niet meteen bij je gesprek of in je sollicitatiebrief kenbaar te maken.

ga er gewoon voor en denk niet te veel "ik wordt toch niet aangenomen" dat werkt niet in je voordeel.

greetzzz

kleintje147
 
hallo ik ken het probleem toen ik zwanger raakte had ik een baan.
eenmaal gezegd te hebben werd mijn contract niet verlengd het is discriminatie maar toch gaven ze de reden je bent zwanger.
ik zou het idd niet zeggen dat je bezig bent of nog even wachten dat je toch een baan heb .
zelf werk ik in de thuiszorg nu en werk als alpha hulp.
ik kan zelf mijn tijden dagen en klanten invullen,
das wel heel fijn
ik werk bij icare .
en het voordeel is dat je als je daar werkt geen vakantie geld opbouwd en geen belasting hoeft af te dragen ik weet niet of je man of vriend hebt maar die van mij werkt dan wel fulltime erbij .
ik vind dit een uitermate fijne systeem.
je kan zolang doorgaan met werken wanneer je wilt geen contract ja met de klant en niet met icare en gewoon je geld verdienen wat wil je nog meer.
ik hoop dat dit een beetje geholpen heb als je nog meer vragen heb dan hoor ik het van je
 
Hallo allemaal,ik ben 18 en nu 14 bijna 15 weken zwanger het was geen geplande zwangerschap maar wel gewenst natuurlijk alleen loop ik op heel veel dingen vast geen baan geen niveau 2 diploma en school zit er echt niet in mij vriend heeft een wajong en schulden schiet dus lekker op zo id kaart van mij is verlopen en kan dus ook niet werken en geen idee of ik überhaupt met een dikke buik aangenomen zou worden al naar de gemeente geweest die zegt wel lekker makkelijk je moet je diploma halen en je krijgt dan studiefinanciering ik wee van me zelf dat ik school niet ga af maken en dus alles dan terug mag gaan betalen en dan juist in de schulden kom ik wordt er een beetje gek van en is heel veel stress dit pfff plzz help
 
Hoop dat je een goed vangnet hebt. Ouders die eventueel wat kunnen helpen? Een baby kost enorm veel geld en als je vriend al in de schulden zit, zal het van jou vandaan moeten komen. Kortom ID ophalen bij de gemeente en als de sodemieter aan het werk. Geen eisen stellen aan wat voor werk je zou willen. Je hebt geen keuze. Of inderdaad gewoon naar school en wel doorzetten. Je hebt dadelijk ook een voorbeeldfunctie als ouder zijnde. Sorry dat ik het zo zeg, maar je zult toch echt even je instelling moeten aanpassen. Kortom er achteraan en wel nu. De stress wordt een stuk minder als je er alles aan doet om aan het werk te komen.
 
Eens met supertje. Je bent nog jong maar nu wel verantwoordelijk voor een nieuw leventje. En oud genoeg om ook te weten dat babies niet uit de lucht komen vallen. Gemeente stimuleert inderdaad voor opleiding. Misschien gewoon schouders eronder en toch opleiding gaan doen of hard werken. Snap dat het lastig kan zijn, maar geld groeit niet aan de boom
 
Ik ben het eens met supertje!Zelf zit ik ook nog op school en ben 33 weken zwanger, ok ik ben getrouwd en heb verder geen schulden maar ik ben ook gewoon keihard aan het werk om mijn diploma binnen te halen. Dit is het laatste jaar waar ik in zit en ik lig ook liever op de bank of in bed om het rustig aan te doen...alleen werkt het zo niet! Mijn oudste dochter is bijna 8 jaar die kreeg ik toen ik 24 was...ik had toen wel een vaste baan maar geen partner...De partner heeft mij toen met schulden laten zitten en ik heb keihard moeten zwoegen om alles rond te krijgen met een baby terwijl ik in de schuldsanering zat...Dus meid je instelling echt ik krijg er bijna het schijt van als ik je zo hoor je bent nog zo jong pak je kans en doe er wat mee aub!!
De keuze ligt echt bij jouw nu.,sorry voor mijn verwoording ik hoop dat je begrijpt dat ik het goed bedoel!
 
Terug
Bovenaan