Weten jullie andere kids al dat er een broer of zus komt?

Weten ze het bij jullie al? Wanneer vertel je dat? Wij hebben een zoon van 8 en een dochter van 6. Willen ze het in de herfstvakantie gaan vertellen, dan heb ik ook weer een echo en kunnen ze mee. Houden nu al ruim 7 weken onze mond, MOEILIJK dat dat is pfff, over ruim een week eindelijk vertellen!! .. Zo benieuwd naar hun reacties!!

Liefs Ro
10 wkn+ 3 dgn

Hoi Ro,
Jouw kindjes hebben al wel echt een leeftijd dat ze het begrijpen he.
Ons meisje is net 3 jaar, we wachten nog even om het te vertellen....het duurt nog zo lang, en zeker voor zo'n kleintje.
Ik zit te twijfelen om haar mee te nemen naar de 12 weken echo???

liefs lot.

Hoi Ro

Die van ons weet het nog niet hoor, en die gaat het zich denk ik ook pas beseffen als de baby er is. Mijn oudste is nu net een jaar geworden en ik ben 6 weken zwanger. Dus met 19 maanden zal hij "grote broer" worden. Of hij duidelijk zal gaan beseffen wat er gebeurt betwijfel ik.
We leuk dat jou zoon en dochter al 6 en 8 zijn, dan gaan ze het wel helemaal meemaken!

Liefs Jen

Die van ons weten het nog niet, morgen de twaalf weken echo en vrijdag gaan wij het de eerste pas vertellen. En dan mogen de jongens het ook weten, de ene is 4 en de andere 2. Wij vertellen het pas laat omdat we de vorige keer een miskraam bij 17 weken hebben gehad en nu gewoon voorzichtiger zijn en de jongens hebben dat verdriet ook echt wel meegekregen en dat wil ik eigenlijk zoveel mogelijk voorkomen. Ze snappen er zo weinig van en als er dan ineens geen baby meer komt dan is het helemaal onbegrijpelijk.
Maar iedereen die het gelijk verteld, ook prima hoor! Als wij geen nare ervaringen hadden gehad hadden we dat wellicht ook gedaan!

Succes in ieder geval met vertellen!

De kids van mijn vriend zijn 20, 14 en 13. Zij maken het dus ook bewust mee. Superleuk vind ik dat. Ze vinden het heel erg leuk dat er nog een kleintje komt en zijn vooral erg nieuwsgierig wat het wordt. Haha ze hebben het er maar druk mee. Broertje, zusje, ze kunnen het niet echt eens worden.
De oudste gaat de 30ste mee met de echo en de andere 2 misschien op een later tijdstip.

@ Ro, even iets anders. Ik meen me te herinneren dat de zwangerschap bij jou in het begin heel erg spannend was. Fijn hoor om te lezen dat alles goed gaat met je! Voel je je ook oké? Bijna 11 weken. Dus ook de enge/spannende periode zo goed als voorbij!!

Liefs Sonja

Hoi, mijn kinderen weten het al. Mijn zoon die is 8, dus die hebben we het vrij snel verteld. Mijn dochter is 2 en heeft natuurlijk nog geen benul ervan. Ze weet dat mama een baby in haar buik heeft, maar als je vraagt wat papa dan heeft, dan zegt ze ook baby.

Simone
15w1d

Hoi Sonja,

Ja, zwanger worden is bij ons nooit een probleem, fatsoenlijk zwanger blijven wel en een kindje met normaal gewicht krijgen ook! Mijn zoon kwam 5 weken te vroeg en was binnen 4 uur geboren..Hij woog 2290 gram. Mijn dochter wilde met 26 weken al komen en is met meerdere kuren weenremmers en volldeig bedrust blijven zitten tot 38 weken, zij was er binnen 3 uur, zij woog 2035 gram. We hebben toen een adviserend gesprek gehad met de gyn of een 3e verstandig zou zijn, hij was helemaal voor, omdat er een medisch traject uitgestippeld zou worden, waarbij ze evt problemen voor zouden kunnen zijn.Hierna heb ik met 9 weken een miskraam gehad. En nu ben ik dus 10.3 weken zwanger, heb al meerdere echo's gehad en er staan al allerlei onderzoeken gepland. Dat geeft heel veel rust... echt! Ben nooit ziek geweest en nu lijkt het of ik alle zwangerschapskwalen x3 heb, wie weet een 41 weken kind van 7 pond, haaha!! Nu nog 10 dagen aftellen voor de volgende echo, maar zie er verder niet tegenop.. Wat een verhaal... pfff

Liefs Ro
10 wkn+ 3 dgn

Terug
Bovenaan