Wie door chlamydia verklevingen gekregen?

Hallo Hopey,

Niet schrikken hoor van deze reacties . Toen ik de uitslag kreeg heb ik de ogen uit mijn hoofd gehuild en ben door een diep dal gegaan omdat het zo definitief klinkt onvruchtbaar .. aan de andere kant er zijn zoveel stellen die niet weten wat er mis is en maar ziekenhuis in en uitlopen en wij zijn gelijk op de lijst gezet voor ivf. Bij heel veel aandoeningen moet je eerst de hele molen door en dat kan jaren duren ... dat is dan toch een voordeel als je het zo kunt noemen.

Wat betreft de bruine afscheiding dat heb ik nooit gehad maar ik lees al zo lang mee op internet dit is geen raar verschijnsel bij de ene vrouw duurt de aanloop naar de menstruatie wat langer dan de ander . Het enige waarvan ik achteraf denk misschien dat het met de chlamydia te maken heeft gehad is de pijn die ik had rond de eisprong had  de verklevingen kunnen wat spanning geven op en rond de eierstokken en zeker omdat mijn eileider gevuld was met vocht kon dat wel een beetje gaan 'zeuren'

Een cryo is een ingevroren embryo . Ze halen bij ivf jouw eitjes uit je eierstok en in het lab worden ze bevrucht dan volgt er een terugplaatsing en worden de beste embryo's geselecteerd om ingevroren te worden en deze embryo's noemen ze cryo's . Wij hadden 9 toppers van de 2e poging waarvan er 2 zijn teruggeplaatst en er 1 is blijven plakken  Nu hebben we nog 7 potentiele broertjes/ zusjes in de vriezer liggen (om het maar zo te zeggen )

Kleintje bedankt voor je snelle reactie, je stelt me weer een beetje gerust.

Het viel mij afgelopen maanden op dat ik vooral wat druk voelde links-onderin mijn buik, misschien dat die eileider wat is verkleefd dan... Niet dat het heel erg pijn doet, maar ik voel het gewoon. Meestal 's avonds een paar uur en als ik 'sochtends wakker wordt is het weg. Mijn eisprong is weer bijna, ik zal eens opletten hoe het deze keer voelt.

Wat ik nog wilde vragen, hoe lang duurde het nog voordat je met IVf mocht beginnen, nadat jullie op de lijst waren gezet? (hangt misschien ook van af welk ziekenhuis je zit...ik kom uit het Noorden van het land).

Groetjes Hopey

Hallo Hopey,

Wat ik voelde tijdens de eisprong was echt een soort spanning en na een paar uur tot een dag was dat gevoel weg , achteraf gezien was dan mijn ei gesprongen.

De wachttijd in het ziekenhuis waar ik zit was toen 3 maanden als je gaat naar www.freya.nl dan links boven in staat informatie en dan klikken op ziekenhuis info en onderaan de pagina kan je invullen en kijken hoe lang de wachttijd is per ziekenhuis.

Jemig, daar wordt ik niet vrolijk van, de wachttijd in ons ziekenhuis is 5 maanden voor IVF! Dan mogen ze ons er van mij voor de zekerheid direct op zetten maandag. Maar of dat zo gaat weet ik niet, zal wel niet ben ik bang...

En dat "spanning"-gevoel wat je beshcrijft klinkt wel erg als dat gevoel wat ik steeds rond de eisprong heb... Ik verwacht vandaag of morgen de eisprong, maar nog niks gevoeld. Ovulatietest gaf ook nog geen duidelijk streepje.

Pffff, ik wordt hier niet echt rustiger van... Nouja ben ik wel vast beter geinformeerd en kan ik daar maandag in het ziekenhuis vragen over stellen.

Bedankt weer voor je reactie!

Groetjes Hopey

Gisteren in het ziekenhuis geweest en 6 juli kan ik terecht voor het onderzoek.
Dan gaan ze met een klein cameratje naar binnen en maken een sneetje in mijn baarmoeder zodat ze met het cameratje achter mijn baarmoeder komen en mijn eileiders kunnen zien. Zo kunnen ze zien of er verklevingen zitten. Daarna spuiten ze contrast vloeistof in om te kijken of mijn eileiders doorgankelijk zijn. Dit schijnt behoorlijk pijn te doen.. Maar ja, dan weet ik hopelijk ook iest.

Wel grappig; ik kreeg gister een inwendige echo en op een gegeven moment vroeg de arts " op welke dag in je cyclus zit je? Er staat een eitje op springen dus ik zou er maar een heel gezellig weekend van maken!" Haha!
Daar hebben we dus maar meteen gebruik van gemaakt hihi!
Heel stilletjes hoop ik dat het dan raak is en dat me een vervelend onderzoek bespaard wordt gebleven..
Hopen mag altijd toch?

Hopey, laat je ook even wat weten als je meer weet?

Groetjes Janneke

Dag meiden,

Morgen is voor ons een spannende dag. Morgenochtend om 10u onze eerste afspraak in het ziekenhuis. Eindelijk het gevoel dat we iets aan het "zwanger worden"  kunnen gaan beinvloeden... En hopenlijk komt er eindelijk een einde aan de onzekerheid die ik al jaren heb, of mijn eileiders zijn beschadigd door de chlamydia of niet. Hier zullen we niet direct morgen een antwoord op hebben, maar het is een begin.

Janneke, wat spannend dat je 6 juli een kijoperatie krijgt! Je schrijft dat dat pijn doet, maar zo'n kijkoperatie is toch onder narcose? Dat heb ik vaak gelezen. Een HSG onderzoek schijnt pijnlijk te zijn, maar dan hoeven ze niet te opereren. Dan spuiten ze via je vagina contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders en kijken dan met een echo of je eileiders doorgankelijk zijn. Maar met een kijkoperatie zien ze veel meer.
Tenminste, dat heb ik gelezen op internet.

Ik had de afgelopen dagen mijn eisprong verwacht, maar volgens de ovulatietest en mijn temp. moet die nog komen. Ben benieuwd of ze morgen in het ziekenhuis ook kunnen zien dat er een eitje op springen staat. Ik hoop het!  
Het streepje op de ovulatietest was vandaag al wat duidelijker dan gister.  

We zitten nog maar aan het begin van de MM. Ik ben zo bang dat het allemaal zo lang gaat duren... Nouja we achten af.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Hopey

lieve hopey

ik las dat je uit het noorden van het land kom,
daar kom ik ook vandaan, en ik begin vrijdag 15 juni   met een icsi behandeling in eigen cyclus in het umcg
ik heb 3 maand op de wachtlijst gestaan, eigenlijk is dat heel kort als je bedenkt dat in de info boekjes van umcg staat dat je rekening moet houden met een wachttijd van 6-9 maand.

wij hebben een hele andere reden dan jou hoor, bij mij is alles goed, mijn man heeft alleen heel weinig zaad,   wij zijn op 15 september 2006 voor het eerst bij een gynaecoloog geweeest in het martiniziekenhuis in Groningen,   eind oktober heeft ze alle onderzoek uitslagen doorgestuurd naar het UMCG en op   5 dec kregen we voor het eerst bericht van umcg,, 11 dec hadden we de info avond en op 14 februari het intake gesprek   en 7 mei de start brief al in huis.
dus eigenlijk is bij ons alles heel snel gegaan.
ik hoop voor je dat je snel wat meer weet!!!      
wel ziekenhuis ga je heen???     ik ben erg tevreden over de mensen die in het UMCG werken, allemaal erg aardig en begripvol, (tot nu toe)

liefs wilma

Terug
Bovenaan