Wie door chlamydia verklevingen gekregen?

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik hier lees en kijk, durfde het eerder niet aan. bang voor wat ik te lezen zou krijgen.

Tot nu toe steeds gelzen en gechreven op het forum "zwanger worden".

Ik zal me even voorstellen;
Mijn nickname is Hopey, ben 33 jaar en heb in het verleden chlamydia gehad. Het vervelende is dat ik niet weet hoe lang ik ermee rond gelopen heb. Dat kan varieren van 8 maanden tot jaren.
Sindsdien ben ik heel erg bang dat mijn eileiders zijn verkleefd daardoor. Dit is nooit onderzocht omdat mijn HA zei dat ze niet gaan onderzoeken in een gezond lichaam als dat niet echt nodig is. dat doen ze pas als je zwanger wilt worden en dat niet lukt.
Dat is dus nu bij mij het geval.

Gelukkig mocht ik van mijn HA na een half jaar gericht klussen weer bij hem aankloppen. Dan hebben we gedaan. We zijn nu 7 maanden bezig en hebben a.s. maandag onze eerste afspraak in het ziekenhuis. We gaan dus de MM in en ik begin zenuwachtig te worden.

Wat ik ook heb, is dat ik 5 tot 10 dagen voor mijn menstruatie al iedere dag bruinige afscheiding heb bij het afvegen. daar maak ik me ook zorgen om.

Nu heb ik 2 vragen aan jullie:
- Zijn er  meiden die ook chlamydia hebben gehad en waarbij de eileiders verkleefd zijn daardoor? Of chlamydia hebben gehad maar waarbij het juist geen schade heeft aangericht?
- Zijn er meiden die net als ik al zo lang voor de mestruatie bruinige afscheiding krijgen en weet iemand  waardoor dat komt en of dat kwaad kan?

Hoop wat ervaringen van jullie hiermee te kunnen lezen.

Iedereen heeeeeeel veel succes met zwanger worden!!!

Liefs Hopey  

Hoi Hopey,

Ook ik heb last van bruinige afscheiding. Dit vind bij mij plaats 1 a 2 dagen na mijn eisprong en duurt totdat ik mijn menstruatie krijg. Heb dit ook tegen mijn gyn verteld maar die zei dat veel vrouwen dat hebben en je daar absoluut niet druk om hoeft te maken.
Ik ben getest op chlamidia en ik heb het niet gehad.

Succes,

San

Hoi Hopey,
Ook ik heb ik het verleden Chlamydia gehad ( schaam me nog steeds om het te vertellen). Waarschijnlijk was ik er redelijk snel bij en heb het daara laten testen en toen was het ook weg. Daarnaast heb ik in mijn pubertijd ook nog een onsteking aan mijn eileiders gehad.
1 jaar geleden heb ik na een zwangerschap van 13 weken een miskraam gehad. Nu een paar weken geleden heb ik een bbz gehad en blijkbaar is het risico daarop verhoogd als je chlamydia hebt gehad.
Om te kijken of er verklevingen zijn ga ik onderzoeken krijgen. Ik heb namelijk zelf het idee dat 1 van mijn eileiders niet helemaal doorgankelijk is.
Morgen gaan ze kijken wat de stand van mijn baarmoeder is ( dat schijnen ze te moeten weten) en dan hoor ik welk onderzoek ik ga krijgen. Spannend dus allemaal, ik vind het doodeng allemaal.

Ik heb je berichtje even snel gelezen en kan nu niet teruglezen of en wanneer jij onderzoeken gaat krijgen?
En ik begrijp dat je nog niet zwanger bent geweest?

En het klinkt makkelijk ( zegt de grootste stesskip haha) maar probeer je niet teveel zorgen te maken! Er is gelukkig heel veel mogelijk!

Heel veel succes!
Groetjes Janneke

San en Janneke,

Bedankt voor jullie snelle reacties!

San, fijn om te lezen dat jouw gyn heeft gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken om die bruine afscheiding. Ik was bang dat mijn baarmoederslijmvlies al te vroeg begint met afstoten (wat tijdens menstruatie gebeurt), waardoor er misschien niks kan innestelen...

