Werkloos (weinig geld) en zwanger zijn???!!

Een kind is een grote verantwoordelijkheid, dat doe je niet "even" ik ben in mijn eerste zwangerschap omgeschoold, ook ff pittig. Maar werk nu als gastouder thuis en zorg voor ons ventje nu 9 md. Denk er goed over na. Diploma hebben en papieren is belangrijk voor de rest van je leven.
 
ik vind werken geen probleem id kaart is nu gelukkig rond maar ja een uitzendbureau die neemt niet zo gauw zwangere aan baby spullen hebben we ook bijna allemaal loop nu kranten om half 5 maar daar houden we niks van over alles naar de schulden en nu een school binnen stappen en weten dat ik dat met een kind niet af kan maken krijg ik alleen maar meer schulden van vriend gaat aan het werk en wanneer onze kleine mannetje geboren is ga ik ook werken
 
Dat is in ieder geval iets. Je houdt er nu misschien niks aan over, maar de schulden lopen niet verder op. Fijn dat je vriend nu ook aan het werk gaat. Dat scheelt ook. Goed om te horen dat je er achteraan bent gegaan. Ik wens je een goede zwangerschap verder en heel veel succes! De stress zal nu ook wat minder zijn hoop ik.
 
Ik krijg hier zo de kriebels van! Je bent vanaf nu verantwoordelijk voor je kindje en daar zul je alles voor moeten doen om dat zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. Hopen dat alles beter wordt? Het komt je echt niet aanwaaien hoor!
Je instelling vind ik erg gemakkelijk! 'Maar ja een uitzendbureau neemt niet zo gauw zwangeren aan.' Hoezo? Hoe weet je dat? Heb je alle uitzendbureaus in de buurt al benaderd? Goed dat je nu kranten loopt en het geld naar de schulden gaat, want dan wordt het in ieder geval minder of loopt het niet op. Waarom wachten tot na de geboorte? Je kan nu gewoon aan het werk hoor! Hop, volle bak en zoveel mogelijk schulden aflossen. Net als je vriend, solliciteren tot je een ons weegt en gewoon fulltime werken.
Ik vraag me wel af waarom je geen opleiding zou kunnen doen met een kindje... Je kan nu starten en nu zoveel mogelijk doen nu hij/zij nog niet geboren is. Als je wilt en je instelling een beetje aanpast, lukt dat echt wel hoor. Ik vraag me echt af wat jij belangrijker vindt.. op de bank liggen of aan je carrière werken en een toekomst kunnen maken voor jou en je kindje.
 
Als je nog niet zwanger bent zou ik nog wel even wachten en eerst een baan zien te vinden. Toen ik zwanger was van mijn 1e en daarna vrij snel de 2e had ik zelf geen baan. En ja je wordt wel afgewezen als ze weten dat je zwanger bent. Nu had ik toen wel een man die werkte, maar echt veel verdiende hij ook niet. Ben na de geboorte van de 2e begonnen met een opleiding en heb me toen helemaal omgeschoold, maar dat is best pittig met 2 kleintjes in huis ook al heb je een man. Bracht toen de kids 3 dagen naar de crèche en 2 dagen paste oma op. Dus niet de meest ideale situatie. Bij de 3e zwangerschap had ik ook geen baan en was inmiddels alleenstaand moeder. Mijn huidige partner is toen uiteindelijk bij me komen wonen, maar een huis had ik toen ook niet. Heel gedoe en heb keihard moeten werken om te staan waar ik nu sta. Heb nu een leuke baan, mijn partner heeft nu een goede baan gevonden en we hebben vorig jaar een huis gekocht en de 4e is onderweg. Maar nu wel met de juiste basis. Dus denk goed na, want met een goede basis maak je het voor jezelf een stuk makkelijker.
 
Tuinier, de banen liggen op het moment ook echt voor het oprapen he. En zeker als je al best lang zwanger bent. Dan staan ze echt om je te springen.

Ik vind het positief dat je er in ieder geval achteraan bent gegaan gebruiker 355338. Je bent nog erg jong en dat valt ook niet mee.
 
Terug
Bovenaan