Weten jullie andere kids al dat er een broer of zus komt?

HOi allemaal,

Vanwege meerdere miskramen hebben wehet van de week pas vertelf tegen ons zoontje van ruim 2 jaar. Wel had ik een paar weken geleden al eens bij hem gepoltst of hij wel een broertje of een zusje zou willen. Eerst even uitgelegd wat broertjes en zusjes zijn en voorbeelden gegeven...zijn antwoord: Nee mama, dat hoef ik niet, ik blijf wel alleen bij jullie.... Op de vraag of dat het dan goed zou zijn als er een baby kwam voor in de andere slaapkamer was zijn antwoord: Nee doe maar een pop, dat is ook goed.
Hoe verzinnen ze het zullen we maar zeggen.
Maar nu gaat hij wel dingen vragen als: Is de baby wakker in de buik? Heeft de baby honger? En als ik misselijk ben vraagt hij : Doe de baby pijn?

Hi, wij hebben het onze jongens (van 5 en 3) als eerste verteld toen ik bijna 13 weken was. Het lijkt me helemaal niet leuk als ze het van iemand anders horen en zij waren helemaal trots dat ze het op school en op de creche mochten vertellen. Onze dochter van 14 maanden maakt het nog niet zo bewust mee.
De jongens waren helemaal enthousiast. Natuurlijk duurt zo'n zwangerschap heel lang voor ze, maar door duidelijk te vertellen dat er eerst nog een heleboel andere dingen gebeuren (Sinterklaas, Kerst, verjaardagen etc.) weten ze dat we nog lang op de baby moeten wachten.

Groeten, Sandra

Hee hallo
Mijn vriend heeft uit zijn vorige relatie nog een zoon van 6 jaar en die hebben we vorige week verteld dat hij een broertje of zusje gaat krijgen. Erg vroeg, ik weet t. Maar we hadden een familie feestje en veel mensen wisten het al omdat iemand zn mond voorbij had gepraat. Wel noodzaak dus dat de kleine man het van ons zou horen en niet van iemand anders. Hij was, zoals we al hadden verwacht, erg blij met dit nieuws. Hij heeft het aan iedereen lopen vertellen. Ook hebben we samen met hem t eerste speel/knuffel item voor de baby gekocht. Erg leuk, kan niet wachten tot mn buik begint te groeien!!! :D

gr mandy

Terug
Bovenaan