Janneke,
Ik ben inderdaad nog niet eerder zwanger geweest. We gaan voor ons eerste kindje en we zijn nu 7 maanden bezig. Op zich nog niet heel lang, maar met mijn chlamydia verleden en mijn leeftijd (33), maak ik me toch zorgen.
Mijn vriend heeft trouwens al wel een zoontje uit zijn vorige relatie. Hij is bijna 6 jaar.
Spannend voor jou die onderzoeken! Ik denk dat ik die vroeg of laat ook moet ondergaan.
Ik had al gelezen dat je als je chlamydia hebt gehad meer kans hebt op een bbz. Dat komt omdat het bevruchte eitje in je eilder kan blijven steken.
Wat erg voor jou dat je een miskraam hebt gehad en dan kort geleden een bbz!
Hoe is dat afgelopen dan met die bbz? Hebben ze je geopereerd of medicijnen gegeven? En hoe kwam je erachter dat je een bbz had?

Wij hebben a.s maandag onze eerste afspraak in het ziekenhuis. Ik krijg dan ook een inwendige echo en mijn vriend wordt dan ook lichamelijk onderzocht.
Ik vind het bets wel eng allemaal maar ben wel blij dat we al snel kunnen beginnen met de MM. Ik hoop eindelijk van die onzekerheid af te komen of het bij mij binnen wel allemaal goed zit. Zit al jaren in onzekerheid daarover en weet al van kleins af aan dat ik kinderen wil, maar had tot nu toe niet de juiste relatie.

Janneke sterkte met je onderzoeken, laat je weten hoe het ging?

Liefs Hopey

Hallo Hopey,

Wij zijn nadat we 1,5 bezig waren om zwanger te worden doorverwezen naar het ziekenhuis en na wat standaard bloedonderzoeken bleek dat ik ook ooit chlamydia heb gehad wat een hele schok was want ik heb daar nooit iets van gemerkt. De gyn wilde gelijk een laprascopie met hsg uit laten voeren om te kijken of de chlamydia veel schade had aangericht ik ging er vanuit dat het wel mee zou vallen dus de klap was ontzettend groot toen bleek dat alles maar dan ook echt alles was verkleefd . Ook bleek ik een hydrosalphinx te hebben ( een met vocht gevulde eileider ) en na overleg heb ik die door een andere operatie laten verwijderen want we zouden gelijk in aanmerking komen voor ivf en het vocht kan nadeling werken voor een evt zwangerschap . We zijn gelijk gestart met ivf en na 2 volledige en 2 cryo behandelingen ben ik nu 20 weken zwanger !

Vraag om een laprascopie dat is de enige manier om echt alles goed te kunnen laten bekijken met alleen een hsg zien ze veel minder .

Veel succes

Waarschijnlijk heb ik het ooit ook gehad, maar nooit geweten. Dat heeft mijn gyn in iedergeval verteld.

Ik heb een kijkoperatie gehad, waaruit dus bleek dat ik wat verklevingen aan de eileiders had. We zijn doorgestuurd voor IVF.

We zijn nu alweer 28,3 weken zwanger van onze eerste IVF/ICSI poging. Dus ik zou ook zeggen laat je zo'n kijkoperatie doen. Dan weet je het wel zeker.
De operatie valt op zich reuze mee. Ik had in iedergeval nergens last van.

Veel succes

Groetjes
Nicole

Hoi Kleintje en Nicole,

Bedankt voor jullie reacties.

Hadden jullie ook symptomen waardoor jullie achteraf kunnen zeggen dat dat heeft geduid op verkleefde eileiders? Kan bijv. bruine afscheiding een symptoom zijn?

En kan je het voelen als je eileider gevuld is met vocht?

Ik voel niets bijzonders namelijk...
Alleen vaak rond de eisprong een beetje "druk" links- of rechts onderin mijn buik.

Wordt toch wel een beetje bang van jullie verhalen. Ik hoop dat er ook meiden zijn die chlamydia hebben gehad waarbij het geen schade heeft aangericht!

Wat wel weer super positief is, is dat jullie allebei zwanger zijn geraakt na 1 of 2 IVF behandelingen! Geweldig!
Hoel lang duurde het bij jullie voordat ze besloten tot een kijkoperatie en hoe lang duurde het vervolgens voordat jullie aan IVF begonnen?

Ik ben al 33  en hoop dat er niet heel veel tijd overheen gaat voordat er echt tot actie wordt overgegaan (als dat nodig is...).

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Liefs Hopey  

Terug
Bovenaan